کد خبر: ۱۵۲۹۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۰۷ مرداد ۱۳۹۲
رئیس دفتر حافظ منافع مصر در ایران گفت: مصر نمی‌پذیرد فلسطین به عنوان مسئله دوم یا سوم جهان عرب و اسلام قلمداد شود.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «خالد العماره» رئیس دفتر حافظ منافع مصر در ایران در همایش بین‌المللی فلسطین محور وحدت جهان اسلام که امروز دوشنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد گفت: انقلاب مردمی در مصر در مرحله سوم است و مردم مصر به خودباوری رسیده‌اند تا در برابر دشمنان بایستند.

وی افزود: در منطقه عربی و اسلامی بیداری ملی و مردمی در جریان است و گروه‌هایی در مصر هستند که مورد احترام همه مردم می‌باشند.

رئیس دفتر حافظ منافع مصر در ایران اضافه کرد: مصر در حالت بیداری اسلامی قرار دارد و نیازی ندارد که دیگران به آن چیزی بگویند.

العماره با بیان اینکه درباره فلسطین باید کلمه مستعمره به کار گرفته شود و نه شهرک‌نشینی یادآور شد: این واژه‌ها راه را باز می‌کند تا بتوانیم راحت‌تر ادامه مسیر دهیم.

وی ارتش ملی مصر را دارای نقشی اساسی در منطقه خواند که حتی پس از صلح با اسرائیل نیز نقش آن کمرنگ نشده و خاطرنشان کرد: مصر در آینده نقشی اساسی در منطقه و در قبال فلسطین ایفا خواهد کرد.

رئیس دفتر حافظ منافع مصر در ایران با ابراز خوش‌بینی نسبت به قضیه فلسطین یادآور شد: ما بیداری ملت‌های مسلمان را شاهد هستیم که هدف اصلی آن مسئله فلسطین است زیرا در وجود همه مسلمانان دنیا موضوع فلسطین وجود دارد.

العماره با اشاره به قیام 90 میلیون مصری که در دل همه آنها مسئله فلسطین وجود دارد یادآور شد: فلسطین به عنوان قضیه اول مصری‌ها مطرح بوده و انقلابیون مصر این شعار را در دوران انقلاب خود برای کنار گذاشتن مبارک سر می‌دادند.

وی قرن 21 را قرن فلسطین خواند و افزود: باید اشغالگران را از بین ببریم. ما مخالف طرح خاورمیانه جدید هستیم و هر نوع اشغالگری در منطقه و هر نوع تفرقه و فتنه را رد می‌کنیم و نیز نمی‌پذیریم که فلسطین به عنوان مسئله دوم یا سوم جهان عرب و اسلام باشد.

العماره ادامه داد: ملت‌های اسلامی بیدار شده‌اند و کسی نمی‌تواند آنها را منصرف کند. این قطار با سرعت به سمت رهایی حرکت می‌کند و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد زیرا نابود خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها