کد خبر: ۱۵۴۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۵۱     ۱۷ تير ۱۳۹۰
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 21 تیرماه روز عفاف و حجاب گفت: بی‌حجابی و برهنگی، سوغات سرمایه‌داران غرب به خصوص صهیونیست است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی گرگان با اشاره به 21 تیر ماه، روز حجاب و عفاف، گفت: حجاب از ضروریات دین است و هر کسی که منکر ضرورت دین شود، مرتد و قتلش واجب است.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: همچنین در این روز حادثه بزرگ و کوبنده ای در مسجد گوهرشاد در حرم رضوی اتفاق افتاد که عده کثیری از مردم که برای مقابله با مساله بدحجابی و کشف حجاب در آنجا تجمع کرده بودند را با بمب گذاری، به شهادت رساند و در این روز بین دو تا پنج هزار نفر از مردم کشته و مجروح شدند.
 
وی با اشاره به آیات بسیاری در قرآن کریم در خصوص مساله حجاب و پوشش بانوان، تاکیدات زیادی شده، تصریح کرد: در مسأله حجاب، همه مسلمانان مانند، نماز و روزه، اتفاق نظر دارند و منکرش نیز مانند منکرین نماز و روزه، مرتد شناخته می شود. 

امام جمعه گرگان ادامه داد: مسأله برهنگی زنان ریشه از غرب و اروپا دارد و آنان با این کار می خواهند، شخصیت زن و هویت وی را خراب کنند و به او توهین و اهانت کنند.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در اروپا بدترین و بالاترین توهین‌ها را به زنان می‌کنند و می‌خواهند این مسأله را در بین کشورهای اسلامی به خصوص ایران، رواج دهند و زن را تنها یک وسیله و ابزار می دانند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: خداوند و پیامبران و ائمه معصومین(ع)، همه حرفشان این است که می خواهند به زن شخصیت دهند و کمال یک زن، کاملاً مانند کمال یک مرد است و اگر قرآن مسأله حجاب و پوشش بانوان را مطرح کرده، می‌خواهد زنان با حجاب را از دست غارتگران و هوسرانان نجات دهد.
 
به گفته آیت الله نورمفیدی، بی حجابی و برهنگی، سوغات سرمایه داران غرب به خصوص صهیونیست است که متأسفانه در سطح جوامع اسلامی ترویج داده می شود.
 
وی با اشاره به 11 شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر‌(ع) گفت: این روز، جوان نامگذاری شده و بدون شک، جوانان برای هر کشور سرمایه‌های اصلی هستند و کشور ما از کشورهایی است که جوان زیاد دارد و باید قدر این سرمایه‌ها را بدانیم. 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی و حتی امروز در عرصه های علم و سازندگی و پیشرف و توسعه کشور، جوانان نقش مهم و ارزنده ای داشته و دارند.
 
آیت الله نورمفیدی ادامه گفت: هر چند طلا، نفت و گاز برای هر کشوری سرمایه است، اما اگر سرمایه های انسانی، به خصوص نیروهای جوان نباشند، نمی توان از این سرمایه های مادی استفاده و بهره برد.

خطیب جمعه گرگان افزود: دشمن می خواهد، این سرمایه ها را از ما بگیرد و با توطئه ها و اعتیاد و فیلم هائی که نشان می دهد، می خواهد افکار انحرافی را گسترش دهد و این بسیار خطرناک است و جوانان ما باید به خود بیایند و این کشور را بسازند.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به دادگاه رفیق حریری و توطئه جدید این دادگاه گفت: از این دسته ترورها که شخصیت های سیاسی و بزرگ را می کشند، زیاد در دنیا اتفاق می افتد و کسی هم حرفی نمی زند، اما مسأله رفیق حریری، چیز دیگری بود که شورای امنیت جلسه فوق العاده تشکیل داد و قطعنامه صادر کرد و این خود یک علامت سؤال بزرگ برای دنیا ایجاد کرده است.

به گفته وی، این دادگاه باید، گروه محقق بی‌غرض و مرض و بی‌نظر را بفرستد؛ اما با این کار معلوم است که این دادگاه دنبال چه چیزی می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: این دادگاه در ابتدا سوریه را متهم کرد و فشار آورد و باعث شد تا لبنان، ارتش خود را از سوریه خارج کند و بعد از آن نیز چهار افسر امنیتی را به مدت چهار سال زندانی کرد و بعد آنان را آزاد و از سمت خود به علت مستقل بودند، برکنار کرد. 

امام جمعه گرگان یادآور شد: کیفرخواست برای این چهار نفر سران حزب الله به سبب این است که می خواهند، بساط حزب الله را جمع کنند و از سوی دیگر این افراد، کسانی هستند که دادگاه صهیونیست، آنان را تحت تعقیب قرار داده بود و این کیفرخواست و ارتباط با دادگاه اسرائیل، هر فردی را به شک می اندازد.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: از سوی دیگر، این دادگاه می خواهد بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند و با این کار خیال رژیم صهیونیستی را در منطقه راحت کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به سخنان سیدحسن نصرالله در این خصوص، گفت: سخنان نصرالله مورد تائید همه گروه ها قرار گرفت و همه حمایت خود را از وی اعلام کردند و از سوی دیگر، آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی می خواستند که «نجیب میقاتی» به عنوان نخست وزیر لبنان رای نیاورد، اما وی رای آورد و دو سه روز اخیر از مجلس لبنان به عنوان یک فرد شیعه، رأی اعتماد گرفت.

وی در خطبه اول، با اشاره به خطبه 108 نهج البلاغه از سخنان امیر‌مؤمنان‌(ع)‌ گفت: در این خطبه، اشاره شده که پیامبر‌(ص) برای هدایت مردم آمد تا مردم در آن دنیا، کسی عذری و بهانه‌ای نداشته باشد.

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: انبیا‌ برای خیرخواهی مردم آمده بودند و در برخی مواقع با انذار کردن مردم و گاهی نیز با ترساندن مردم، امورات و وظایف خود را انجام می‌دادند.
 
به گفته وی، ادامه راه انبیا و رعایت دستورات و راهنمایی آنان، باعث خواهد شد تا حقایق قرآن از بین نرود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها