کد خبر: ۱۴۴۸۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۱۰ تير ۱۳۹۲
از اعدام "صدام حسين" ديكتاتور سابق عراق حدود هفت سال مي گذرد اما هر از چند گاهي در گوشه و كنار جهان يكي از نزديكان، دوستان و ياران سابق وي با بيان داستاني از زندگي او،‌ بخشي ديگر از پازل محرمانه زندگي شخصي اين ديكتاتور جنايتكار را فاش مي كند.
به گزارش 598 به نقل از نداي انقلاب، در جديد ترين ماجراي فاش شده، يكي از افسران گارد رياست جمهوري رژيم بعث منحله عراق فاش كرد كه "صدام" در نهم فوريه سال ۱۹۹۹ ميلادي با پوشاندن چهره خود، از عراق به اردن سفر كرد و در مراسم تشيع جنازه "ملك حسين بن طلال" پادشاه سابق اردن و پدر پادشاه فعلي اين كشور، حضور يافت.

اين افسر سابق كه اكنون در امان پايتخت اردن اقامت دارد،‌ در ادامه افزود: "ملك حسين" ارادت خاصي به صدام داشت و حتي در جنگ تحميلي عراق عليه جمهوري اسلامي ايران، تعداد زيادي نيروي كمكي به ارتش عراق اعزام كرد.

اين افسر عراق همچنين گفت: اصرار صدام براي حضور در اين مراسم، به علت عشقش به ملك حسين بود. صدام گفت "شخصا مي خواهم براي آخرين بار قبل از خاكسپاري، ملك حسين را ببينم.

افسر سابق گارد عراق، در ادامه تصریح کرد:‌ وقتي صدام بر حضورش در آن مراسم اصرار كرد، مأموريت ما به عنوان تيم حفاظتي از وي آغاز شد. توصيه كرديم گروه عراقي كه براي تسليت گويي به اردن مي رود و در آن مراسم حضور مي يابد، در سطح پاييني باشد تا توجه خبرنگاران جلب نكند و صدام بتواند مانند يك فرد ساده و به همراه تعداد اندكي محافظ در مراسم حاضر شود. از همين رو "طه محي الدين معروف" كه در آن زمان معاون رئيس جمهور بود اما از شهرت زيادي برخوردار نبود، در مراسم حضور يافت و در سوي ديگر مجلس نيز صدام بدون سر و صدا حاضر بود.

اين افسر بازنشسته در پایان خاطرنشان کرد: قرار شد سفر صدام كاملا محرمانه باشد. حتي به خانواده اش خبر داده شد كه صدام براي استراحت به يكي از ويلاهاي اطراف بغداد مي رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها