کد خبر: ۱۴۷۰۵۴
زمان انتشار: ۰۱:۰۲     ۱۸ تير ۱۳۹۲
برقراری رابطه دیپلماتیک با ایران بهترین فرصتی است تا آمریکا دو هدف اصلی خود را در خاورمیانه دنبال کند که یکی جلوگیری ازدستیابی ایران به سلاح اتمی و دیگری جلوگیری از ایجاد جنگ گسترده است.

جام: سایت پالیتکو نوشت: «با رئیس جمهور شدن حسن روحانی اکنون زمان برقراری رابطه دیپلماتیک با ایران است. پیروزی تعجب آور و غیر قابل پیش بینی حسن روحانی در انتخابات ایران بهترین فرصت برای دولت آمریکا است تا رابطه دیپلماتیک خود را با ایران دوباره برقرار سازد. برقراری رابطه دیپلماتیک با ایران بهترین فرصتی است تا آمریکا دو هدف اصلی خود را در خاورمیانه دنبال کند، که یکی جلوگیری ازدستیابی ایران به سلاح اتمی و دیگری جلوگیری از ایجاد جنگ گسترده است.»

 

این سایت در ادامه نوشت: دلایل متفاوتی وجود دارد که نسبت به حسن روحانی باید محتاطانه خوش بین بود؛ اینکه او محمود احمدی نژاد نیست و در مبارزات انتخاباتی او صریحاً به دنبال رابطه با غرب بوده است. او حتی از تندروی های احمدی نژاد، انتقادهایی را انجام داد و به نوعی نیز خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده بود. به هر حال اکنون بهترین فرصت پیش آمده برای آمریکاست تا با ایران رابطه خود را از سر گیرد. برخی از مقامات اسبق آمریکایی نیز اعلام کرده اند که وقت آن رسیده است که دولت اوباما با ایجاد رابطه، از تحریم ها علیه ایران نیز بکاهد. آنها بر این باورند که تحریم ها جدید در حالیکه هنوز روحانی بر سر کار نیامده است و شانس مذاکره هنوز امتحان نشده است، کار غلطی است.»

 

پالتیکو در مورد اقداماتی که آمریکا باید در قبال ایران انجام دهد تا نشان دهد که خواهان رابطه دیپلماتیک با جمهوری اسلامی است، نوشت: «آمریکا ابتدا باید جان کری، وزیر امور خارجه خود را تغییر دهد، چون او قائل است باید سیاست های قبلی به طور یکنواخت ادامه یابد و همچنین باید با ایران مذاکره مستقیم و دو طرفه شکل گیرد. سوم اینکه کنگره آمریکا رویه خود را در قبال ایران تغییر دهد و به مردم آمریکا نیز تفهیم شود که مذاکره با ایران برای امنیت خود آنها و جلوگیری از جنگ دیگری در خاورمیانه بوده است.»501

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها