کد خبر: ۱۴۴۰۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۰۸ تير ۱۳۹۲
محمد فروزنده و محمد شریعتمداری در حال حاضر شانس زیادی را براي برعهده گرفتن سمت معاون اولی دارند.
به گزارش 598 به نقل از مشرق، با نزديك شدن به پايان كار دولت محمود احمدي نژاد رايزني ها براي انتخاب افراد كابينه شدت يافته است.

در اين ميان معاون اولي رييس جمهور يكي از مهمترين پست هايي است كه هم اكنون گمانه هاي فراواني در مورد آن مطرح است . پس از پيروزي حسن روحاني در انتخابات بيشترين احتمالات بر اين پايه استوار بود كه محمد رضا عارف احتمالا به عنوان معاون اول دولت جديد معرفي خواهد شد.

اين احتمال از آنجا قوت بيشتري يافته بود كه محمد رضا عارف براي به اجماع رسيدن اصلاح طلبان دو روز مانده به انتخابات از نازمدي انصراف داده بود.

اما در چند روز اخير شنيده ها حاكي از بررسي افرادي غير از محمد رضا عارف است.

در همین راستا، برخی نزدیکان خاتمی در دیدار با حسن روحانی از وی خواسته اند با توجه به مشکلات موجود در عرصه اقتصاد و تولید از محمد شریعتمداری به عنوان معاون اولی دولت خود استفاده نماید.

پیرامون همین موضع هفته نامه مثلث نوشت: محمد فروزنده نیز در حال حاضر شانس زیادی را براي برعهده گرفتن اين سمت (معاون اولی) دارد.

محمد فروزنده وزیر دفاع دولت هاشمی‌رفسنجانی بود و از سال 1378 جانشین محسن رفیق‌دوست و رییس بنیاد مستضعفان شد.

- در بخشي از كتاب خاطرات اكبر هاشمي رفسنجاني در مورد محمد فرزونده آمده است :

ساعت هفت صبح به مجلس رسيدم. در گزارش های صبح باز هم مسأله مهم بحران بورس‌ها و سقوط ارزش دلار دیده می شود. قبل از شروع جلسه از نمايندگان درباره تغيير ساعت كار مجلس نظر خواهي كردم. نظر اين شد كه به همين وضع بماند. تا  ساعت ده و نیم در جلسه ماندم. بعد از تنفس در دفترم كارها را انجام دادم. ظهر آقاي [محمد] فروزنده آمد. درباره امور جنگ و مهندسي و درباره پادگان شيرينو كه قرار است ارتش و سپاه با هم استفاده كنند،  مذاكره شد؛ نهاجا اصرار دارد كه سپاه آنجا را تخليه كند.

عصر در جلسه شوراي‌عالي دفاع و شوراي پشتيباني جنگ شركت كردم. در مورد تبليغات جنگ و بسيج عمومي و معناي خط حساس و عادي پدافند مصوباتي داشتيم. از آنجا به خانه رفتم. بچه‌ها به منزل بستگانشان رفتند و من در منزل تنها ماندم.

منبع متن روز شمار : کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۶ « دفاع و سیاست » – دفتر نشر معارف انقلاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها