کد خبر: ۱۵۷۲۸۴
زمان انتشار: ۲۳:۰۷     ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

جام کشکول؛ "هاچيكو" نام ميداني در نزديكي متروي توكيو است كه در اين ميدان مجسمه سگي قرار دارد كه شايد افراد غير ژاپني در خصوص داستان اين سگ و شهرت آن در بين مردم ژاپن چيز چنداني ندانند.
باشگاه خبرنگاران نوشت: هاچيكو سگي شناخته شده در بين مردم ژاپن است و بسياري او را به خاطر وفاداري اش به صاحب خود مودر تقدير و ستايش قرار داده و او را نمونه وفاداري در اين كشور تلقي مي كند.
هاچيكو نام سگي در دهه 20 ميلادي است كه در آن زمان صاحبي بانام پروفسور هيدسابورو اوئنو كه در دانشگاه توكيو تدريس مي كرده ،‌داشته است.
هاچيكو هرروز با صاحب خود به سمت ايستگاه مترو مي رفت و شبها هنگانم بازگشت صاحبش به خانه به كنار ايستگاه مترو مي آمد تا به همراه صاحبش به خانه برود.
اما در روزي صاحب اين سگ در محل كارس در دانشگاه سكته قلبي كرده وجان خود را از دست مي دهد و از آن پس اين سگ روزانه به ايستگاه مترو مي آمد تا منتظر بيرون آمدن صاحبش از ايستگاه باشد اما به دليل مرگ صاحبش اين اتفاق رخ نمي داد.
هاچيكو تا زمان مرگش و به مدت 10 سال هرروز منتظر آمدن صاحبش به خانه بود و اطرافيان اين سگ نيز با فهميدن اين موضوع از اين حيوان به عنوان وفادارترين حيوان در اين كشور ياد مي كردند طوريكه در نهايت نام اين سگ در اين كشور به يك اسطوره وفاداري تبديل شد.
در پي اين شهرت تصميم گرفته شد تا مجسمه اين سگ در كنار درب همان ايستگاه مترو نصب شود تا ياد و خاطره اين سگ وفادار همواره زنده بماند.

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها