کد خبر: ۱۵۴۸۱
زمان انتشار: ۱۸:۱۹     ۱۷ تير ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از ايسنا، در پايان اين راهپيمايي قطعنامه‌اي قرائت شد كه در آن آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

77 سال از روزي كه رضاخان عامل استعمار انگليس براي اجبار زنان به كشف حجاب، خانه خدا مسجد گوهرشاد را به توپ بست و جمعيّت مدافع ارزش الهي عفاف را كه در آن‌جا متحصن گرديده بودند به شهادت رساند، مي‌گذرد.

در تمام اين سال‌ها استعمارگران غربي گاهي با زور و جنايت قلدرمآبانه و گاهي با توطئه و نيرنگ و در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي با تبليغات گسترده تلاش زيادي را براي محروم ساختن زنان ايران از اين ارزش والاي الهي انجام داده‌اند. امّا زنان قهرمان و بيدار ايران با مقاومت در مقابل تمام اين زورگويي‌ها و تحميل‌هاي گسترده تبليغات نشان داده‌اند كه حاضرند از جان خود بگذرند ولي از عفت و حجاب خود هرگز.

گواه اين ادعا فقط زنان به خون تپيده در مسجد گوهرشاد نيستند چادر تركش خورده شهيد مريم فرهانيان، چادر خونين تير خورده شهيد نسرين افضل و 7 هزار زن شهيد انقلاب اسلامي و دفاع مقدس كه چادر را كفن خود ساختند شواهد زنده اين حقيقت است.

پايداري جانانه زنان قهرمان ايران در پاسداري از اين اصالت انساني نه تنها موجب استمرار اين ارزش در كشور عزيزمان گرديده بلكه امروز شاهد آن هستيم كه در پرتو اين ايستادگي پيام حجاب جهاني شده است و صدها ميليون زن غيرتمند كشورهاي اسلامي و حتي ساكنان كشورهاي غيراسلامي مبارزات گسترده و عميقي را براي احياء اين فريضه الهي آغاز كرده‌اند كه حضور ميليوني زنان محجبه در تظاهرات بيداري اسلامي كشورهاي منطقه مبارزات زنان اروپايي براي حضور محجبه در دانشگاه‌ها و شهادت مروه شرويني تنها نمونه‌هايي از آن است.

امروز پيام عفت زن ايراني قلوب جهانيان را فتح كرده و مي‌رود تا حكام فاسد و زورگو را هم بر جاي خود بنشاند و وادار به تمكين در مقابل اين خواسته الهي مردم كند.

قدرت‌هاي شيطاني كه از اين پيشروي گسترده زنان مسلمان وحشت زده شده‌اند براي مقابله با اين خيزش عظيم مردمي تلاش مي‌كند با خدشه‌دار كردن پايگاه اصلي اين پيام و با ترويج فساد و بي‌بندوباري و ترويج مدل‌هاي غربي در ايران به دست عده قليل مزدوران خود، اوضاع را به‌نفع خود تغيير دهد غافل از آن‌كه زنان ايراني بيدارند و مي‌دانند كه 33 سال حكومت با الگوي انگليسي از سال 1299 بر ايران و 25 سال حكومت با الگوي آمريكايي از سال 1332 ثمره و حاصلش جامعه ايراني با 75% بي‌سوادي مطلق زنان بود و در مقابل پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و گذشت 32سال از حكومت براساس الگوي اسلامي ثمره‌اش جامعه‌اي با اكثريت قاطع زنان انديشمند، محقق كه موفق به اشغال اكثريت كرسي‌هاي دانشگاهي كشورشده و در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، سياسي و اقتصادي و در ابعاد ملي و بين‌المللي درخشش قابل تحسين داشته‌اند، گرديده است.

امّا از آن‌جا كه نمي‌بايد از مكر دشمنان غافل بود، وظيفه خود مي‌دانيم مطالبي را به دستگاه‌هاي كشور دررابطه با انجام وظايف مهمّ خودشان در مقابل تهاجم دشمن به مباني اخلاقي و تربيتي جامعه اسلامي يادآوري كنيم.

اين قطعنامه فقط يك شعار و اعلام موضع براي راهپيمايي امروز نيست بلكه يك سند جدي از سوي همه جامعه زنان ايراني است و براي هر يك از بندهاي آن در ستاد مردمي ترويج عفاف و حجاب، كميته پيگيري تشكيل خواهيم داد و نتايج را به طور مستمر از دستگاه‌هاي مسوول پيگيري مي‌كنيم و در مقابل هرگونه كوتاهي واكنش جدي و عملي نشان خواهيم داد.

1- از دولت و همه دستگاه‌هاي كشور مي‌خواهيم قانون ارزنده عفاف و حجاب مصوب 14 دي‌ماه 1384 را با قاطعيت اجرا كنند.

2ـ از همه دستگاه‌هاي فرهنگي و رسانه‌ها به ويژه صداوسيما مي‌خواهيم ضمن معرفي الگوهاي برتر و غرورآفرين زنان مسلمان و آثار پربركت حجاب در ارتقاء فرهيختگي و فرزانگي زنان كشور آثار زيانبار فرهنگ غربي و نتايج مخرب آن در فروپاشي اجتماعي غرب و نابودي كانون خانواده‌ها را تبيين كنند و به تصوير كشند.

3ـ كاركنان دولت در محيط اداري الگوي مؤثري بر رفتار اجتماعي‌اند از دولت مي‌خواهيم هرگونه كاستي و ضعف در اين الگو را هرچه سريع‌تر مرتفع نمايد.

4ـ از وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران مي‌خواهيم با ديپلماسي فعال از حقوق زنان مظلوم مسلمان براي حفظ اصالت اسلامي خود در مقابل حكومت‌هاي ضد حقوق‌بشر اروپائي و آمريكايي مجدانه دفاع نمايد.

5ـ از وزارت آموزش و پرورش مي‌خواهيم مباني حجاب و عفاف و حقوق زن در اسلام همچنين واقعيت‌هاي ناشي از اجراي تفكر غربي در فروپاشي جوامع غربي را به صورت مستند و مستدل در كتاب‌هاي درسي وارد كنند.

6ـ از وزارت صنعت وتجارت مي‌خواهيم با كمك اصناف محترم از توليد و فروش كالاهاي مفسده انگيز و البسه نامناسب با شئون اسلامي جداً ممانعت به عمل آورند.

7ـ ضمن اعلام بيزاري از مكاتب فاسد و غيرت‌سوز و خانمان برانداز غربي از وزارت ارشاد مي‌خواهيم قاطعانه از توليد و انتشار آثار ضد فرهنگي و مغاير عفت عمومي و استفاده ابزاري از زن جلوگيري كند.

8ـ از وزات علوم و تحقيقات و فناوري مي‌خواهيم بگونه‌اي برنامه‌ريزي كنند كه دختران براي تحصيلات عاليه مجبور به ترك شهر و ديار خود نباشند و بتوانند در شهر يا لااقل در استان خود ادامه تحصيل دهند.

9- همچنين از وزارت علوم و تحقيقات و فناوري و دانشگاه آزاد اسلامي مي‌خواهيم لااقل در هر استان يك دانشگاه و در تهران بزرگ 2 دانشگاه ويژه زنان تخصيص يا تأسيس نمايند.

10ـ از قوه قضائيه و نيروي انتظامي مي‌خواهيم كه با مروجان فساد و دايركنندگان مجالس فاسد معامله مفسد في‌الارض كنند و از همه ظرفيت‌هاي قانوني اداره اماكن براي برخورد با توليد و عرضه كالاهاي مفسده‌انگيز بهره‌گيري نمايند.

11ـ ما شركت كنندگان در اين راهپيمايي به كميته‌هاي 10 گانه ستاد مردمي ترويج عفاف و حجاب، وكالت مي‌دهيم كه از جانب ما مصوبات اين قطعنامه را از دستگاه‌هاي مسئول پيگيري و نتيجه را جهت اقدامات بعدي به اطلاع مردم برسانند.

والسلام عليكم ورحمة الله و بركاته

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها