کد خبر: ۱۴۲۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۲۷ خرداد ۱۳۹۰
آيت‌الله عباس كعبي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با تأكيد بر اينكه رهنمودهاي مقام معظم رهبري در پيشبرد امر جهاد اقتصادي نبايد مورد تغافل قرار گيرد، گفت: در واقع ايشان مسائل اقتصادي را به عنوان اساسي‌ترين و فوري‌ترين مسئله حال حاضر كشور بيان كرده‌اند اما با گذشت زمان احساس مي‌شود كه بحث جهاد اقتصادي به عنوان يك اولويت و يك مسئله فوري چندان مورد توجه مسئولان امر نيست.

وي افزود: در بحث جهاد اقتصادي مقولاتي مورد توجه مقام معظم رهبري است كه از جمله آنها بايد به ايجاد فرهنگ كار و تلاش براي خداي متعال، توانمندسازي بخش خصوصي و توجه به توطئه‌هاي دشمن در بخش اقتصادي اشاره كرد.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: داشتن روحيه جهادي و ترويج جهاد اقتصادي به مثابه يك فرهنگي عمومي نيز از ديگر تأكيدات مقام معظم رهبري در اين زمينه است.

آيت‌الله كعبي همچنين ادامه داد: بحث جهاد اقتصادي بايد فراتر از شعار و به عنوان يك وظيفه شرعي و قانوني در دستور كار باشد و لذا در اين زمينه رسانه‌ها بايد به نقش خود در فرهنگسازي عمل كنند و جهاد اقتصادي را مورد تأكيد قرار دهند.

وي با بيان اينكه دستگاه‌هاي ناظر نيز بايد مطالبات مقام معظم رهبري را از دستگاه‌هاي مسئول بخواهند، گفت: برگزاري نشست‌هاي تخصصي و اجرايي متناسب با اين موضوع و گزارش‌گيري و گزارش‌دهي در بحث جهاد اقتصادي نيز بايد مورد توجه باشد.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري در عين حال خاطرنشان كرد: البته در حال حاضر كارهاي اقتصادي قابل توجهي در كشور انجام شده و مسير پيشرفت اقتصادي ملت ايران با وجود تلاش‌ها و توطئه‌هاي بي‌وقفه دشمنان نظام، هيچگاه متوقف نشده است اما با اين وجود بايد به جهاد اقتصادي به عنوان يك اولويت و يك امر مهم و فوري توجه بشود به اين دليل كه جهاد اقتصادي حل كننده مشكلات مردم است و بار فرهنگي و ارزشي فراواني را به همراه دارد.

آيت‌الله كعبي با اشاره به اينكه اميدواريم شاهد بسيج كشور در عرصه جهاد اقتصادي باشيم، تصريح كرد: ما اميدواريم مردم، مسئولان و فعالان اقتصادي همگي با انجام وظايف خود در قبال جهاد اقتصادي، در راه اين جهاد بزرگ، به صورتي توانمند گام بردارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
از خوانندگان محترم دعوت می شود در نظرسنجی وبلاگ زیر شرکت نمایند.

http://bdpnur.blogfa.com/

باتشکر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها