کد خبر: ۱۴۴۴۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۰۹ تير ۱۳۹۲
مولانا عمران نظر حسین، عالم برجسته اهل سنت و متخصص علم آخرالزمان جهت بررسی تاریخچه و کرامات مسجد مقدس جمکران به این مکان مقدس مشرف شد.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، مولانا عمران نظر حسین، عالم برجسته اهل سنت ترینیدادی و متخصص علم آخرالزمان که با هدف آشنا شدن با شخصیت‌ها و مراکز ایرانی فعال در زمینه مهدویت به ایران آمده است برای بررسی تاریخچه و کرامات مسجد مقدس جمکران به این مکان مقدس مشرف و با حجج الاسلام فاضلی، معاون حقوقی و املاک و مرتضی وافی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام وافی در این دیدار به بیان تاریخچه بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی عصر (عج) و ارائه نکات کلیدی این روایت پرداخت.

وی در ادامه با تشریح اعمال مسجد مقدس جمکران، توحید را حقیقت کلیدی این مسجد شرف دانست و اعمال آن را نیز در همین راستا برشمرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه از توجه روزافزون علما، مراجع و مردم به این مکان مقدس سخن گفت و جمکران را نماد مهدویت و منجی خواهی در جهان معرفی کرد.

مولانا عمران نظر حسین پس از شنیدن تاریخچه و مسائل پیرامون مسجد مقدس جمکران توجه مردم به این مکان را ناشی از روانشناسی دین دانست و از علاقمندی خود برای حضور در این مکان مقدس خبر داد.

وی اظهار داشت: روانشناسی دین در این مکان عملاً دیده می‌شود، مسجد هتل نیست که مردم بروند و بیایند، در این مکان قلب منقلب می‌شود ولی سلفی‌ها مسجد را مانند هتل کرده‌اند، فقط می‌آیند و می‌روند، نه قلبی هست و نه اشکی.

وی با اشاره به اینکه من جای دیگر هم دیدم که مردم به جمکران جذب می‌شوند اظهار داشت: این مسئله بیانگر علاقمندی مردم به علم آخرالزمان است که این علاقمندی از روانشناسی دین و رواشناسی معرفت سرچشمه می‌گیرد.

در پایان این گفت‌وگو هدیه ویژه مسجد مقدس جمکران به این عالم برجسته اهل سنت اهدا شد و وی از اماکن مختلف مسجد مقدس جمکران بازدید کرد.

مولانا عمران نظر حسین هندی الاصل و در سال 1942 میلادی در کشور ترینیداد متولد شد. وی علوم دینی را از مدرسه‌ دینی علمیه در شهر کراچی پاکستان و جامعه الازهر قاهره مصر کسب کرده است و فوق لیسانس در روابط بین‌المللی از دانشگاه‌های کراچی پاکستان و ژنو سوئیس را دارد.

نظر حسین برای مدتی کارشناس وزارت امور خارجه کشور ترینیداد بوده ولی در سال 1985 از سمت خود کناره گیری کرده و عمر خود را وقف مطالعات و تبلیغ دین اسلام کرد. وی از سال 1986 تا سال 1990 ریاست مدرسه دینی علمیه در شهر کراچی را عهده داشت و از سال 1991 الی 2001 مدیر مطالعات اسلامی کمیته‌ مشترک سازمان‌های اسلامی در شهر نیویورک آمریکا بود. در این مدت در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک به عنوان امام جمعه انجام وظیفه می‌کند.

نظر حسین تخصص در علم آخرالزمان دارد و کتاب وی با عنوان بیت المقدس در قرآن مجید از زبان انگلیسی به زبان‌های مختلف ترجمه شده و موجب شهرت وی در سطح جهان شده است. او مطالعاتی نیز در زمینه بودایی گری دارد. مولانا عمران نظر حسین که مقیم کشور ترینیداد در حوزه‌ کارائیب است مرتباً از سوی مؤسسات اسلامی در کشورهای مختلف برای سخنرانی دعوت می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها