کد خبر: ۱۴۹۶۱۹
زمان انتشار: ۱۶:۲۰     ۲۷ تير ۱۳۹۲
به گزارش  598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، مصطفی ملایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای پارک علم و فناوری قم که با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: پس از اینکه طرح راه‌اندازی نخستین فن بازار علوم انسانی به وزارت علوم ارائه شد با استقبال مسئولان این وزارتخانه مواجه شد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های غنی در عرصه‌های فرهنگی و علوم انسانی در قم تاکید کرد: می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها زمینه ارائه فناورانه علوم انسانی به بازار را فراهم کرد.

مدیر مرکز رشد علوم انسانی قم از فن بازار به عنوان محلی برای مبادلات تکنولوژی یاد کرد و افزود: در بند «د» ماده 17 فصل دوم علم و فناوری قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی تاکید شده است دولت باید به منظور توسعه و انتشار فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای حمایت مالی از ایجاد بورس ایده و بازار فناوری در راستای استفاده از ظرفیت‌های علمی برای پاسخگویی به نیاز بخش صنعت، کشاورزی و خدمات مجاز تلاش کند.

وی گفت: فن بازار در حوزه علوم انسانی اقدامی نو و پویا است و تلاش داریم که در این فن بازار نیازهای بخش علوم انسانی را شناسایی کرده و زمینه‌های ورود آنها به بازار را مشخص کنیم.

مولایی در خصوص بخش‌های فن بازار علوم انسانی بیان کرد: در این فن بازار چهار بخش شامل طلاب (علما، فضلا، اساتید، پژوهشگران، مبلغان، طلاب)، دانشگاهیان (اساتید، هیئت‌های علمی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی)، سازمان‌ها و نهادها (حوزوی و غیرحوزوی) و عموم اشخاص حقیقی و حقوقی دارای ایده مشخص شده است.

وی گفت: برای اینکه شاهد کاربردی سازی علوم انسانی باشیم باید این علوم به جامعه ورود پیدا کرده و مردم ارزش‌ها و زیبایی‌های علوم انسانی را لمس کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها