کد خبر: ۱۴۴۷۴۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۱۰ تير ۱۳۹۲
اذعان مقامات غربی به بی اعتمادی آمریکا نسبت به اروپا:
یو اس ای تودی، به نقل از اشپیگل می نویسد خبر این افتضاح سیاسی توسط ادوارد اسنودِن، یکی از پیمانکاران پیشین آژانس امنیت ملی امریکا در قالب اسناد طبقه بندی شده افشا شده است. وزیر دادگستری آلمان از این اقدام امریکا با عنوان جنگ سرد یاد کرده است. وی اظهار داشت این شوکه کننده است که دوستان ما در ایالات متحده به ما به چشم دشمن نگاه کنند!
به گزارش سرویس بین المللل پایگاه 598، رسانه های غربی به نقل از هفته نامه آلمانی اشپیگل، ایالات متحده امریکا با کار گذاشتن ابزارآلات جاسوسی در سیستم های رایانه ای دفاتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در واشنگتن و نفوذ به شبکه های کامپیوتری آنان، مدت ها به جاسوسی مشغول بوده است. مشابه همین عمل در دفتر اتحادیه اروپا در مقر سازمان ملل در نیویورک انجام شده است.

یو اس ای تودی، به نقل از اشپیگل می نویسد خبر این افتضاح سیاسی توسط ادوارد اسنودِن، یکی از پیمانکاران پیشین آژانس امنیت ملی امریکا در قالب اسناد طبقه بندی شده افشا شده است.



وزیر دادگستری آلمان از این اقدام امریکا با عنوان جنگ سرد یاد کرده است. وی اظهار داشت این شوکه کننده است که دوستان ما در ایالات متحده به ما به چشم دشمن نگاه کنند!

مقامات ایالات متحده از این اقدام خود با استدلال جلوگیری از اقدامات تروریستی در داخل و خارج از خاک خود دفاع کرده اند. اما سوال اینجاست که چرا مقامات کاخ سفید باید از بابت اقدامات تروریستی در دفاتر شخصی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نگران باشند؟ آیا امریکا آنقدر تنها و منزوی شده که حتی به متحدین خود بدگمان است؟

فاکس نیوز نیز به نقل از رئیس پارلمان اتحادیه اروپا، مارتین شولتز از خدشه دار شدن عمیق روابط اروپا و امریکا خبر داد.

اما جالب تر از همه، اظهارات آقای مایکل هایدن، رئیس سابق آژانس امنیت ملی و سازمان سیا بود که اظهار داشت اروپا باید پیش از اظهار نظر درخصوص این قضیه به آینه بنگرد!

وی با اشاره به جاسوسی بین المللی که خود اروپا نیز در آن دست دارد، این اقدام را امری عادی و معمولی جلوه داد و آن را خدشه دار کردن معاهدات بین المللی نداست. البته وی اسناد منتظر شده ی مورد ادعای اشپیگل را رد یا تایید نکرد.

خبرگزاری ای بی سی نیوز نیز، در این رابطه نوشت رهبران حزب سبز پارلمان اروپا خواستار بررسی فوری این ماجرا و لغو برخی توافق نامه های اطلاعاتی شده اند. برخی از این برنامه ها که در خصوص ثبت اطلاعات مسافرین اروپایی امریکا بودند توسط قانونگزاران حزب چپ و آزادیخواد اروپا به عنوان تخلفات بی جا از انتشار اطلاعات حریم خصوصی شهروندان اروپایی قلمداد شه بودند.

توجه به رفتار غرب –هم اروپا و هم امریکا- در سالهای اخیر نشان دهنده این موضوع کهنه است که در قاموس اخلاقیات آنان، اصولا  چیزی به عنوان حریم خصوصی تعریف مشخصی ندارد و عنوان دهان پر کن ”جلوگیری از اقدامات تروریستی" هرگونه مداخله و تجسس در احوال مردم تمام نقاط جهان را برای آنان توجیه می سازد. اروپا نباید از این رفتار امریکا چندان هم شگفت زده باشد زیرا ایالات متحده حتی به مردم خود نیز رحم نکرده است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها