کد خبر: ۱۴۷۰۴۶
زمان انتشار: ۰۰:۵۷     ۱۸ تير ۱۳۹۲
«حاکميت حق دارد سرمست باشد. آنها در انتخابات با يک تير، چند نشان زدند اما اپوزيسيون‌که دنباله‌رو رژيم شده براي کدام پيروزي به خود تبريک مي‌گويد؟»
اين مطلب را پايگاه اينترنتي اخبار روز وابسته به طيفي از اپوزيسيون منتشر کرد و نوشت: حاکميت توانست خيل عظيمي از مردم را با انتخابات مهندسي شده [!؟]همراه سازد و حماسه سياسي را بيافريند و توده «آگاه و داراي نبوغ سياسي» را خوش‌بين سازد و در اپوزيسيون فاقد استراتژي شکاف بيندازد و تاکتيک خود را به استراتژي بخشي از اپوزيسيون تبديل کند و از انتخابات گذشته تقلب‌زدايي کند و غرب را نيز به مدت يکي دو سال معطل نگه دارد و براي پيشبرد برنامه هسته‌اي خود زمان بخرد.
نويسنده مي‌افزايد: در اين نوشته حرجي بر توده مردم که در انتخابات شرکت کردند نيست. اين نوشته حتي نقدي بر آن دسته از «فعالان» که مبارزه‌شان فقط به شرکت در انتخابات ختم مي‌شود، نيست بلکه آن دسته از فعالان سياسي است که هر کنش سياسي خود را در چارچوب سياست‌‌گذاري‌هاي سازماني و تشکيلاتي و يا چارچوب انديشه سياسي خود انجام مي‌دهند و قصد خود را نه انتخاب بين بد و بدتر، که ايجاد کانال‌ها يا تغيير نظام اعلام مي‌دارند. اين نيروها شرکت خود در انتخابات و يا اعلام اشتباه خود در تحريم انتخابات را «همراهي» با توده مردم و «درس گرفتن» از توده‌هاي مردم اعلام مي‌کنند، در حالي که فراموش مي‌کنند نيروي سياسي نبايد دنباله‌رو تحولات بوده و به تحولات خيره شود و آنقدر در برابر تصميم اکثريت کرنش کرده و تا به کمر خم شود که فقط زمين جلوي پايش را ببيند.
اخبار روز در ادامه نوشت: اپوزيسيون بايد توضيح دهد که چه کسي از اين انتخابات و انتخاب بهره‌مند شده است؟ مخالفان يا حاکميت؟ رژيم به يک تغيير تاکتيک دست‌ زد تا استراتژي خود را از جمله در زمينه هسته‌اي بهتر پيش ببرد. تحليل آنها اين است که اگر يکي دو سال در مقابل تحريم دوام بياورند، با توجه به اوضاع اقتصادي غرب، در نهايت برنده اين کشمکش خواهند بود. آنها خود را در مرحله بدر و خيبر مي‌بينند. بنابر اين محال است که کل استراتژي خود را کنار گذاشته و از در سازش با غرب درآيند. آنها انتخابات را در همين جهت، بسيار ظريف مهندسي کردند. هم مردم بايد پاي صندوق‌ها مي‌آمدند و هم خاتمي و هاشمي نبايد نامزد مي‌شدند چرا که وجود حاکميت دوگانه در رژيم امکان‌پذير نبود و لذا کساني از فيلتر شوراي نگهبان عبور کردند که مي‌توانستند درخدمت استراتژي رژيم باشند.
نويسنده در پايان تصريح مي‌کند: آنها (حاکميت) با يک تير چند نشان زدند؛ هم حماسه را آفريدند و جو خوش‌بيني و اميدواري به وجود آمد و هم جمهوري اسلامي فراتر از ساير نظام‌هاي منطقه ايستاد و غرب را هم منفعل کرد. آيا اينها جاي تبريک گفتن در اپوزيسيون دارد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها