کد خبر: ۱۵۲۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۴ تير ۱۳۹۰
مشاور رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: حضرت عباس(ع) خود را پيش‌مرگ ولايت كرد و ترديدي نسبت به ولايت در خود راه نداد.
حجت‌الاسلام جلال رضوي‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) در سخناني اظهار داشت: يكي از الطاف الهي به ساحت اهل بيت(ع) عصمت و طهارت وجود نازنين قمر بني هاشم، فرزند با صلابت علي بن ابيطالب(ع) است.
وي خاطرنشان كرد: حضرت عباس(ع) به حقيقت مصداق ايثارگري است و او مقام علمي خود را از علم امير مؤمنان(ع) دريافت كرده است.
به گفته مشاور رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه فداييان ولايت با پيروي از فداكاري، ايثارگري، از خودگذشتگي و ولايت محوري حضرت عباس(ع) زير رگبار گلوله‌ها و تركش‌ها لحظه‌اي به خود ترس راه نداده و مانند كوه ثابت قدم و استوار ماندند و در برابر دشمن مانند دريا خروشيدند و دشمن را زمين‌گير كردند.
وي تصريح كرد: حضرت عباس(ع) مقتداي رزمنده‌اي است كه روز جنگ وقتي نام عمليات يا قمر بني هاشم كليد مي‌خورد و مقدس‌ترين واژه به گوش وي مي‌رسيد قمقمه آب را روي زمين مي‌ريخت چراكه سالارش قمر بني هاشم در عين حال تشنگي ذره‌اي آب ننوشيد.
رضوي‌مهر با اشاره به عشق و ارادت اباعبدالله الحسين به حضرت ابوالفضل(ع) گفت: امام حسين(ع) تمام عشق حضرت ابوالفضل(ع) در عطش بود پس ابوالفضل مصداق امدادگري، پيروري از امام و عبد صالح خداست و در زيارتنامه اين شخصيت بزرگوار بر مقام و بعد شجاعت قمربني‌هاشم تصريح شده است.
وي با تاكيد بر پرداختن به ابعاد علمي حضرت عباس(ع) بيان داشت: نبايد ذاكران و مداحان به بخشي ابعاد معصومان بسنده كنند بلكه خصوصياتي نظير علم اهل بيت(ع) و عبد خدا و مطيع بودن در برابر خواسته‌هاي الهي لازم است براي جامعه بازگو شود.
مشاور رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه خاطرنشان كرد: پايبندي قمر بني هاشم به احكام و اخلاق و مرزباني از عقايد اسلامي مثال‌زدني و نمونه بوده و اميدواريم از اين چشمه زلال و جوشان علم الهي همه اقشار جرعه‌نوشي كنند و مسير قمر بني هاشم را در تمام مراحل و لايه‌هاي زندگي اجتماعي به عنوان الگو قرار دهند.
وي تصريح كرد: در ولايت‌مداري قمر بني هاشم همين بس كه خود را پيش‌مرگ ولايت كرد و تمام بدن وي قطعه‌قطعه شد اما هرگز ترديدي نسبت به ولايت در خود راه نداد.
رضوي‌مهر عنوان داشت: اگر امروز در كنار بقعه نوراني ابا عبدالله الحسين(ع) بقعه قمر بني هاشم مانند ماه در كنار خورشيد مي‌درخشد به دليل عيار تمام و كمالي است كه خداوند به عنوان حقيقت بندگي و ولايت‌پذيري در ابوالفضل(ع) قرار دادند.
به گفته وي پيروان ابوالفضل العباس(ع) براي ماندگاري ولايت حاضر هستند همه اعضاي بندنشان از هم گسسته شود ولي ذره‌اي از ولايت‌پذيري و دفاع از ولايت و كيان اسلام عقب‌نشيني نكنند.
مشاور رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در پايان اظهار داشت: موضع‌گيري‌هاي آن حضرت ذره‌اي با وحي الهي و آموزه‌هاي قرآن فاصله نداشت و يك معلم اخلاق و شخصيت با صلابت و شجاع هميشه بود و اين ويژگي‌ها نشانه بصيرت ايشان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها