کد خبر: ۱۴۹۲۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۲۶ تير ۱۳۹۲
کریمی قدوسی در جمع خبرنگاران:
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: آیین‌نامه کمیسیون امنیت ملی در تشکیل کمیته ویژه حادثه قم رعایت نشد و بنابر این گزارش این کمیته قانونی و معتبر نیست.

به گزارش 598 به نقل از تسنیم، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در حاشیه جلسه علنی مجلس با اشاره به گزارش کمیته ویژه حادثه 22 قم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: چرا بررسی این پرونده باید بیش از 6 ماه باید طول بکشد؟ معتقدم حادثه قم پیرو حادثه‌ای بود که در صحن مجلس با حضور آقای احمدی‌نژاد به وجود آمد و مقام معظم رهبری با فرمایشات صریح خودشان از حادثه مجلس ابراز ناراحتی کردند و فرمودند قلب من به درد آمد؛‌ مردم ناراحت شدند.

وی افزود: حوادث جلسه استیضاح وزیر کار آثار خود را در حادثه قم نشان داد. اعتراض مردم به آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس و فردی که مدیریت جلسه استیضاح را به دنبال داشت، در واقع واکنشی به آن جلسه بود و تمام کسانی که در حادثه قم حضور داشتند، متفق‌القول هستند که فضای مراسم و بیرون آن جو اعتراضی به فضای جلسه استیضاح مجلس داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در اظهاراتی که بیان کردند به افرادی‌که نسبت به جلسه استیضاح اعتراض کردند، فرمودند که اگر حزب‌اللهی هستید این کارها را نکنید و سپس تاکید فرمودند که احساسات و خشم خود را کنترل کنید. این نگاه مقام معظم رهبری به افرادی بود که به آقای لاریجانی معترض بودند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: بعد از ماجرای قم در کمیسیون امنیت ملی بدون حضور اعضا و با حضور هیئت رئیسه کمیسیون جلسه‌ای تشکیل شد و مسئولان امنیتی استان قم در این جلسه گزارش می‌دهند و بعد از این گزارش شخص علاءالدین بروجردی رئیس کمسیون امنیت ملی اقدام به انتخاب شخصی به عنوان مسئول کمیته ویژه می‌کند که این شخص آقای حقیقت‌پور بوده و آقای حقیقت‌پور نیز اعلام می‌کند که او را رئیس کمیسیون انتخاب کرده نه همه اعضا.

وی ادامه داد: حقیقت‌پور نیز اعلام کرده که افراد هم سلیقه با خود را در کمیته ویژه انتخاب کرده، لذا ما در کمیسیون امنیت ملی نسبت به این نحوه کار اعتراض کردیم چرا که بر خلاف قانون و آیین‌نامه بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت تخصصی کمیسیون امنیت ملی کارهای امنیتی است، افزود: کمیته امنیت برای رصد فعالیت‌های امنیتی در کمیسیون امنیت ملی وجود دارد که وظیفه آن بررسی کامل همه اتفاقات امنیتی در کشور است و در طول سال‌های اخیر نیز چنین بوده است.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه کمیسیون امنیت ملی در تشکیل کمیته ویژه حادثه قم رعایت نشد؛ سوال این است که چرا آقای بروجردی شخصی را به عنوان رئیس کمیته ویژه انتخاب کرده است و به جای اینکه این موضوع در کمیته امنیت کمیسیون بررسی شود در کمیته‌ای بررسی شده که اساس آن غیر قانونی است.

وی ادامه داد: گزارش کمیته ویژه حادثه قم قانونی و معتبر نیست. اعضای کمیسیون مدعی بودند که گزارش آنها 600 صفحه بوده، اما این گزارش را به ما نشان ندادند. آنطور که برخی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی عنوان می‌کنند، 200 صفحه از گزارش 600 صفحه‌ای به تصاویر دیدار اعضای کمیته با مراجع و علما اختصاص دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: روح گزارش بررسی حوادث 22 بهمن قم به دنبال متهم کردن نهادهای انقلابی است. آنها نهادهای انقلابی را که تمامی عمرشان برای امنیت و پاسداری از انقلاب گذاشته و در همه جا وسط میدان بوده‌اند را به عنوان پشتوانه آشوبگران معرفی کرده‌اند.

کریمی قدوسی افزود: اعضای کمیته مدعی هستند که با 9 مرجع تقلید دیدار کرده‌اند و به نقل از آنها مطرح می‌کنند که اگر گروه پرتو وابسته به موسسه آیت‌الله مصباح یزدی ریشه‌کن نشود، قم روی آرامش نمی‌بیند.

وی تاکید کرد: محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم این موضوع را بررسی کرد و اعلام کرد که این ادعا از سوی مراجع تقلید درباره گروه پرتو کاملا خلاف است و مراجع تقلید هرگز چنین کلماتی را به کار نبردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کمیته ویژه بررسی حادثه قم با گزارش خود به دنبال اختلاف میان علما، مراجع تقلید و نیروهای ارزشی و با بصیرت است، اظهار داشت: این گزارش به نفع آرامش فعلی کشور نیست و حتی به نفع آقای لاریجانی هم نیست. به اعضای کمیته اعلام کردیم که اگر این گزارش قرائت شود، به ضرر شخص رئیس مجلس است.

کریمی قدوسی ادامه داد: معترضان به آقای لاریجانی در قم بعد از بیانات رهبری به دادستانی قم مراجعه کرده و ابراز ندامت و پشیمانی کرده‌اند و حتی درخواست محاکمه کرده بودند. این افراد اعلام کرده بودند که با توجه به ناراحتی مقام معظم رهبری برای ما حکم زندان بنویسید تا کمی آرام شویم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کمیته ویژه حادثه 22 بهمن قم، باید بعد از سخنان رهبری کار خود را خاتمه می‌داد. البته ظاهرا قرار است گزارش خود را منتشر نکنند، اما قبل از انتشار آن برخی آقایان طی مصاحبه‌هایی مطالبی را درباره محتوای آن مطرح کردند که ما این مسائل را درست نمی‌دانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قرار باشد گزارش کمیته ویژه حادثه قم منتشر شود، افراد دیگری هم وجود دارند که حرف‌هایی برای گفتن دارند. بخش اعظم گزارش این کمیته غیر مستند و متکی به برخی پیامک‌های رد و بدل شده در قم است و افراد حقوقدان می‌گویند صرف رد و بدل شدن پیامک مستدل نیست.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: در گزارش این کمیته مطرح شده که یکی از دلایل حادثه قم ترک مراسم از سوی گروه سرود بوده است.البته امروز ناراحتی شدیدی بین اعضای کمیسیون امنیت ملی وجود داشت چرا که حق یک نماینده اطلاع از گزارش کمیته‌های فرعی کمیسیون است.

وی با اشاره به واکنش نمایندگان مجلس به گزارش کمیته ویژه بررسی حادثه قم گفت: تعدادی از نمایندگان در حال تنظیم نامه‌ای هستند که خطابش به جایی است که گزارش‌ها به آنجا ارجاع می‌شود تا درباره ماهیت واقعی حادثه قم مطالبی منتشر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اینکه برخی به دنبال این هستند تا ثابت کنند حادثه قم سازماندهی شده بوده، درست نیست. در گزارش حادثه قم نهادهای نظامی متهم شده‌اند و متاسفانه این آقایان بدون آنکه با مسئولان این نهادها گفت‌وگو کنند و حرف آنها را بشنوند به صرف برخی پیامک‌های رد و بدل شده سپاه قم را زیر سوال برده‌اند که این جفای بزرگی به انقلاب اسلامی است.

نماینده مشهد با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون در همه جا حضور داشته و امنیت مراسم‌ها را تامین کرده است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه جا با ناامنی‌ها برخورد کرده است، لذا مطرح کردن این نوع اتهام‌ها مورد اعتراض اعضای کمیسیون امنیت ملی بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها