کد خبر: ۱۴۸۶۵
زمان انتشار: ۱۶:۴۸     ۰۶ تير ۱۳۹۰
حراج کودکان خود، فقط با 15هزار تومان!
بی تاب هویزه نوشت :

حراج کودکان خود، فقط با 15هزار تومان!


بسم الله الرحمن الرحیم


گوهری که فروشی نیست!

خبرگزاری  فارس: مجموعه ............ جشنواره‌ای با عنوان «زیباترین کودک تهران» برگزارمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌فارس، قراراست مردم از میان علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره «زیباترین کودک تهران» 5دختر و 5 پسر زیبای بین 2 تا 7 سال را برگزینند. این انتخاب معیاری غیر از رأی و نظر شرکت‌کنندگان نخواهد داشت.

این جشنواره در ایام ماه مبارک رمضان در مجموعه .............برگزارخواهدشد. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ............ تماس بگیرند.

تعجب نکنید. خبر مربوط به 33 سال پیش نیست. این دقیقا خبری است که هفته گذشته در خبرگزاری‌ها آمده بود؛ خبر به قدری عجیب بود که لازم دیدیم با شماره تلفن درج شده، تماس‌بگیریم و از صحت و سقم آن مطلع شویم:

در رابطه با جشنواره زیباترین کودک تهران، توضیح می‌دهید؟

شروع کار جشنواره، روز اول ماه مبارک رمضان است تا روز آخر ماه و برای رده سنی 2 تا 7 سال در 2 گروه دختر و پسر برگزار می‌شود. ما از روز یکم تا نهم مرداد با کودکانی که ثبت‌نام کرده‌اند، تماس‌می‌گیریم و یک روزی را برایشان مشخص می‌کنیم که حضوری بیایند تا گریمشان کنیم و ازشان عکس بگیریم. سپس در هر شب از ماه مبارک این عکس‌ها را در اتاقی در دید حضار قرار می‌دهیم تا از بین عکس‌ها یک نفر دختر و یک نفر پسر، به عنوان زیباترین‌های هر شب انتخاب شوند و جوایزی به این کوچولوها تعلق می‌گیرد و به فینال مسابقه راه پیدا‌می‌کنند.

جوایز و فینال  به چه صورت است؟

جایزه هر شب، کارت شارژ 20 هزار تومانی ...... است. فینال ما که جشنی خیلی بزرگ و با حضور بسیاری از هنرمندان است، در روز عیدفطر برگزار می‌شود و در آن دوباره از بین کودکان منتخب شب‌های قبل، 5 دختر و 5 پسر انتخاب می‌شوند. جوایز فینال، سکه‌های بهار آزادی و یک میلیون تومان کارت شارژ ... است. همچنین از کوچولوهای انتخاب شده در فینال، در تیزرهای تبلیغاتی استفاده می‌شود.

شرایط ثبت نام چگونه است؟

والدین ابتدا 15 هزار تومان برای ثبت نام پرداخت می‌کنند که ما در مقابلش، یک کارت شارژ 15 هزارتومانی به آنها می‌دهیم.

ملاک‌های زیبائی که کودکان براساسش انتخاب می‌شوند، چیست؟

هر چه قدر که مشتری! را جذب کند. مشتری! می‌رود،‌ عکس‌ها را می‌بیند و هر کسی که جذاب بود را انتخاب می‌کند. جذابیت، فقط زیبایی ظاهری نیست، ممکن است با نمک بودن بچه باشد.

این جشنواره از طرف شهرداری برگزار می‌شود؟

نه! زیر نظر وزارت ارشاد است.

یعنی جایزه‌ها را وزارت ارشاد می‌دهد؟

نه. خودمان جایزه می دهیم.

یونیسف هم همکاری دارد؟

نه

***

آنچه در این بین قابل تأمل است، اقدام تعجب‌برانگیز وزارت‌ارشاد در دادن چنین مجوزی است و اگر مجوز داده‌نشده، باز هم باید پرسید چگونه جشنواره‌ای بدون مجوز، تبلیغات علنی و وسیعی انجام‌می‌دهد؟!

افکار عمومی خوب به خاطر دارند، خاطره تلخ برگزاری جشنواره دختران شایسته را که با ملاک قرار دادن برتری‌های دوران جاهلیت، زنان و دختران را به بازیچه می‌گرفتند.

اما این بار مسئولین، همسو با تجارت جهانی کودک، در حرکتی با اهداف نه خزنده و نهان که کاملا واضح و آشکار، گام‌های اولیه تجارت کودکان این سرزمین را در سطحی وسیع آغاز کرده‌اند. و این حرکت غیراخلاقی را در ماه شعبان، زمینه‌سازی و در بهترین شب‌های سال -یعنی شب‌های ماه مبارک - به اجرا درخواهندآورد. این طرح مثل طرح‌های دیگری است که سال‌هاست در شب‌های ماه مبارک با حضور ترانه‌خوانان و مجریان مبتذل‌گو که برخی از آنان ممنوع‌التصویر و یا فراری شده‌اند، توسط صداوسیمای‌جمهوری‌اسلامی در ساعات پایانی شب از بودجه بیت‌المال مسلمین به‌نمایش گذاشته‌می‌شود. درحالی‌که آن شب‌ها که حتی خوابیدن هم عبادت محسوب می‌شود با چنین برنامه‌های دور از شأن مردم ایران اسلامی، آنتن رسانه ملی را پر می‌کنند!

حال این سؤال مطرح است که اگر بررسی عواقب و نحوه برگزاری چنین جشنواره‌ای برعهده مسئولین وزارت ارشاد نیست، پس چه کسی مسئول بررسی پیامدهای مثبت و منفی کوتاه‌مدت و طولانی مدت چنین برنامه‌های فرهنگی-اجتماعی است؟ و حریم فرهنگ این مرز و بوم را چه کسی پاس خواهد داشت؟!

آیا پس از این همه سال سعی و خطا، قرار نیست مجموعه‌ای از متخصصین دلسوز برای نسل جوان این مملکت به دور از حضور خائنان در این مجموعه، بنشینند و آنچه در عرصه فرهنگ این مملکت اتفاق می‌افتد را بررسی کرده و با استفاده از ابزارهای محکم قانونی، جلوی زیر پا گذاشتن اصول قانون اساسی را بگیرند؟!

برنامه‌ریزی‌های بلند مدت فرهنگی- اسلامی چه زمان قرار است خود را به مانشان دهند و ما شاهد به بار نشستن انقلاب اسلامی در این حوزه هم باشیم.

تا دیر نشده، فرزندانمان را دریابیم که نگاه‌های هرزه و به عبارت امروزی، مشتری‌پسندانه! آن‌ها را بیمار خواهندکرد. 

زهرا رئیسی فرد

 

***************

پی نوشت:

 

* مطلب فوق  سرمقاله هفته نامه زن روز- یکی از نشریات مؤسسه کیهان- بوده که در تاریخ 4تیر 1390 به چاپ رسیده است. نویسنده مطلب، مدیر مسئول هفته نامه هستند که بنده با درج نام ایشان، مطلب را در وبلاگم قرار دادم. اما گویی ننوشتن همین عنوان مدیر مسئولی، عده ای از فعالان امانت دار! فضای مجازی را براین داشت که مطلب را به اسم خود بزنند و نویسنده مطلب را گزارشگر خود بیان کنند!!! ( میتونید به آدرس زیر مراجعه کنید و ببیند!

http://www.598.ir/fa/pages/?cid=14758 )

بسی مایه تأسف است و البته تعجب!

 

***همین جا هم از سایت رجانیوز  و وعده صادق و پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی  ابتدا به خاطر امانت داریشان و سپس به خاطر لینک مطلب قدردانی میکنم.

 

*واقعا تعجب برانگیز بود که یه عده به کودکان به چشم کالا نگاه بکنند! وقتی مصاحبه رو شنیدم و اون لحظه ای که فرد پشت خط گفت بستگی داره مشتری بپسندد یا نه! حالم به حدی بد شد که هیچی نمی تونستم بگم.

*از خبرگزاری فارس بعید بود که همچین خبری رو اعلام کند!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها