کد خبر: ۱۴۳۳۹۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۰۵ تير ۱۳۹۲
سقوط آزاد دلار، طلا وسکه روز یکشنبه هم ادامه یافت به نحوی که صرافان اعلام کردند پس از انتخابات پرشور ریاست جمهوری دلار کاهش ۷۰۰ تومانی را تجربه کرده است.
به گزارش 598 به نقل از قدس، بدین ترتیب دلار پس از ماه‌ها به زیر ۳۰۰۰ تومان سقوط کرد؛ سقوطی که کارشناسان پیش بینی کرده اند همچنان در روزهای آینده ادامه خواهد داشت. البته این تمام ماجرا نیست، زیرا هرگرم طلا هم به تبع کاهش ۱۵ دلاری در بازار جهانی و نیز سقوط ۲۰ درصدی دلار، پس از مدتها برای مدتی به زیر ۹۵ هزار تومان سقوط و در ادامه در مدار ۱۰۲ هزار تومان تثبیت شد.

این موضوع سبب شد طلافروشی‌ها شب عید پررونقی داشته باشند ، زیرا مشاهدات عینی نشان می‌دهد در روزهای اخیر حجم معاملات طلا افزایش قابل توجهی یافته است.اما گزارش رسانه‌های خارجی حاکی است قیمت جهانی طلا در معاملات دیروز به روند کاهشی خود ادامه داده و هر اونس طلا با کاهشی دوباره به یکهزار و ۲۸۴ دلار رسیده است.

این در حالی است تداوم سقوط قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه، احتمال کاهش دوباره قیمت طلا و سکه در بازار داخلی در روز سه شنبه را افزایش داده است.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است شمار زیادی از فروشندگان عادی به مرکز ارز و سکه مراجعه کرده اند، این افراد که طی ماه های اخیر به خرید سکه و ارز اقدام کرده بودند برای اینکه ضرر کمتری متوجه آنها شود، برای فروش به بازار هجوم آورده اند.

دلالان بازار ارز می‌گویند حجم فروشندگان ارز بویژه دلار نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته است؛ «دلارهای خانگی وارد بازار شدند» عبارتی است که تقریباً از دهان تمام دلالها و فعالان بازار ارز این روزها بیرون می‌آید.با این حال شنیده ها حاکی است : قیمت ارز در روزهای بعد هم ریزش خواهد داشت و به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند دلارهایشان را بفروشند.

بر این اساس قیمت سکه طرح جدید با ۸۰ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۴۰ هزار تومان و طرح قدیم با ۶۰ هزار تومان افت قیمت، یک میلیون و ۲۰ هزار تومان شد.همچنین نیم سکه با ۱۵ هزار تومان کاهش ۵۵۵ هزار تومان، ربع سکه با ۵ هزار تومان نزول ۳۵۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

در حالی که قیمت دلار در بازار یکشنبه به ۲۸۵۰ تومان هم رسیده بود، در عصر یکشنبه به حدود۳۰۰۰ تومان تثبیت شد.

در همین حال عضو شورای پول و اعتبار پیش‌بینی عدم تحقق سود مورد انتظار، تحولات سیاسی اخیر و کاهش تقاضا برای واردات کالا را از عوامل اصلی کاهش قیمت ارز عنوان کرد و گفت: نشانه هایی که هم‌اکنون در بازار وجود دارد روند را به صورت کاهشی نشان می‌دهد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها