کد خبر: ۱۴۳۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

 نمايشگاه گروهي نقاشي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي در حالي گشايش يافت كه با حاشيه‌هاي تاسف‌بار همراه بود.

به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، در آيين افتتاح اين نمايشگاه كه صبح امروز برگزار شد، دانشجويان دختري مشاهده مي‌شدند كه با بدترين وضعيت بدحجابي در اين مراسم شركت كرده بودند؛‌فضا طوري بود كه حتي خبرنگار ما احساس شرم كرد در جلسه‌اي كه شركت‌كنندگان با پوشش بد حاضر شده‌اند گزارش تهيه كند.

جالب است بدانيد اين نخستين باري نبود كه دانشجويان دانشگاه آزاد شيراز با چنين وضعيتي در نمايشگاه شركت مي‌كردند و هفته پيش نيز عكس‌هايي زننده از تابلوهاي نقاشي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي شيراز در سايت‌هاي خبري منعكس شده بود؛ چرا نبايد نظارتي از سوي متوليان براي برپايي اين نمايشگاه‌ها باشد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس كه متولي نگارخانه وصال شيراز را برعهده دارد، امروز اظهار داشت: از برگزاري اين نمايشگاه اطلاعي ندارم چراكه نگارخانه در اختيار انجمن هنرهاي تجسمي استان فارس است.

منصور طبيعي افزود: اداره ارشاد در اين محل فردي را به عنوان ناظر ندارد و انجمن هنرهاي تجسمي مسئوليت نمايشگاه را برعهده دارند.

طبيعي ادامه داد: اين نخستين بار نيست كه دانشگاه آزاد به چنين خطايي مرتكب مي‌شود و هفته‌هاي گذشته نيز شاهد انعكاس تصاويري غيراسلامي از تابلوهاي نقاشي دانشجويان دانشگاه آزاد در نگارخانه‌اي ديگر بوديم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس از تذكر خبرنگار فارس قدرداني كرد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي شيراز نيز كه در تهران بود در پاسخ تلفني به خبرنگار فارس بيان داشت: در جريان برگزاري نمايشگاه نيستم و ممنون از اينكه اطلاع داده‌ايد و آن را پيگيري و نظارت مي‌كنيم.

محمد جمال زاده ابراز داشت: با تماس به حراست دانشگاه پيگير اين موضوع مي‌شوم.

بايد به اين مدير دانشگاهي كه خود نيز استاد دانشگاه است بگوييم كه نوش‌دارو پس از مرگ سهراب هيچ حاصل و نتيجه‌اي را به دنبال ندارد.

با اميد به اينكه ديگر شاهد برگزاري چنين نمايشگاهي كه متولي آنها مراكز آموزش عالي هستند نباشيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
عكساش كو؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۰
۰
۰
خبرگزاری محترم فارس

با سلام


پیرو درج خبر غیرواقع منتشره در آن خبرگزاری مبنی بر برگزاری نمایشگاه نقاشی این دانشگاه مطالب زیر را به اطلاع می رساند، خواهشمند است طبق ضوابط در همان صفحه و با همان فونت درج فرمائید.
1- این دانشگاه درخواستی درخصوص برگزاری نمایشگاه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشته است.
2- توسط شورای فرهنگی دانشگاه که مرجع صدور اینگونه مجوزها می باشد مجوزی درخصوص برگزاری نمایشگاه مذکور صادر نگردیده است.
3- مسوولیت برگزاری این نمایشگاه و مسائل پیرامونی آن برعهده صادر کنندگان مجوز و برگزار کنندگان آن می باشد.
4- ضمن تکذیب اظهارات مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مقام قضاوت نشسته اند و دانشگاه را محکوم به خطاکاری نموده اولاً مجوز این نمایشگاه را ارشاد صادر نموده ثانیاً در فضایی زیرپوشش آن اداره برگزار گردید و ثالثاً این دانشگاه تاکنون نمایشگاهی درخصوص نقاشی در هیچ نگارخانه ای برگزار نکرده است..
5- دانشگاه آزاد اسلامی شیراز حق خود را نسبت به اعاده حیثیت ازطریق مراجع ذی صلاح محفوظ می دارد.


روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها