کد خبر: ۱۵۶۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۰ تير ۱۳۹۰
مديركل امور بانوان شهرداري تهران همزمان با روز ملي عفاف و حجاب ضمن تشريح برنامه‌هاي شهرداري در اين زمينه در طول سال هاي گذشته از تأسيس فرهنگسراي حجاب در منطقه 5 تهران و همچنين آماده سازي قسمتي از بوستان چيتگر به‌منظور تبديل آن به بوستان بانوان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، نرگس معدني پور با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي شهرداري تهران به منظور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سال هاي گذشته، ابراز داشت: از سال 84 راهكاري هاي اجرايي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي به همه دستگاه ها و ارگان ها ابلاغ شده و شهرداري تهران نيز بر اساس اين ابلاغيه اقدامات گسترده را انجام داده است.

وي ابراز داشت: در شهرداري تهران به همه موارد موظف شده در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب پرداخته شده كه ايجاد زير ساخت‌ها و فضاهاي ويژه بانوان از جمله پارك هاي بانوان و مجموعه هاي فرهنگي ورزشي و اجتماعي ويژه بانوان از جمله اقداماتي است كه در آن راهكار هاي اجرايي بر عهده شهرداري ها قرار داده شده است.

معدني پور با بيان اينكه «گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سطح شهر و مراكز تحت پوشش شهرداري از ديگر راهكار ها اجرايي بوده است»، تاكيد كرد: در مراسم و مناسبت‌هاي مذهبي برنامه‌هاي ويژه اي اجرا مي‌شود كه در محتواي اين برنامه ها، ترويج فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان اصلي ترين رويكرد مد نظر قرار گرفته است.

مدير كل امور بانوان شهرداري تهران گسترش اماكن عمومي، پارك ها و اماكن ورزشي، احداث بيش از 56 سوله ورزشي الزهرا(س) ويژه بانوان، استقرار بيش از 800 ايستگاه ورزشي بانوان در مناطق 22 گانه و احداث سه پارك ويژه بانوان در سه پهنه شهر تهران را از جمله اقدامات شهرداري تهران در اين راستا ارزيابي كرد.

وي ادامه داد: هم اكنون در پهنه شمال منطقه 3 و بوستان بهشت مادران، در پهنه شرق منطقه 15 و پرديس بانوان و در پهنه جنوب منطقه 18 و پارك نرگس به عنوان بوستان هاي ويژه بانوان تجهيز شده است و در پهنه غرب نيز قرار است قسمتي از پارك چيتگر ويژه استفاده بانوان قرار گيرد.

به گفته معدني پور، بر اساس مطالعات انجام شده در سال آينده پنج پارك ويژه بانوان بر اساس استاندارد هاي لازم در سطح شهر تهران مورد استفاده بانوان قرار مي گيرد.

مدير كل امور بانوان شهرداري تهران در ادامه از ايجاد مراكز مشاوره محلي براي پاسخگويي و اطلاع رساني به خانواده ها و جوانان در راستاي وظايف محوله به شهرداري تهران خبر داد.

وي يادآور شد: همچنين 22 مركز مشاوره در سامانه هاي نشاط، و مراكز مشاوره در فرهنگسراها در راستاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب داير شده است.

معدني پور در ادامه به تاسيس فرهنگسراي حجاب در پايتخت اشاره و تصريح كرد: تاسيس اين فرهنگسرا در دستور كار شهرداري تهران قرار گرفته است كه با مساحت 17 هزار متر مربع در پارك كن واقع در منطقه 5 تهران احداث خواهد شد.

مدير كل امور بانوان شهرداري تهران با اشاره به ديگر خدمات ارايه شده از سوي شهرداري تهران در راستاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب، اظهار داشت: افزايش تسهيلات حمل و نقل شهري ويژه بانوان به منظور تامين آسايش بيشتر آن ها جزو بند هايي بوده كه مي بايست به آن توجه مي شود كه به اين ترتيب در حال حاضر 570 تاكسي بي سيم بانوان در شهر تهران خدمات رساني مي كند، واگن هاي ويژه بانوان در مترو نيز پيش بيني شده است.

وي حمايت از فعاليت هاي عام فرهنگي و هنري دستگاه ها با هدف گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را از ديگر اقدامات شهرداري در اين زمينه دانست و گفت: همچنين نسبت به نوشتن آيات و فتاواي ديني در راستاي فرهنگ عفاف و حجاب در مراكز شهري، تهيه تنديس و عكس مناسب از شخصيت هاي اسلامي كه نمونه هاي آن در بوستان ها به چشم مي خورد و جلوگيري از تبليغ كالاهاي فرهنگي و تجاري مغاير با فرهنگ عفاف و حجاب همچون آگهي هاي تجاري و تبليغاتي در سطح شهر اقدام كرده ايم.

معدني پور خاطر نشان ساخت: رعايت موازين شرعي در ساخت اماكن مسكوني از جمله از نظر در معرض ديد نبودن ورودي خانه ها و .. از جمله تكاليفي است كه بر عهده شهرداري گذاشته شده كه معاونت شهرسازي به خوبي آن را در قوانين خود ديده است.

مدير كل امور بانوان شهرداري تهران همچنين از برگزاري كارگاه هاي آموزشي، همايش ها، اردوها و جشن ها با محوريت ترويج فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها