کد خبر: ۱۵۵۶۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
امام جمعه اهل سنت مسجد حقانیه ایرانشهر گفت: نظر فقه تسنن و تشیع در مورد استهلال ماه شوال یکی است و فقهای اهل سنت منتظر دستور رهبری و رویت هلال ماه از نظر مقام معظم رهبری هستند.
مولوی عبدالصمد دامنی، امام جمعه مسجد حقانیه ایرانشهر و مدیر مدرسه دینی حقانیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب شرق کشور با بیان این مطلب گفت: برای استهلال ماه رمضان در صورت وجود گرد و غبار، دیدن هلال ماه توسط یک نفر مورد اطمینان کافی است اما در دیدن هلال ماه شوال و خوردن روزه در صورت گرد و غبار بودن حتماً باید بیش از دو نفر مورد اطمینان حکم بر رویت هلال ماه داشته باشند

وی افزود: در صورت نبودن گرد و غبار باید جمع کثیری هلال ماه عید را رؤیت کنند و یا سی روز ماه مبارک رمضان تکمیل شود و سپس عید اعلام شود.

امام جمعه مسجد حقانیه ایرانشهر گفت: اولین حکم واجب عید فطر ادای صدقه الفطر و یا همان فطر روزه است و این برای کسانی که قبل از صبح صادق به دنیا آمده اند و زنده اند واجب است و بر کسانی که قبل از صبح صادق فوت کرده اند و یا بعد از صبح صادق به دنیا آمده اند واجب نیست.

وی گفت: صدقه الفطر امسال 2500 تومان است که بر مبنای نرخ گندم محاسبه شده و کسانی که درآمد آنها جو، خرما و یا کشمش است می‌توانند نرخ همان محصول را مبنا قرار دهند.

مولوی عبدالصمد دامنی با بیان این که نظر مقام معظم رهبری و ملت اسلامی درباره مسأله استهلال ماه رمضان یکی است، گفت: نظر فقه سنی و شیعه در مورد استهلال ماه شوال یکی است و فقهای اهل سنت برای هماهنگی منتظر دستور رهبری و رویت هلال ماه از نظر رهبر معظم انقلاب هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها