کد خبر: ۱۴۵۳۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۱۱ تير ۱۳۹۲
طرفداران ترک و مصری «محمد مرسی» در ترکیه، دیشب در حمایت از رئیس‌جمهور مصر در بخش اروپایی استانبول تظاهرات‌ کردند.
به گزارش 598 به نقل از فارس، یک گروه از فعالان مصری و ترکی با فراخوان‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، موجب برگزاری یک راهپیمایی در حمایت از «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در میدان «سراج خانه» واقع در منطقه «فاتح» در بخش اروپایی شهر استانبول شدند.

در فراخوان این فعالان حامی اخوان‌المسلمین در مصر آمده است: طرفداران «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور مخلوع مصر نمی‌خواهند اوضاع در مصر تحت حکم ریاست جمهوری مصر باقی بماند لذا به انجام کودتا علیه مشروعیت وی روی آورده‌اند.

در این بیانیه آمده بود: طرفداران رژیم مبارک به اندازه یک بند انگشت نیز در طول سال گذشته از تلاش برای سرنگونی و سقوط حکومت مرسی فروگذار نکرده‌اند. آنها از گروه‌های مسلح خواسته‌اند تا با کودتای نظامی از حاکمیت اخوان المسلمین رهایی یابند.

در ساعت 8:30 شب به وقت استانبول، طرفداران مرسی در میدان سراج خانه، تحت شعار «حمایت از مشروعیت رئیس جمهور کنونی مصر»، جمع شدند. این درحالی است که اغلب استان‌های مصر، شاهد تظاهرات‌های مردمی علیه حاکمیت اخوان المسلمین است.

روز 30 ژوئن (9 تیر) در پی فراخوان گروه‌های مخالف برای برگزاری تظاهرات ضددولتی در اولین سالگرد به قدرت رسیدن محمد مرسی، مخالفان در میدان تحریر در قاهره و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات کردند و این اعتراض‌ها تا کنون نیز ادامه دارد.

مخالفان مرسی اعلام کرده‌اند که گزینه‌های پیشنهادی اخوانی‌ها از جمله برکناری دولت و یا موارد این چنینی را قبول نخواهند کرد زیرا آنها تنها اکنون فقط یک هدف دارند و آن سرنگونی نظام حاکم و برگزاری انتخابات زودهنگام است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها