کد خبر: ۱۵۱۱۷۸
زمان انتشار: ۱۸:۲۲     ۰۱ مرداد ۱۳۹۲
وقتی به آرامی در مغازه کوچکش قدم می‌گذاری؛ وارد دنیای تازه‌ای می‌شوی که شاید تا به حال چندان به آن توجه نکرده باشی؛ وارد دنیایی پر از کلید که هر کدام برای قفلی ساخته شده است.

دل دریایی «حسن کلید ساز» مغازه کوچکش را وسیع‌تر از آن چیزی که هست نشان می‌دهد.

با او به گپ و گفت دوستانه‌ای می‌نشینیم و از‌‌ همان ابتدا از خودش برایمان می‌گوید: از دوران قبلِ انقلاب زمانی که به شوفری مشغول بود تا اشتغالش به جوشکاری.

او می‌گوید اسکلت ساختمان بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد را خودم جوشکاری کردم اما به جوشکاری علاقه‌ای نداشتم.

حالا او 40 سال است که به پیشه کلید سازی مشغول است.

در مغازه‌اش کلید‌های زیادی آویزان است؛ وقتی به آن‌ها چشم می‌دوزی نور امیدی در دلت روشن می‌شود؛ در ناخودآگاهت صدایی با امید فراوان فریاد می‌کند که برای هر مشکلی کلیدی وجود دارد و با خود می‌گویی حتما برای مشکلات استان ما هم روزی کلیدی پیدا می‌شود.

به اشیاء داخل دکانش که نگاه می‌کنی بیت شعری را می‌بینی و بالا‌تر از قاب شعر، عکس «حسن روحانی»؛ رئیس جمهور منتخب جلب توجه می‌کند.

 

برایم جالب بود که عکس حسن روحانی با‌‌ همان کلید، نماد انتخاباتی‌اش بر روی دیوار نصب بود.

او درباره قاب عکس می‌گوید موقعی که «حسن روحانی» کلید را به عنوان نماد انتخاباتی‌اش انتخاب کرد بسیار خوشحال شدم؛ رای من هم حسن روحانی بود.

 «حسن کلید ساز» با خنده درباره شعرهایی که مغازه دارهای اطراف دکانش در وصفش سروده‌اند می‌گوید: هر روز کسبه همسایه سری به من می‌زنند و از شعرهایی که درباره من و شغلم سروده‌اند برایم می‌خوانند.

او شغلش را دوست دارد و حاضر نیست با هیچ کار دیگری آن را عوض کند.

 «حسن کلید ساز» با برقی که در چشمانش موج می‌زند از استاد مرحومش، قبادی یاد می‌کند که صاحب کارش بوده و شاگردیش را می‌کرده تا الان که برای خود استادی شده است.

هنگامی که از استاد حسن درباره خاطرات پیشه‌اش می‌پرسی می‌گوید: باز کردن کلیدِ مشکلات همیشه شیرین است و من بار‌ها لذت این کار را چشیده‌ام. وقتی در طول شبانه روز مشکل گشای مردم هستم سرم را با آرامش بر بالین می‌گذارم.

درباره مشکلات استان هم گپی زدیم؛ «حسن کلید ساز» خمی به ابرو می‌آورد؛ ناراحت می‌شود و با بغضی در گلو می‌گوید: امیدوارم امنیت و آرامش بر استان حاکم شود و بیکاری هم از این دیار رخت بربندد.

از او می‌پرسم آیا «روحانی» می‌تواند با کلیدش قفل‌های بسته استانمان را باز کند؛ می‌گوید: یقین دارم که می‌تواند و در ادامه صحبتش این بیت شعر را می‌خواند که «هیچ قفل نیست در بازار امکان بی‌کلید/ بستگی‌ها را گشایش از در یزدان طلب»

 «حسن کلید ساز» برای «حسن روحانی» از خداوند که بهترین کلید دار مشکلات است طلب موفقیت می‌کند و می‌گوید: با شاه کلیدِ تلاشِ شبانه روزی رئیس جمهور، قفل‌های مشکلات هم ان شا الله باز می‌شود.

منبع: سفیر افلاک

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها