کد خبر: ۱۴۴۳۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۰۹ تير ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد، آلمان از آنکارا برای پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت کند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با مجله «فوکس» گفت: پیوستن به اتحادیه اروپا اولویت راهبردی ترکیه است. ما از آلمان به عنوان یک عضو بانفوذ در اتحادیه اروپا و با توجه به روابط ویژه بین دو کشور انتظار داریم در این خصوص از ما حمایت کند.

با وجود این که برلین سه‌شنبه موافقت کرد که اتحادیه اروپا پاییز آینده دور جدید مذاکرات خود را با آنکارا آغاز کند اما آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره پیوستن ترکیه به این اتحادیه محافظه‌کارانه برخورد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در همین خصوص، نتایج یک نظرسنجی که مجله «فوکس» آن را منتشر کرده است، نشان می‌دهد، 58 درصد آلمانی‌ها ادامه مذاکرات پیوستن ترکیه را به اتحادیه اروپا یک تهدید می‌دانند و تنها 34 درصد معتقدند دولت آلمان حق داشت با آغاز دور جدید مذاکرات با آنکارا موافقت کند.

مرکل پنجشنبه گذشته در جمع نمایندگان پارلمان آلمان از درگیری‌ها بین پلیس ترکیه و تظاهرکنندگان مخالف رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه انتقاد کرد.

با این حال، داود اوغلو گفت: این درگیری‌ها نشانه‌ای از وجود دموکراسی صحیح است که هر کسی می‌تواند از اعضای دولت و هر رجل سیاسی انتقاد کند.

وی تأکید کرد: دموکراسی ترکیه یک دموکراسی درجه دوم نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها