کد خبر: ۱۴۱۲۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
وزیر ورزش و جوانان از امیدواری خود برای صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، محمد عباسی قبل از عزیمت به کره جنوبی برای تماشای بازی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس صحبت های زیر را انجام داد:

 

فارس: آقای عباسی در حال آماده شدن برای سفر به کره جنوبی هستید تا حمایت‌های لازم را در آستانه یک بازی حساس از ملی‌پوشان داشته باشید می‌توان گفت، تیم ملی به حمایت شما نیاز داشت.

 

جوانان افتخارآفرین فوتبالیست ما در بازی‌های گذشته رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل افتخارات بسیار خوبی را آفریدند، ملت عزیز ما همواره پشتوانه تیم ملی و ورزش کشور بوده من هم از بابت تشکر از ملت عزیز و هم جهت حمایت از فوتبالیست‌های کشورمان عازم کره جنوبی هستم که همه ما متحد و منسجم بتوانیم این ایده بلند ملت ایران را انشاءالله در جریان فوتبال هم به اوج برسانیم و با پیروزی در این بازی ملت عزیزمان دلشان شاد شود.

فارس: بازی سختی را مقابل کره جنوبی داریم و حمایت‌های شما این روزها از تیم ملی بسیار ملموس‌تر شده است، شاید در گذشته و در هنگام بازی‌های دور رفت مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل اینطور وانمود می‌شد که وزارت ورزش و جوانان حمایتی از تیم ملی فوتبال نمی‌کنند، اما ثابت شد اینطور نیست به خصوص در چند وقت اخیر که بازی‌ها حساس‌تر شده‌اند وزارت حمایت لازم را از ملی‌پوشان دارد.

قبلا هم من به فدراسیون فوتبال و به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی بارها اعلام کردم ما تمامی حمایت‌های لازم را از تیم ملی خواهیم داشت، هم آقای رئیس جمهور و هم بنده به صراحت اعلام کردیم ما پشتوانه قوی و جدی تیم‌مان هستیم، اما الان بازی‌ها حساس‌تر است و بچه‌ها نیاز به دلگرمی و پشتوانه بیتشری دارند، احساس وظیفه می‌کنیم. واقعا به صورت جدی این شعف ملت عزیز ایران مرهون تلاش‌های این ورزشکاران عزیز است، ما باید به آنها دلگرمی بدهیم، در کنارشان هستیم و برایشان دعا می‌کنیم، امیدوارم که آنها سرفرازی ایجاد کنند.

فارس: شما در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی قول پاداش ویژه به بازیکنان دادید، این پاداش چه خواهد بود؟

قرار شد برویم کره جنوبی با بازیکنان صحبت کنیم بعد از آن پاداش اعلام شود ولی واقعا پاداش ویژه‌ای را برای بازیکنان در نظر خواهیم گرفت گرچه بازیکنان تیم ملی روحیاتشان اینطور است که برای کشورشان و غرور ملی بازی خواهند کرد و اساسا تلاش آنها و روحیه‌شان بالاتر از این مباحث است ولی ما هم احساس وظیفه می‌کنیم که پاداش ویژه‌ای را به خدمتشان ارائه کنیم.

فارس: شما با حضورتان در وزارت ورزش یک ساختار مشخصی را برای وزارت ورزش تعبیه کردید اما هنوز دو سال از زمان مدیریتان در وزارت ورزش نگذشته که در ماه آینده به احتمال فراوان با روی کار آمدن دولت جدید باید کنار بروید، توصیه شما به آقای روحانی رئیس جمهور جدید کشور در خصوص ورزش چیست؟

وزارت جدیدالتأسیس ورزش و جوانان با ادغام این دو سازمان قابلیت‌های جدیدی را پیدا کرده است و تلاش کردیم در این فاصله با همکاری کارشناسان و قهرمانان و بقیه دلسوزان، برنامه جامعی را تحت عنوان برنامه جامع ورزش و جوانان تدوین کنیم که نقشه راه ارزنده‌ای برای تعالی ورزش کشور، همینطور رشد و بنیه فکری، تخصصی و همه جانبه جوانان عزیزمان خواهد بود. من توصیه می‌کنم که انشاءالله حتما ما تجربیاتمان را در اختیار دوستانمان قرار می‌دهیم، حمایت خواهیم کرد تا بتوانیم همه با هم کشورمان را بسازیم، آرزوی توفیق دارم که انشاءالله سرفرازی در آینده بر پایه توجهاتی که الان انجام گرفته و اقداماتی که شکل گرفته در آتیه قدم‌های بلندتری را برداریم.

فارس: احتمال همکاری شما با دولت جدید وجود دارد؟

ما همه در حقیقت خادم نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، هیچگاه خودمان در حقیقت به دنبال سمتی نبودیم، بلکه هر باری که مسئولیتی بر دوش‌مان گذاشته به صورت جدی سعی کردیم کمک کنیم، نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه ملت عزیز ایران است همه ما هم موظف هستیم که کمک کنیم، جایگاهش مهم نیست ولی حتما به عنوان یک همکار و یاور همیشه در کنار دوستان و خادمان خواهیم بود.

فارس:‌از اوضاع فوتبال و ورزش کشور در آستانه تغییر دولت راضی هستید؟

همانطور که می‌دانید امسال در واقع ما بهترین نتایج ورزش را چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب در طول یک سال گذشته داشتیم، انشاءالله خداوند و مردم به خاطر آنچه که در ورزش به دست آمده از ما راضی باشند. بنده هم از تلاش‌هایی که در ورزش انجام شده راضی هستم. در فوتبال هم داریم به اوج می‌رسیم، انشاءالله که این پیروزی‌ها بتواند پیروزی‌های گذشته در ورزش را تکمیل کند.

فارس: در مورد برگزاری مجمع انتخابات کمیته المپیک آن هم در تاریخ 20 تیرماه اعتراض‌هایی وجود داشت. شما چه توضیحی دارید؟

با توجه به اینکه اساسنامه دیگر تکمیل و ارائه شده، مجمع همان 20 تیر برگزار شود بهتر خواهد بود.

فارس: در پایان اگر حرفی دارید، بفرمائید.

از ملت عزیز ایران تشکر می‌کنم که همیشه پشتوانه خوب جوانان دلیرشان بوده اند، از دعای خیرشان بسیار ممنون هستیم، از رهبری عزیز، آقای رئیس جمهور و همه کسانی که کمک کردند تا این پیروزی‌ها و سرافرازی‌ها برای ملت اتفاق بیفتد، تشکر می‌کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها