کد خبر: ۱۵۴۳۱۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
یو اس نیوز اذعان کرد:
شرکت‌ها ی بزرگ جهان از فقدان اراده سیاسی برای مجازات تحریم ها علیه ایران آگاه هستند علی رغم افزایش ریسک بازار به همکاری با ایران ادامه می دهند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری یو اس نیوز؛ پس از سال ها تجربه در زمینه تحریم های یک جابه علی ایران، اکنون همه شرکت‌های بزرگ جهان کاملا با فقدان اراده سیاسی برای اعمال مجازات‌های تحریم ها آشنا هستند. به گزارش این پایگاه خبری با نزدیک شدن به مذاکرات هسته‌ای، موضع تحریم ها علیه ایران دوباره به صدر مباحث سیاسی بازگشته است. پس از انتخابات ریاست جموری  ایران و پیروزی نامزدی میانه رو، بحث های زیادی در رسانه ها درباره آینده روابط غرب و ایران بر اساس برنامه هسته ای صورت گرفت.

یواس نیوز گزارش داد مجلس نمایندگان آمریکا دو روز قبل لایحه تشدید تحریم ها علیه ایران با 400 رای موافق و 20 رای مخالف را تصویب کرد. علی رغم جنجال هایی که هر دوره تحریم جدید با خود به همراه دارد، واقعیت این است که اکثر آنها هرگز به اجرا در نمی آیند. تنها مجازاتی که شرکت‌ها تحمل می کنند افزایش ریسک بازار است.  افزایش ریسک بازار برای تغییر رفتار شرکت‌ها و متقاعد کردن آنها برای خروج از ایران صورت می گیرد.

به نوشته این پایگاه خبری آنها این ریسک را به عنوان تهدید نشان می‌دهند و سپس کنار می‌روند به امید آنکه شرکت ها به خاطر ترس از این تهدیدات با ایران همکاری نکنند. پس از سال ها تجربه این عواقب ناچیز توسط شرکت هایی که این ریسک را پذیرا شده اند، اکنون همه شرکت های بزرگ جهان کاملا با فقدان اراده سیاسی برای اعمال مجازات های تحریم ها آشنا هستند.

یوس اس نیوز افزود: علیرغم برخی مشکلات، «اقتصاد مقاومتی » ایران روی پای خود ایستاده است. هرچند بسیاری از شرکت ها به خاطر ترس از مجازات های تحریم ها بازار ایران خارج شدند، اما جای خالی آنها را شرکت‌های دیگری با قبول این ریسک- که احتمالا ناچیز است- پر کردند و وارد بازار ایران شدند.

تحریم‌ها البته در مذاکرات تاثیر داشته است و همچنین تهران مجبور شده برای جذب شرکای خارجی هزینه بیشتری پرداخت کند. اما سیاستمدران باید نسبت به محدودیت‌ها ی تحریم ها آگاه باشند که تا حد زیادی تهدید توخالی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها