کد خبر: ۱۴۷۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۰۴ تير ۱۳۹۰
"صراط" - ابوالحسن فقيه رئیس جمعیت هلال احمر پیرامون سیاسی کاری طرح پیشاهنگی هلال احمر که گفته شده بود به موازی کاری با بسیج خواهد پرداخت در جملاتی که رنگ و بوی فرا فکنی را می داد گفت: طرحي كه صحبتش است «طرح پيشاهنگي» قبل از حضور بنده (در جمعيت هلال احمر) استارت خورده و افتتاح آن را سيد مسعود خاتمي، رئيس سابق جمعيت هلال احمر انجام داده‌‌است. خُب بالاخره دكتر خاتمي از فرمانده‌هان سپاه هستند و نمي‌دانم اگر وي نيت داشتند به عنوان يكي از فرماندهان سپاه جلوي بسيج بايستند يعني اگر يك فرمانده سپاه جلوي بسيج بايستد واقعأ علامت سؤال است براي كساني كه اين مسئله را نوشته‌اند و اين طور گفته‌اند.
البته فقیه به این نکته اشاره نکرده است که صرف مطرح کردن ایده این طرح توسط فردی سپاهی دلیل بر تبرئه مجریان طرح از انحراف احتمالی آن در آینده نیست .
فقيه تصريح كرد: اين طرح (پيشاهنگي سازمان جوانان هلال احمر) طرحش اين است كه به ظرفيت‌هاي نظام اضافه شود و خيلي از اين افراد كه اينجا عضو هستند خودشان بسيجي هستند و اصلا معني ندارد كه بخواهد جلوي بسيج بايستد.
البته ظاهرا رئیس جمعیت هلال احمر به درستی اخبار مربوط به طرح پیشاهنگی که توسط برخی رسانه ها منتشر شد را مطالعه نکرده اند چرا که در آن از موازی کاری با بسیج خبر داده شده بود نه از مقابله با آن !
به گزارش صراط نیوز فقيه در پاسخ به اين پرسش كه شايد هدف بها دادن به طرح پيشاهنگي استفاده از خانواده جمعيت هدف طرح پيشاهنگي براي انتخابات باشد، گفت: خُب اگر بخواهيم همه چيز را به اين صورت نگاه كنيم پس هيچ نبايد در اين كشور فعاليت و اقدامي كنيم زيرا حتي آب خوردن آدم هم شايد بگويند سياسي است.
وي ادامه داد: سياسي كردن كارها آفتي است كه امروز ما دچار آن شده‌ايم و ضربه مي‌زند به ما در حالي كه امسال به عنوان سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده است.
صراط نیوز ضمن تشکر از رئیس جمعیت هلال احمر بابت توجیهات صورت گرفته خواهشمند است تا ایشان به این پرسش نیز پاسخ دهند .
آیا یک مسئول دولتی (مثلا رئیس جمعیت هلال احمر) می تواند با حفظ سمت در راس امور مربوط به ستادهای انتخاباتی یک فرد قرار بگیرد و در عین حال شائبه کار سیاسی و استفاده از بیت المال در مجموعه تحت مدیریتش بوجود نیاید؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها