کد خبر: ۱۴۳۹۷۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۰۷ تير ۱۳۹۲
عضو ستادروحانی:
عضو ستاد حسن روحانی تاکید کرد: روحانی را اصولگرایان وارد میدان کردند و مین​های سیاسی جلوی راهش در عرصه انتخابات را خنثی کردند
به گزارش 598، گزیده ای از گفتگوی دکتر حسن محبتی عضو ستاد مردمی حسن روحانی با خبرآنلاین به شرح زیر است:

*سال قبل که ستاد های آقای روحانی شکل گرفت، ایشان گمنام بودند و بیشتر نخبگان سیاسی ایشان را نمی شناختند. حتی در یکی از سفر هایی که بنده  ایشان را همراهی می کردم در فرودگاه کسی پرسید: «این کیه؟» یعنی عبارت این کیست را به کار بردند. آن زمان هیچ تشکل سیاسی هم حاضر به حمایت  از ایشان نبود.
 
*(حزب) اعتدال و توسعه گروهی از مشاورین دکتر روحانی نیست. مجموعه ای است که در مرکز تحقیقات استراتژیک  شکل گرفته است و جمعی از مشاورین دکتر روحانی هستند. به تعبیری مشاورین ایشان، قالب حزبی به خودشان دادند. اینکه چرا احزاب از ایشان حمایت نکردند، دلیلش این بود که برای  احزاب ریسک است که در عرصه تابلوی حمایت از کسی را بلند کنند و نتیجه نگیرند.
 
*در میان اصولگرایان کسی حاضر به حمایت از دکتر روحانی نشد، چون کسی ایشان را به عنوان اصولگرا نپذیرفت. برای خیلی از این گروه ها، آقای ولایتی ارجحیت داشت. بنابراین هیچ حزب اصولگرایی به جز حزب وفاق ملی از ایشان حمایت نکرد. این حزب سابقه حمایت از آقای هاشمی را داشت و دلیلش برای حمایت از روحانی، سابقه حمایت از هاشمی بود. من یادم هست که می گفتند: «آقای روحانی جوانی های سیاسی آقای هاشمی است.» لذا آقای روحانی در اولین مصاحبه از حزب وفاق ملی به عنوان یک تشکل اصولگرا نام برد. بر این اساس، معتقدم در کابینه آقای روحانی این دو حزب  نقش اساسی را خواهند داشت. یکی مشاوران دکتر روحانی که حزب اعتدال و توسعه  هستند. دوم هم اصولگرایانی که ریسک کردند.
 
* یکی ازنکاتی که حزب وفاق از ابتدا با دکتر روحانی شرط کردند، ولایت پذیری بود؛ اگر این نبود شاید حزب وفاق ملی از آقای روحانی حمایت نمی کرد.  کسانی که از اول با آقای دکتر روحانی بیعت وتا آخر هم پایبند بودند ، وفاقی ها بودند. چپی ها که تا روز آخر اعلام موضع نکردند. کسانی که در سفر های استانی همراه ایشان بودند و برند اصولگرایی را با ایشان همراه کردند، وفاقی ها بودند.

 *قطعا بدانید که آقای روحانی از جامعه اسلامی مهندسین استفاده خواهد کرد. حتما ایشان از اعضای مجمع روحانیون مبارز استفاده خواهد کرد. مجید انصاری  یکی از گزینه های آن مجموعه است. البته بعید می دانم روحانی از مجموعه مشارکت و مجاهدین استفاده کند. چون این گروه​ها با دولت ملی همخوانی ندارند. چون کسانی باید در این کابینه باشند که اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه داشته باشند. تعارف که نداریم آن دو گروه این اعتقاد را ندارند. کسانی که در مسیر ولایت قرار می گیرند باید توقع داشته باشند سیلی هم بخورند، اما سیلی خورده را نباید نشان همه بدهند؛ باید روی دیگر صورتشان را نشان بقیه بدهند. مجاهدین و مشارکت سیلی نخورده صورت نقاشی شده را نشان می دادند.

*قطعا روحانی رایش را مدیون آن دو نفر است. اما چه کسانی روحانی را به میدان آوردند؟ در زمان تحویل سال، روحانی در حرم امام کنار چه کسانی نشسته بود؟ آیا اصلاح طلبان روحانی را به مناطق جنوب بردند؟ کدام اصلاح طلب به مناطق جبهه و جنگ رفته است؟ می خواهم عرض کنم روحانی را اصولگرایان وارد میدان کردند و مین​های سیاسی جلوی راهش در عرصه انتخابات را خنثی کردند نه آقای خاتمی و هاشمی!
 
*آیا اگر آقای هاشمی رد صلاحیت نمی​شد، حاضر بود به نفع روحانی کنار برود؟ یعنی شما قبول می کنید که اگر آقای روحانی مانند آقای غرضی روزهای آخر مهلت ثبت نام وارد معرکه انتخابات می شد باز هم آقایان هاشمی و اصلاح طلبان بویژه آقای خاتمی روی ایشان سرمایه گذاری می کردند؟ نه، چون زمانی ائتلاف مطرح شد که تقریبا یکی از حریفان جدی برای اصولگرایان حضور جدی روحانی و استقبال خوب مردمی در سفرهای تبلیغاتی وی در قبل از ثبت نام رسمی بود را باید مطرح کرد.  به عبارت ساده تر پس از اطمینان از احتمال رفتن ایشان به مرحله دوم و حتی پیروزی، این سیاستمداران کارگشته این اقدام خوب سیاسی را را انجام دادند و حقیقتا هم برد کردند.

* براساس شعار هایی که ایشان (روحانی) داده است فکر می کنم یکی از اولین اقداماتش ساماندهی هدفمندی یارانه ها است. یعنی یارانه ها را به کسانی بدهد که واقعا به آن نیاز داشته باشند.
 
*خیلی از کسانی که دیروز به آقای احمدی نژاد رای دادند، این دوره به روحانی رای دادند. ما 18 میلیون اصلاح طلب نداریم. شما روحانی بودن رئیس جمهور منتخب و سال​های نمایندگی رهبری را در سمت​های مختلف داشتن را فراموش نکنید. شما در کدام یک از اصلاح طلبان چنین پتانسیلی را می بینید؟ شما به این فکر کردید چرا آقای روحانی در مقابل 4 چهره جدی اصولگرا رای آورد؟ این به دور شدنشان از سیاست اصولگرایی ارتباط دارد. همین که نتوانستند با هم ائتلاف کنند، یعنی موفق نبودند . شعار دادن که مهم نیست. پایبندی به اصولگرایی یعنی ایثارکردن. کسانی که در جنگ تحمیلی حاضر شدند، اصولگرا بودند. نه اصولگرای سیاسی بلکه اصولگرای معتقد به اصول انقلاب.

*آقای روحانی در اولین مصاحبه اش در چهار و محال و بختیاری گفت من برای کمک به حضرت آقا آمدم. نگفت من آمده ام اصلاحات را زنده کنم. من آنجا شیفته اش شدم. شما بهتر از من می دانید که پیشینه اصولگرایی آقای روحانی بیشتر از اصلاح طلبی اش است. اصلاح طلبان اینجا زرنگی کردند و پذیرفتند که روحانی می تواند آنها را به عرصه قدرت باز گرداند. یعنی شما فکر می کنید اگر عارف در صحنه می ماند، 18 میلیون رای می آورد؟ این یک توهم است. امکان ندارد.
 
*آقای روحانی از ابتدا وارد جاده ای شد که تابلوهای اصولگرایی و اصلاح​طلبی اش مشخص بود. از ابتدا گفت اصلاح گر است. یعنی کاری کرد که دو جناح درباره او موضع نگیرند. در ادامه هم رقبا را یکی یکی حذف کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۲
۳
۴
برو بابا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها