کد خبر: ۱۴۳۹۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۰۷ تير ۱۳۹۲
دبیرکل سازمان ملل از مردم جهان خواست که برای «نلسون ماندلا» رهبر ضد آپارتاید که هفته‌ هاست در بیمارستان بستری است و برای زنده ماندن می‌جنگد، دعا کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری «المنار»، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در سخنان خود به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس نهاد وحدت آفریقا که امروز به شکل اتحادیه آفریفا درآمده است، از نلسون ماندلا با عنوان یکی از «مردان بزرگ  قرن بیستم» نام برد که نقشی پیشرو در مبارزه با تبعیض نژادی برعهده داشته است.

بان کی مون گفت: «من می دانم که امروز فکر و دعایمان برای نلسون ماندلا، خانواده‌اش، سراسر آفریقای جنوبی وهمه کسانی که ماندلا الهام بخش زندگی آنها بوده است، باقی می ماند.»

طبق این گزارش، نسلون ماندلا از هشتم ماه ژوئن (سه هفته پیش) به دلیل عفونت ریوی در بیمارستانی در پرتوریا بستری است. پزشکان وضعیت او را «وخیم» توصیف کرده اند.

نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی به لقب قبیله اش «مادیبا» شناخته می شود. او قهرمان مبارز با نژادپرستی و رهبر مبارزه با حکومت سفید پوستان در اقلیت، است.

ماندلا از سال 1962 به دلیل مبارزه با نظام تبعیض نژادی حاکم بر آفریقای جنوبی به زندان افتاد و تا سال 1990 در زندان بود.

نلسون ماندلا بابت همین مبارزاتش، از احترام جهانی گسترده‌ برخوردار است. او جوایز و نشان‌های متعدد افتخار دریافت کرده که جایزه صلح نوبل در سال 1993 از جمله آنهاست و در سال بعد به ریاست جمهوری آفریقای جنوبی انتخاب شد و در سال 1999 این سمت را ترک کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها