کد خبر: ۱۵۱۶۱۰
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار هم اندیشی گفت:اصحاب  فتنه خطاکارند آنها خسارتهای زیادی به کشور زده و آن را تا مرز سقوط پیش بردند و هیچکدام حتی یک عذرخواهی کوچک هم از ملت ایران نکردند.

وی ادامه داد:اصحاب فتنه می خواهندباشرایط جدید خودشان را حق به جانب معرفی کنند اما ملت ایران حتی جزئیات کوچک فتنه ۸۸ را هنوز در خاطر خود دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه فتنه گران می خواهند در یک مراسم رسمی که بازتاب بین المللی دارد شرکت کنندتا بدین وسیله دوباره به فضای سیاسی کشور برگردند خاطر نشان کرد: به بهانه مراسم تحلیف افراد زیادی از جمله جک استراو و آقای خاتمی می خواهند خودشان را تبرئه کنند.

وی با اشاره به شعار اعتدال و طرح آن از سوی آقای روحانی گفت: مردم هم منتظرند تا ببینند تفسیر واژه اعتدال چگونه خواهد بود و اولین جایی که این شعار می تواندخودرانشان دهد در معرفی کابینه است.

آلیا تاکید کرد: آن چیزی که ما از اعتدال متوجه می شویم حرکت در مسیر ولایت و رهبری است نه جلوتر نه عقب تر و نه افراطی و نه خنثی و این قضیه باید در عمل و در معرفی کابینه بروز پیدا کند.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مطالبه جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که افراد معرفی شده برای وزارتخانه ها باید مدیر، مدبر، ساده زیست باشند و کمترین زاویه ای با منویات مقام معظم رهبری نداشته و در خط حضرت امام(ره) که شاخصه های آن در وصیت نامه امام(ره) آمده است ،حرکت کنند.

آلیا با بیان اینکه وزرای معرفی شده نیز باید امتیازات وزرای قبل را داشته و معایب آنهارا نداشته باشند افزود: دیگر زمان آزمون و خطا گذشته است و باید از افراد با تجربه و کارآزموده در وزارتخانه ها استفاده شود.

وی باتاکید براینکه افراد معرفی شده به مجلس باید کارنامه قبولی در فتنه ۸۸ داشته باشند افزود: بعضی افراددرجریان فتنه88 با اعمال خودشان دشمنان نظام را امیدوار و مردم بصیر ایران را نا امید کردند و ما امیدواریم که کابینه معرفی شده زیور و زینت نظام جمهوری اسلامی هم در عرصه بین المللی و هم در عرصه داخلی باشند.

آلیا با اشاره به اینکه مشی کلی آقای روحانی در زمان عمر سیاسی اش  میانه روی و اعتدال بوده است افزود: ایشان با همین روحیه به مسائل مختلف ورود پیدامی کنند و موضع گیری می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تلاش برخی اصلاح طلبان افراطی برای قرار گرفتن در کابینه روحانی گفت: باید دراین موضوع حق سالاری و شایسته سالاری را در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: اصلاح طلبان در دو دوره هشت ساله امتحان خودشان را پس داده و دارای نقاط ضعف زیادی بوده اند و اگر ما آن دستورالعمل کلی را که ضعف وزرای قبلی را نداشته باشد را درنظربگیریم بسیاری نمی توانند درکابینه حضور داشته باشند.

وی بابیان اینکه معیارهای ذکر شده برای اعضای کابینه برای نمایندگان مجلس اهمیت بالایی دارد گفت: عملکرد مناسب درقبال فتنه 88، پرونده اجرایی قابل قبول و پیروی از منویات مقام معظم رهبری ازجمله معیارهای نمایندگان مجلس است  و اصلاح طلبانی که  دارای این ویژگی ها باشند هم می توانند به مجلس پیشنهاد شوند.

آلیا با اشاره به چانه زنی برخی اصلاح طلبان برای تصاحب دو وزارتخانه حساس علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زمان دولت اصلاحات این دو وزارتخانه عملکرد خوبی نداشتند و حاشیه های بسیاری را پدید آورند که آثار آن هنوز هم مشهود است و اگر همان افراد که پرونده خوبی در این وزارتخانه ها ندارند بخواهند معرفی شوند مجلس قطعاً رأی نخواهد داد و باعث می شود که دولت دیرتر شکل بگیرد.

وی با تاکید براینکه  آقای روحانی روی کارگروه هایی که در انتخاب اعضای کابینه کارمیکنند نظارت مستقیم داشته باشد افزود: نمایندگان مجلس به طور مکرر انتظارات و خواسته های مجلس و مردم را به آقای روحانی یادآوری می کنند تا درنهایت این اتفاق به تعامل مجلس و دولت منتهی شود.

وی درپایان گفتگوی خود با خبرنگار هم اندیشی بااشاره به اینکه آقای روحانی باید قدر آراء ملت را بدانند خاطرنشان کرد: آقای روحانی باید در اشعه نور حماسه سیاسی مسیر خدمتگزاری به مردم را طوری ترسیم کنند تادر پایان چهار سال مقام معظم رهبری به عنوان امید ملت از ایشان راضی و خشنود باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها