کد خبر: ۱۴۹۹۵۱
زمان انتشار: ۱۹:۰۳     ۲۹ تير ۱۳۹۲
مدیر کل امور بین الملل شواری عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با ۵۹۸:
بالاترین علوم علم اخلاق است که قرآن و روایات به آن دستور داده اند و اگر قرار است مردم ما اصلاح شوند اول باید مسئولین ما اصلاح شوند حضرت رسول(ص)می فرمایند: در امت من اگر دو قشر اصلاح شدند امت من هم اصلاح میشوند و اگر فاسد شدند امت من هم فاسد میشوند العلماء والامراء یعنی این دو گروه هم علما فرهیختگان جامعه و هم مسئولین اینها جزء الگوهای مردم ما هستند و اگر این ها به وظایفشان عمل کنند در آن صورت مردم اصلاح میشوند.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، دکتر جواد محمدی، مدیر کل امور بین الملل شواری عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با پایگاه 598 با اشاره به فضای معنوی حاکم بر جامعه در ماه رمضان اظهار داشت: وقتی تقوا و پرهیزکاری اتفاق بیافتد در این صورت خیلی از مسائل و مشکلات زندگی فرد برطرف می شود به عنوان مثال وقتی زن و شوهر در تعاملشان با یکدیگر اگر تقوا را ملاک قرار دهند سازگاری ایجاد می شود.

جواد محمدی افزود: چشم پوشی از نامحرم انجام واجبات ترک محرمات همه و همه دستوراتی است که در قرآن و روایات آمده اند. پس انس با قرآن، تدبر در قرآن و مراقبه ای که جزء دستورات قرآن است خود به خود خیلی از ابعاد زندگی فرد را متاثر می کند.


وی در خصوص لزوم توجه و انس سیاستمداران به قرآن بیان داشت: بالاترین علوم علم اخلاق است که قرآن و روایات به آن دستور داده اند و اگر قرار است مردم ما اصلاح شوند اول باید مسئولین ما اصلاح شوند حضرت رسول(ص)می فرمایند: در امت من اگر دو قشر اصلاح شدند امت من هم اصلاح میشوند و اگر فاسد شدند امت من هم فاسد میشوند العلماء والامراء یعنی این دو گروه هم علما فرهیختگان جامعه و هم مسئولین اینها جزء الگوهای مردم ما هستند و اگر این ها به وظایفشان عمل کنند در آن صورت مردم اصلاح میشوند.

مدیر کل امور بین الملل شواری عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش نهادهای آموزشی در این زمینه گفت: نقش نهادهای آموزشی بسیار مهم است از رسانه ها گرفته تا آموزش و پرورش و دانشگاه ها، اولا اساتید و معلمان باید با قرآن انس داشته باشند که در زندگانی و در اعمال و رفتار اینها اثر گذار باشد و هم اینکه این موارد یعنی هم روایات و هم آیات در متون درسی ما بیاید.

محمدی با اشاره به رسالت شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص بیان نمود: این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است آقای دکتر علی احمدی رئیس این کمیسیون هستند و جلساتی یک هفته در میان سه شنبه ها در حال برگزاری است و موضوع به صورت تخصصی پیگیری می شود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها