کد خبر: ۱۵۲۰۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
همزمان با ماه مبارک رمضان، هنرمندان، طلاب و دانشجویان افغانستان با نمایش آثار قرآنی خود در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد حضور پر رنگی دارند.
به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت روز جمعه 28 تیر با حضور «محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد افتتاح شد.

در این دوره از نمایشگاه، ناشران، قاریان و هنرمندانی از کشورهای افغانستان، سوریه، عراق و مصر حضور دارند که آثار قرآنی هنرمندان، طلاب و دانشجویان افغانستان در بخش‌های مختلف قابل توجه است.

«محمد امین صدیقی» سرکنسول افغانستان در مشهد نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، کیفیت هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را بسیار بالا توصیف کرد.

وی در مورد آثار قرآنی هنرمندان افغانستان گفت: آثاری را که من از هموطنان خود به خصوص از زنان کشورم در این نمایشگاه دیدم بسیار قابل تحسین و باعث افتخار همه است و جا دارد که از دست‌اندرکاران نمایشگاه تشکر کنم.

با توجه با انتخاب «غزنی» به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به این موضوع اختصاص دارد و بازدید کنندگان از این غرفه با آثار تاریخی و فرهنگی شهر غزنی آشنا می‌شوند.

«حسن محمد زاده»، مسئول غرفه غزنی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، هدف از تشکیل این غرفه را آشنایی بازدیدکنندگان ایرانی با آثار تاریخی شهر غزنی عنوان کرد و افزود که در کنار آشنایی با شهر غزنی برخی از آثار قرآنی هنرمندان مهاجر افغان مقیم ایران را نیز به نمایش درآمده و در معرض فروش گذاشته شده که استقبال از این آثار به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب بسیار خوب بوده است.

«مجتمع قرآن و عترت» مهاجران افغانستان در مشهد یکی دیگر از مراکز قرآنی و فرهنگی است که برای سومین سال متوالی در بخش‌های مختلف در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

«صدیقه رضا زاده»، مسئول این مجتمع قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی آثار قرآنی اعضای این مجتمع از هرات و مشهد اعلام نمود و افزود: ما در این نمایشگاه علاوه بر ارائه آثار قرآنی، در بخش‌های صنایع دستی، غذای سنتی و لباس‌های محلی شرکت داشتیم تا جامعه ایرانی با فرهنگ و سنت‌های ما بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه استقبال بازدیدکنندگان از آثار قرآنی و دیگر بخش‌ها را قابل توجه دانست و گفت که امیدواریم با برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست 2 ملت ایران و افغانستان با یکدیگر بیشتر آشنا شوند.

آثار منحصر به فرد، «فاطمه حسینی» هنرمند افغان که در یک بخش اختصاصی به صورت انفرادی و آزاد در این نمایشگاه شرکت کرده است نیز قابل توجه بود و مورد تقدیر بازدیدکنندگان از جمله سر کنسول افغانستان در مشهد قرار گرفت.

هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان‌رضوی که از 28 تیر آغاز به کار کرده است به مدت 9 روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد مقدس برپا است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها