کد خبر: ۱۴۵۷۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۲ تير ۱۳۹۲
روزنامه الشرق الاوسط روز چهارشنبه در گزارشي از قاهره به نقل از دست اندركاران امور سياسي و رسانه اي افزود: تصاويري كه تلويزيون به ويژه در سال گذشته نشان مي داد، با آنچه كه اكنون در اين رسانه مشاهده مي شود، بسيار متفاوت است. راديو و تلويزيون از كنترل اخوان المسلمين و صلاح عبدالمقصود وزير اطلاع رساني وابسته به دولت خارج شده است.
بنابر اين گزارش، تلويزيون مصر ظهر دو روز پيش بيانيه نيروهاي مسلح را بدون اطلاع رييس جمهوري و وزير اطلاع رساني قرائت كرد.
بيانيه رسمي محمد مرسي كه شامگاه دو روز پيش رييس جمهوري بدون پخش آن در تلويزيون در صفحه فيس بوك خود منتشر كرد، از واقعيت پرده برداشت.
عمرو اديب كارشناس رسانه به الشرق الاوسط گفت: تلويزيون مصر به جاي پخش تصاوير از رابعه العدويه مكاني را كه طرفداران رييس جمهوري مصر در آن گرد آمده اند، به پخش تصاوير تجمع مخالفان در ميدان التحرير، اتحاديه و اسكندريه پرداخت.
وي افزود: مي توانم بگويم كه ديگر نه دولتي ها بلكه فرزندان مصر تلويزيون را هدايت مي كنند.
الشرق الاوسط خاطرنشان كرد: بر اساس خبرهاي رسيده اداره امور معنوي نيروهاي مسلح كنترل ساختمان ماسبيرو (اتحاديه راديو وتلويزيون) را برعهده گرفته و صلاح عبدالمقصود وزير اطلاع رساني را بركنار كرده است، در حالي كه او ديروز شايعه بركناري خود را رد كرد و گفت كه به وظايف معمولش مشغول است.
يك مقام در وزارت اطلاع رساني مصر خبر بركناري عبدالمقصود را به دنبال پخش بيانيه فرماندهي كل نيروهاي مسلح نادرست خواند و تاكيد كرد كه تلويزيون دولتي متعلق به ملت و متعهد بكار حرفه اي و استقلال در عمل و انتقال واقعيت از هر يك از طرف ها و نه فقط يك طرف است. ديگر شبكه هاي وابسته به گروه هاي سياسي نيز به فعاليت خود ادامه مي دهند.
مشاور وزير اطلاع رساني، رسانه ها را به بررسي دقت و اعتبار منابع در انتشار اخبار فراخواند.
الشرق الاوسط در ادامه گزارش خود آورده است: پس از انتشار اخباري مبني بر گرد آمدن كاركنان در برابر استوديوهاي تلويزيوني براي توقف پخش تصاوير از تظاهرات اخواني ها، ساختمان اتحاديه راديو و تلويزيون به عنوان مهمترين سخنگوي هر نظام سياسي براي بدست گرفتن حكومت شاهد حضور انبوه نيروهاي امنيتي و ارتش است.
محمد حسين از اعضاي جريان مردمي به رهبري حمدين صباحي نامزد سابق رياست جمهوري گفت: واژه تلويزيون در مصر تعيين مي كند، چه كسي در راس قدرت است، تغيير پوشش خبري تلويزيون مصر به معناي ضعف كنترل وزير اطلاع رساني اخواني و رييس جمهوري بر آن است.
به علت وابستگي دايمي تلويزيون مصر به رياست جمهوري و پخش اخبار در پشتيباني از مرسي و كم اهميت نشان دادن تظاهرات ضد او ، اين رسانه با هجوم شديد و پيوسته مخالفان روبرو شده بود.
چند روز پيش جمال الشاعر از فعالان سرشناس رسانه اي به سبب درخواست توقف برنامه اش، استعفاي خود را به طور زنده اعلام كرد و گفت: مايل به همكاري با راديو يا رسانه سركوب گر نيست.
الشاعر، وزير اطلاع رساني وابسته به اخوان المسلمين را شكست خورده فاشيسم ناميد.
شماري از سردبيران اخبار راديو و تلويزيون مصر نيز در بيانيه اي از مردم اين كشور به سبب ضعف در پوشش خبري و تصويري تظاهركنندگان در بيشتر استان هاي كشور و مكان هاي مهم در قاهره پوزش خواستند.
بيانيه، اين نقص را ناشي از ناسازگاري مقاماتي برشمرد كه مانع تصويربرداري از رخدادها با وجود دستور العمل مدير خبر داير بر پوشش كامل تمامي حوادث و مكان ها و تعهد حرفه اي و بي طرفي مي شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها