کد خبر: ۱۵۱۰۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۱ مرداد ۱۳۹۲
شماره 8 رويايي و سابق پرسپوليس گفت: «هواداران پرسپوليس مي‌دانند من با ميل خودم از اين تيم جدا نشدم. مرا نخواستند و چاره‌اي جز اين نداشتم.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ شايد اگر كريم انصاري‌فرد، جواد كاظميان، محمد نصرتي و ميثم بائو هم در تراكتورسازي نبودند، حضور يك علي كريمي در تركيب اين تيم براي توجه زياد به بازي پرسپوليس – تراكتورسازي كافي بود. البته اين نگاه كه روز به روز بيشتر شده و قطعا در شب بازي به اوج خود مي‌رسد مربوط به ديروز و امروز نيست و در واقع از همان ظهر پنج‌شنبه‌اي كه كريمي قراردادش را با تراكتورسازي امضا كرد شمارش معكوس براي عده‌اي از هواداران پرسپوليس بابت رويارويي آنها آغاز شد. شايد براي علي كريمي كه با پيراهن استيل آذين هم روبروي پرسپوليس قرار گرفت، تكرار آن تجربه با لباس تراكتورسازي سخت نباشد اما هواداران دو تيم منتظر اين بازي حساس و مهم هستند.


اما اين پايان ماجرا نيست، چون در طول روزهاي گذشته بارها شايعه شد كريمي با توجه به بندي كه در قراردادش است، مقابل پرسپوليس بازي نمي‌كند: «چي؟ كدام بند؟ اين حرف‌ها بچه‌بازي است... من بازيكن تراكتور هستم و هيچ بند يا شرط و شروطي هم در كار نيست.»


* استقبال زيادي از تمرين تراكتورسازي شده.
- همه مي‌دانند كه تراكتورسازي طرفداران بسياري دارد كه به شدت علاقه‌مند به تيمشان هستند. حضور آنها در تمرين‌ها انگيزه بازيكنان را زياد مي‌كند.


* ظاهرا ارتباط خوبي هم با شما دارند؟
- من قبلا هم گفتم الان هم مي‌گويم كه از روز اول و در واقع همان شبي كه به تبريز آمدم مورد استقبال و محبت هواداران تراكتورسازي و مردم شهر قرار گرفتم. اميدوارم بتوانم با شروع مسابقات با بازي‌هاي خوب در كنار ساير بچه‌هاي تيم، پاسخ محبت‌هايشان را بدهيم.


* فقط دو روز ديگر تا رويارويي تو و پرسپوليس باقي مانده و خيلي‌ها منتظر بازي پرسپوليس – تراكتورسازي هستند.
- اينكه بازي پرسپوليس – تراكتور افتاد هفته اول ليگ براي خودم هم جالب بود. هيچ وقت فكر نمي‌كردم چنين قرعه‌اي به نام تراكتور بيفتد. اين هم از نكات جالب و جذاب فوتبال است كه هيچ‌وقت نمي‌شود آن را پيش‌بيني كرد. براي من كه اين قرعه‌ها و اين‌طور چيزها خيلي عجيب نيست. به هر حال اين هم يك بازي است مثل بقيه بازي‌ها و سه امتياز دارد.


* اما رويارويي تو و پرسپوليس براي اهالي فوتبال خيلي جالب است.
- من هميشه پرسپوليس را دوست دارم و پرسپوليس تيم محبوب من است. هواداران پرسپوليس مي‌دانند من با ميل خودم از اين تيم جدا نشدم. مرا نخواستند و چاره‌اي جز اين نداشتم. با تمام اين حرف‌ها من از اينكه به تهران و استاديوم آزادي برمي‌گردم خوشحال هستم و خوشحالم كه پس از مدت‌ها هواداران پرسپوليس را مي‌بينم. بالاخره يك زماني ما بايد با پرسپوليس بازي مي‌كرديم و فرقي نمي‌كرد كه اين بازي هفته اول باشد يا هفته سي‌ام.


* تراكتور براي اين بازي آماده است؟
- تراكتور هم شرايط خوبي دارد، تيم ما در اين مدت حسابي تمرين كرده و دنبال اين هستيم كه سه امتيازها را جمع كنيم. تراكتور قبلا نايب‌قهرمان شده و انتظارها از اين تيم بالا رفته. به هر حال بايد نتيجه‌اي بگيريم كه در خور اسم و شخصيت تراكتور باشد و بتوانيم دل هواداران اين تيم را شاد كنيم.


* وضعيت علي كريمي به چه صورت است؟
- من هم در شرايط خوبي هستم و اگر آقاي جلالي و كادر فني صلاح بدانند براي تراكتور به ميدان مي‌روم. پرسپوليس تيم بزرگ، پرطرفدار و خوبي است كه براي من بازي كردن مقابل تيم محبوبم سخت است، ولي فعلا براي اين بازي تمركز كرده‌ام و تلاش مي‌كنم اگر در ميدان حضور داشتم، با آمادگي كامل توپ بزنم.


* اما مي‌گويند بندي در قرارداد علي كريمي هست كه او مي‌تواند مقابل پرسپوليس بازي نكند؟
- خودم هم در اين مدت صحبت‌هاي زيادي در مورد اين قضيه شنيدم، ولي اين موضوع اصلا درست نيست. اگر آقاي جلالي و كادر فني بخواهند و صلاح بدانند، من به ميدان مي‌روم و مقابل پرسپوليس بازي مي‌كنم. اين صحبت‌ها و اين رفتارها غيرحرفه‌اي است و من مي‌توانم جلوي پرسپوليس بازي كنم. من نسبت به تيم تراكتور تعصب و تعهد دارم و دوست دارم پولي كه از اين تيم مي‌گيرم حلال باشد. من نان حلال به خانه‌ام مي‌برم و هواداران پرسپوليس هم مي‌دانند كه در دل كريمي چه مي‌گذرد و چه اتفاق‌هايي در اين مدت افتاد.


* چه اتفاق‌هايي؟
- خود شما و مردم خيلي خوب در جريان مسايل هستيد و بهتر است كه با توجه به در پيش بودن بازي پرسپوليس- تراكتور در اين مورد حرفي نزنيم. من دوست دارم پرسپوليس و تراكتور به دور از هرگونه حاشيه و حرف و حديث با هم بازي كنند تا مردم و هواداران دو تيم بازي خوب و باكيفيتي را ببينند.


* پس ماجراي آن بند معروف در قراردادت را تكذيب مي‌كني؟
- من كه گفتم چنين بندي وجود ندارد و من شرط و شروطي براي تراكتور در قراردادم نگذاشته‌ام... اگر شك داريد يا باورتان نمي‌شود كار ديگري كنيد!


* چه كار كنيم؟
- از همين‌جا از مسئولان باشگاه تراكتور مي‌خواهم كه اگر صلاح دانستند حتي قرارداد من با تراتورسازي را به شما بدهند... اصلا بدهند به همه روزنامه‌ها تا مشخص شود قرارداد من با آن چيزهايي كه مي‌گويند فرق دارد و اين صحبت‌ها دروغ است. از لحاظ من اينكه قرارداد مرا به روزنامه‌‌ها بدهند هيچ ايرادي ندارد و من با اين قضيه مشكل ندارم.


* تشويق علي كريمي حتي در تمرينات پرسپوليس هم در نوع خودش جالب است.
- مردم و هواداران پرسپوليس هميشه نسبت به من لطف دارند. حتي در كوچه و خيابان وقتي مرا مي‌بينند اظهار لطف مي‌كنند. براي من همين‌ها كافي است و هيچ چيز به اندازه اين موضوع برايم اهميت ندارد.


* اين اتفاق دقيقا در زماني كه تو بازيكن استيل‌آذين بودي هم افتاد.
- دقيقا... بي‌خيال... سوال ديگري نداري؟


* اما اين يك اتفاق نادر بود. تو به پرسپوليس گل زدي، پاس گل دادي، اخراج شدي و تمام استاديوم ايستاده تو را تشويق كردند.
- همين چيزهاست كه براي آدم مي‌ماند. اين خاطره‌ها و اين اتفاق‌ها يك دنيا برايم اهميت دارد. من هيچ وقت دنبال اين نبودم كه كسي مرا تشويق كند يا نكند. من كار خودم را كرده‌ام و اين مردم بوده‌اند كه هميشه به علي كريمي لطف داشته‌اند.


* حتما مي‌داني كه هيچ كدام از بازيكنان پرسپوليس پيراهن تو را نپوشيده‌اند!
- بله....


* پس در جريان ماجرا هستي؟
- نه...!


* هيچ كدام از بازيكنان پرسپوليس پيراهن تو را نپوشيده‌اند... حتي ماركو!
- پيراهن من؟ هشت را مي‌گويي؟ اين چه كاري است؟


* به احترام تو اين كار را كرده‌اند.
- بچه‌ها نسبت به من خيلي لطف دارند و از همه‌شان ممنون هستم و قبل از من هم اين پيراهن را خيلي از بزرگ‌ترهاي پرسپوليس پوشيده‌اند. اين پيراهن دست به دست چرخيد تا به من رسيد و اميدوارم در زماني كه هشت پرسپوليس تنم بوده، در حد اسم و رسم اين پيراهن بازي كرده باشم.


* ناراحت نمي‌شوي كسي اين پيراهن را بپوشد؟
- نه عزيزم! هركس دلش مي‌خواهد هشت را بپوشد. هركس خواست آزاد است كه هشت را بپوشد. آن كه مارادونا بود و همه دنيا دنبالش بودند، پيراهنش را گذاشت و رفت... ما كه ديگر كسي نيستيم! مگر پيراهن مارادونا بايگاني شد كه حالا توقع داريد پيراهن علي كريمي بايگاني شود. به هر حال من نمي‌خواهم بچه‌ها در رودربايستي باشند. همين كه احترام مرا نگه داشته‌اند و به من لطف دارند، دست‌شان درد نكند.


* نيلسون هم آرزو كرده كه تو مقابل پرسپوليس بازي نكني!
- (خنده) نيلسون رفيق من است. او بچه خوبي است و سال گذشته هم با توجه به گلري خوبي كه كرد، كمك كرد تيم تا فينال بازي‌هاي جام‌حذفي برود. براي نيلسون آرزوي موفقيت مي‌كنم و اميدوارم كه روزهاي خوبي را در تهران و پرسپوليس سپري كند.


* راستي از اتفاق‌هاي برنامه احسان عليخاني و ماه عسلش با خبر هستي؟
- اگر آن ماجراي حمايت احسان عليخاني از من و جباري را مي‌گويي، بله.


* اين براي دومين مرتبه است كه احسان عليخاني از تو حمايت مي‌كند.
- احسان عليخاني هميشه به من لطف دارد. او مجري خوب و توانمندي است كه چون كارهاي خيرخواهانه انجام مي‌دهد و به نيازمندان و آدم‌هاي گرفتار كمك مي‌كند، مردم دوستش دارند. من به احسان و بچه‌هاي ماه‌عسل به خاطر برنامه خوب‌شان خسته نباشيد مي‌گويم.


* اما حمايت عليخاني از تو و مجتبي جباري باعث شد تا بعضي‌ها حرف و حديث‌هايي درست كنند.
- پشت سر خيلي‌ از چهره‌هاي موفق حرف و حديث هست ولي همه اينها را با محبت و لطفي كه مردم دارند، نمي‌شود عوض كرد.


* بچه‌هاي تيم ملي واليبال هم در صحبت‌هاي‌شان در ماه‌عسل از تو صحبت كردند.
- بله، شنيدم كه بچه‌هاي واليبال هم نسبت به من لطف كرده‌اند و از همه‌شان تشكر مي‌كنم. خيلي دوست داشتم كه يك صحبتي شود و از بچه‌هاي واليبال تشكر كنم و حالا جا دارد تا در اين مصاحبه از آنها تشكر كنم و از كار بزرگي كه انجام داده‌اند، صحبت كنم. اين درست كه تيم ملي واليبال به دور بعدي بازي‌ها صعود نكرد ولي آنها كار بزرگي انجام دادند و حالا همه اين انتظار را دارند كه در مسابقات آينده اين عملكرد بهتر و قوي‌تر شود.


* كاش اين اتفاق در فوتبال هم مي‌افتاد.
- با شما موافق هستم. بايد يك سيستمي در فوتبال هم داشته باشيم كه تيم‌‌مان يك تكاني بخورد. بايد به بازيكن‌هاي جوان و مستعد ميدان بدهيم. بايد روي پايه‌ها سرمايه‌گذاري كنيم و كار را طوري پيش ببريم كه حرفي براي گفتن داشته باشيم.


* حضور تو در تراكتور، جذب انصاري‌فر و اينكه كاظميان و نصرتي هم بازيكن تراكتورسازي هستند، باعث شده كه بگويند شما دنبال انتقام گرفتن از پرسپوليس هستيد.
- اين صحبت‌ها خنده‌دار است! از يك طرف مي‌گويند در قرارداد كريمي هست كه جلوي پرسپوليس بازي نكند و از طرف ديگر مي‌گويند كه مي‌خواهد انتقام بگيرد! نه عزيز من... اين حرف‌ها نيست. در مورد حاشيه‌هاي احتمالي اين بازي خيلي صحبت شده به طوري كه شايد اصلا در مورد مسائل فني اين مسابقه كه بين دو تيم بزرگ برگزار مي‌شود صحبتي نشده است. واقعا پرداختن به اين حاشيه‌هاي احتمالي آن هم در حالي كه هنوز بازي انجام نشده چه كمكي به فوتبال مي‌كند؟ چقدر سطح كيفي بازي را بالا مي‌برد؟


* اما قبول كنيد رويارويي شما، كريم انصاري‌فرد، جواد كاظميان، آن هم پس از اتفاقات يكي دو ماه اخير به اندازه كافي جذاب است.
- مگر در سال‌هاي گذشته بازيكنان به تيم‌هاي ديگر و حتي تيم رقيب نرفتند. حرف من اين نيست كه اصلا اشاره‌اي نشود بالاخره اين هم جزيي از كار رسانه‌ها است اما حرف من اين است كه زياد پرداختن به آنها كمكي به فوتبال نمي‌كند.


* ولي...
- اجازه بدهيد، من شنيدم كه مي‌گويند فلان بازيكن مي‌خواهد از فلان مدير انتقام بگيرد و يا فلان بازيكن مي‌خواهد خودش را جلوي سرمربي تيم ثابت كند و از اين دست حرف‌ها، مگر زمين فوتبال جاي انتقام گرفتن است. اين بازي بعد از 90 دقيقه تمام مي‌شود و مطمئنم بازيكنان دو تيم همه تلاششان را براي پيروزي صرف مي‌كنند و استقبال خوبي هم بعد از ساعت افطار مي‌شود. پس با كم كردن حاشيه‌ها مي‌توانيم فوتبال باكيفيت‌تري را ارائه دهيم.


* يعني بايد باور كنيم كه شما مقابل تيم سابق‌تان هيچ انگيزه‌اي نداريد؟
- انگيزه چه ربطي به انتقام دارد؟ ما يك مدت در پرسپوليس بوديم و حالا هم نيستيم! كجاي اين انتقام است؟ مهم اين است كه مردم مي‌دانند چه اتفاق‌هايي افتاد و چه چيزهايي در پرسپوليس گذشت. حرف زدن دوباره در مورد اين مسايل بي‌فايده است. هيچ‌كس از حرف‌هاي تكراري خوشش نمي‌آيد و من هم ترجيح مي‌دهم كه در اين مورد حرفي نزنم. من بازيكن تراكتور هستم و مثل يك بازيكن حرفه‌اي كارم را مي‌كنم. جواد، كريم و نصرتي هم همين شرايط را دارند و كار خودشان را مي‌كنند. من بازيكن تراكتور هستم و تمركز مي‌كنم كه در ميدان عملكرد خوبي داشته باشم. تكليف من و هواداران پرسپوليس هم خيلي وقت است كه روشن شده و كسي نمي‌تواند بگويد مردم كسي را دوست داشته باشند يا نه.


* صحبتي مانده؟
- اميدوارم چهارشنبه شب، هواداران يك فوتبال زيبا را از دو تيم ببينيد تا شروع خوبي هم براي ليگ باشد. فوتبال بازي مي‌كنيم تا تماشاگران لذت ببرند، همين.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها