کد خبر: ۱۵۴۸۳
زمان انتشار: ۱۸:۲۶     ۱۷ تير ۱۳۹۰
امام جمعه قم اظهار داشت: در حال حاضر به بركت انقلاب اسلامي ايران حجاب به عنوان سبك زندگي زنان مومن در سرتاسر جهان در آمده و حجاب وضعيت خوبي در دنيا پيدا كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام سيد محمد سعيدي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته قم با بيان اينكه نتيجه تقوا و ترس از خداوند خلوص نيت است، افزود: قرآن كريم به انسآنها سفارش مي‌كند كه تقوا پيشه كنند و به فكر فرداي خود باشند.
وي گفت: تعبير به فردا نشان دهنده نزديك بودن قيامت است بنابراين بايد تلاش خود را در اين زمينه افزايش دهيم.
توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه عنوان كرد: علت انحطاط منافقان دگرگوني در اعتقاداتشان است.
امام جمعه قم اظهار داشت: منافقان گاهي در كنار مسلمانان و برخي اوقات هماهنگ با كفار حركت مي‌كردند و اين از عجايب كار آنهاست و قرآن كريم نيز به اين مطلب اشاره دارد.
وي با اشاره به قضيه اخراج يهوديان بني نظير از مدينه توسط رسول اكرم (ص) افزود: منافقان آن زمان با يهوديان پيمان بسته بودند كه خودشان نيز به همراه آنها از مدينه خارج شوند و از دستور پيامبر اطاعت نكنند.
سعيدي خاطرنشان كرد: آنها همچنين متعهد شده بودند كه در هنگام جنگ در كنار يهوديان با مسلمانان مبارزه كنند اما خداوند با صراحت به پيامبر مي‌گويد كه همه حرف‌هاي منافقان دروغ است و همين گونه نيز شد.
توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) اين خصلت منافقان را نهايت فلاكت و تزلزل آنها دانست و تاكيد كرد: به فرموده حضرت علي (ع) علت نفاق آنها احساس ذلتي بود كه در درونشان وجود داشت.
امام جمعه قم تصريح كرد: خداوند جايگاه منافقان را در بدترين جاي دوزخ مي‌داند و تاكيد مي‌كند كه ياوري براي آنها نخواهد بود.
سعيدي خاطرنشان كرد: با اين اوصاف مهرباني و رحمت خدا به حدي است كه راه نجات براي اين دسته از افراد نيز قرار داده و توبه آنها را با شرايطي مورد قبول مي‌داند.
وي اصلاح همه جانبه و خالص كردن اعتقادات را از جمله شرايط توبه منافقان برشمرد و افزود: اين افراد بايد اسلام را تمام و كمال بپذيرند نه اينكه بخشي را پذيرفته و بخش ديگر را رد كنند ضمن اينكه بايد پس از توبه از همراهي شيطان دست برداشته و به خداوند متصل شوند.
امام جمعه قم تاكيد كرد: البته ميان مومنيني كه از ابتدا اسلام را ياري كردند و منافقاني كه بعدا توبه مي‌كنند تفاوت وجود دارد و مقام آنها يكسان نخواهد بود.
توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) آيات قرآن مجيد در مورد منافقان را هشداري جدي براي همه مردم دانست و تصريح كرد: بسياري از منافقان گذشته و حال از ابتدا اينگونه نبوده و با قرار گرفتن شرايطي به انحطاط كشيده شدند.
وي دعا و تضرع به درگاه خداوند را يكي از راه‌هاي جلوگيري از نفاق برشمرد و اظهار داشت: به ياري خداوند تمام ما از شر نفاق در امان بوده و توفيق امر به معروف و نهي از منكر نصيب مردم خواهد شد.
سعيدي در خطبه دوم نماز جمعه قم با سفارش نمازگزاران به تقواي الهي علم بدون تقوا را براي رسيدن به كمال ناكافي دانست و تاكيد كرد: البته تقواي بدون معرفت نيز راه به جايي نخواهد برد.
امام جمعه قم با اشاره به فرمايش حضرت علي (ع) كه معرفت را زمينه انجام هر عملي مي‌داند افزود: سرّ كسب معرفت و همراهي آن با ايمان اين است كه بدون آگاهي و كسب دانش، پارسايي گاهي اوقات به ظاهرگرايي و تعصبات خشك منجر مي‌شود.
توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) يكي از مناسبت‌هاي مهم هفته آينده را ولادت حضرت علي اكبر برشمرد و تصريح كرد: در شجاعت و بصيرت اين بزرگوار همين بس كه از مرگ در راه حق هيچ هراسي نداشت.
وي ضمن تبريك اين روز به محضر ولي عصر (عج) و حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان كرد: روز ولادت علي اكبر به حق به عنوان روز جوان نامگذاري شده است.
سعيدي با اشاره به اينكه جوانان در چهار زمينه تعليم و تربيت، آموزش عالي، عرصه نشاط و شادابي و كار و تلاش و سازندگي فعاليت مي‌كنند اظهار داشت: مسئولان و سياست‌گذاران نظام بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه بيشتر جمعيت كشور ما جوان است و برنامه‌ريزي براي آنها بايد متناسب با اين محورها صورت گيرد.
امام جمعه قم افزود: تمام برنامه‌ها بايد با اولويت قرار دادن جوانان و ايجاد روحيه شادابي در آنها صورت گيرد.
توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) خواستار تعميق معرفت ديني و تقويت روحيه نشاط در بين جوانان شد و ابراز داشت: بايد زمينه لازم براي حل مشكل اشتغال، مسكن و ازدواج جوانان را فراهم كنيم.
وي با بيان اينكه نسل‌هاي بعدي نيز همانند نسل اول انقلاب داراي عقلانيت، ايمان، تقوا و روحيه جهاد و مقاوت و عدالت خواهي هستند، تاكيد كرد: ولايت مداري و بصيرت در جوانان نسل حاضر وجود دارد.
سعيدي در ادامه با توصيه به جوانان در ارتباط با برنامه ريزي براي اوقافت فراغت اظهار داشت: امام كاظم (ع) مي‌فرمايد «سعي كنيد اوقات خود را به چند قسمت تقسيم كنيد، زماني براي مناجات با خدا، زماني براي كسب درآمد و كارهاي اجتماعي و ساعتي نيز براي بهره مندي از لذات حلال دنيوي».
امام جمعه قم با بيان اينكه نشاط و تفريح سالم موجب افزايش توان انسان در ساير كارها نيز مي‌شود، ابراز داشت: موارد حرام بسيار محدودند و حلال خدا گسترده‌تر است.
وي از جوانان خواست از روحيه ملال انگيز و افسردگي خاطر دوري كنند و افزود: شركت در اردوهاي دسته جمعي موجب تحريك روحيه اجتماعي فرد مي‌شود ضمن اينكه داشتن دوستان متعدد نيز در اين زمينه موثر است.
توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري در خصوص بسيج سازندگي اظهار داشت: اين فعاليت‌ها موجب غني سازي اوقات فراغت در زمينه سازندگي كشور خواهد شد.
سعيدي جوانان را به فراگيري قرآن دعوت كرد و با اشاره به تاكيدات رهبر انقلاب در اين زمينه گفت: امام صادق (ع) مي‌فرمايند «اگر جوانان با قرآن انس بگيرند قرآن با گوشت و خون آنها عجين خواهد شد».
امام جمعه قم خواستار دقت در انتخاب دوست شد و خاطرنشان كرد: جوانان ذخيره الهي براي كشور امام زمان (عج) هستند و بايد خود را از انحرافات به خصوص در زمينه دوستيابي در فضاي مجازي مصون نگه دارند.
وي همچنين با يادآوري حادثه كشتار مردم متحصن در مسجد گوهرشاد توسط عمال رضاخان افزود: اين فرد هفت سال تلاش كرد تا لباس سنتي مردم و حجاب را از جامعه ايران حذف كرده و فرهنگ غرب را گسترش دهد كه هنوز نيز آثار شوم آن نمايان است.
سعيدي اظهار داشت: در حال حاضر به بركت انقلاب اسلامي ايران حجاب به عنوان سبك زندگي زنان مومن در سرتاسر جهان در آمده و حجاب وضعيت خوبي در دنيا پيدا كرده است.
وي از افزايش حجاب و عفاف در ميان زنان اروپا و امريكا خبر داد و اظهار داشت: گرايش به حجاب و عفاف در ميان زنان جهان افزايش چشمگيري داشته است.
امام جمعه با بيان اينكه مدعيان آزادي مذهب و حقوق بشر با قوانين ضد حجاب در صدد مبارزه آن هستند، افزود: كشيدن كاريكاتور پيامبر و آتش زدن قرآن همه در راستاي مبارزه با اين موج اسلامي است.
امام جمعه قم حضرت زهرا(س) و حضرت زينب(س) را الگوي واقعي تمام زنان جهان ذكر كرد و گفت: بايد با كساني كه به طور عمد به تخريب حجاب در جامعه مي‌پردازند به شدت برخورد شود.
وي همچنين با اشاره به رهنمودهاي رهبر انقلاب به آحاد ملت و مسئولان كشور اظهار داشت: رهبري حفظ انسجام داخلي و پرهيز از التهاب آفريني را در راستاي حركت رو به جلوي ملت ايران موثر مي‌دانند.
توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به قدرت منطقه‌اي ايران اظهار داشت: دليل اين امر نقش رهبري و ولايت فقيه در حفظ انسجام و وحدت ملي است و ملت ايران به الگوي قيام‌هاي مردمي منطقه تبديل شده است.
وي با اشاره به تلاش امريكا براي به چالش كشيدن حقوقي حزب الله در دادگاه فرمايشي ترور رفيق حريري اظهار داشت: اسرائيل هم اكنون در محاصره مسلمان بوده و به ياري خداوند پنجه قدرت اسلام و مقاومت گلوي اين رژيم خونخوار را خواهد فشرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها