کد خبر: ۱۴۴۰۰۱
زمان انتشار: ۰۴:۰۰     ۰۸ تير ۱۳۹۲
يک مقام امنيتي سابق رژيم صهيونيستي گفت انتظار تغيير اساسي در سياست ايران به خاطر انتخابات توهمي بيش نيست.
598 به نقل از کیهان: ليور ايکرمن از مقامات پيشين شين‌بث (سازمان امنيت داخلي رژيم صهيونيستي) ضمن تحليلي در جروزالم‌پست تصريح کرد: هرچند انتخاب رئيس‌جمهوري ميانه‌رو در ايران، اميد بروز تحولي جديد در اين کشور را قوت بخشيد اما انتظار تغيير واقعي توهم است. البته خوش‌بيني بخشي از ديپلماسي است اما اهميت درک «واقعيت»کمتر از «خوش‌بيني» نيست.

تحليلگر جروزالم‌پست مي‌افزايد: در ماه‌هاي گذشته رهبري ايران تحت رياست آيت‌الله «علي خامنه‌اي» رهبر عالي قدرتمند اين کشور در معرفي ايران به عنوان کشوري دمکراتيک به جهان موفق عمل کرده است. تعداد زيادي از نامزدهاي انتخابات از طيف‌هاي مختلف سياسي و مذهبي و با ديدگاه‌هاي متفاوت در انتخابات شرکت داشتند. رسانه‌هاي ايران گزارش‌هايي را از شهرونداني منعکس کرد که در فضاي آزاد نامزد مورد علاقه خود را انتخاب مي‌کردند. ايران همچنين مناظره نامزدها را در معرض نمايش عمومي قرار داد. اما واقعيت اين است که شوراي نگهبان همه افراد سکولار، مسن و ميانه‌رو را رد صلاحيت کرد. در مناظره‌هاي تلويزيوني نيز خط قرمزهايي وجود داشت. همه کشورهاي جهان فريب اين انتخابات را خوردند و گمان کردند اين يک انتخابات دموکراتيک واقعي است. حتي شهروندان ايراني نيز فريب خوردند(!)

مقام امنيتي سابق اسرائيل در ادامه تحليل توأم با عصبانيت خود مي‌نويسد: رئيس‌جمهوري منتخب ايران فقط حامي ديگري از حکومت کنوني اين کشور است که از موسسان آن نيز بوده است. روحاني، دقيقا نماد ميانه‌روي و کثرت‌گرايي نيست. هرچند که وي دکتراي حقوق دارد و به زبان‌هاي مختلف مسلط است اما در هر حال وي نيز يک روحاني مذهبي است و عضوي از حکومتي است که پس از سرنگوني شاه در سال 57 به قدرت رسيد. وي مسئول سازمان‌دهي دوباره ارتش ايران بود که به رياست شوراي سرپرستي صدا و سيما منصوب شد و از اين رو توانست اطمينان دهد که فقط صداي رهبر ايران در ايران شنيده مي‌شود. روحاني، همچنين نماينده رهبر در شوراي امنيت ملي و مذاکره‌کننده ايران درباره برنامه هسته‌اي اين کشور با غرب در بين سالهاي 2003 تا 2005 بوده است.

جروزالم‌پست نوشت: حاميان رئيس‌جمهوري منتخب ايران در غرب مدعي‌اند که وي مذاکره‌کننده‌اي حرفه‌اي است و داراي استعداد ويژه‌اي در انجام مذاکرات فقط با اهداف مذاکره است. به عبارت ديگر، وي به صورت ماهرانه توانست مذاکرات را طولاني کند که اين امر اين امکان را به کشورش داد تا به اهدافش ادامه دهد.

ايکرمن در پايان تصريح کرده است: روحاني اسرائيل را شيطان بزرگ [!؟] قلمداد مي‌کند. رئيس‌جمهور جديد ايران در زمره روحانيون قرار دارد و نماينده رهبر ايران است.

نشريه آلماني دي ولت نيز که به محافل صهيونيستي نزديک است، در تحليلي خاطر نشان کرد: انتظار تغيير در سياست‌هاي ايران توهمي خطرناک است. حسن روحاني به اعتدال شهرت دارد اما سياستمداران غربي کور خوانده‌اند. روحاني به طور صددرصد نماينده نظام حکومتي است زيرا اگر نبود از سوي شوراي نگهبان واجد صلاحيت تشخيص داده نمي‌شد همانطور که بسياري از اصلاح‌طلبان واقعي و ظاهري که نامزدي خود را اعلام کرده بودند، نتوانستند از اين سد عبور کنند.

اين روزنامه آلماني با بيان اينکه روحاني سال گذشته وفاداري خود به خط‌مشي نظام را با بيان اين جمله که «اسرائيل يک شيطان بزرگ صهيونيستي» است، به اثبات رسانده است، نوشت: انتظارات توهم‌آميز درباره او براي اپوزيسيون ايراني که اکنون به ليبرالي شدن امور اميد بسته، خطرناک است. اين امر براي غرب نيز خطرناک است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها