کد خبر: ۱۵۷۴۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
پس از یورش نیروهای امنیتی مصر به کمپ حامیان «محمد مرسی» و کشتار عظیم در این کشور، مقامات آمریکایی به احتمال بسیار زیاد رزمایش نظامی مشترک با این کشور را لغو می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه نیروهای امنیتی مصر صدها معترض این کشور و حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر را کشتند، آمریکا در حال بررسی لغو رزمایش مهم نظامی خود با مصر است.

بر اساس این گزارش، کشتار خونین در مصر که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است بیش از 250 نفر در آن کشته شدند، ظاهراً دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را وادار کرده است تا موضع محکم‌تری در قبال ارتش مصر که «محمد مرسی» را از قدرت خلع کردند، اتخاذ کند.

آمریکا که سالانه مبلغ 1.3 میلیارد دلار کمک نظامی و حدود 250 میلیون دلار کمک اقتصادی در اختیار مصر قرار می‌دهد، پیشتر برای قطع این بودجه ابراز بی‌میلی کرده بود زیرا نگران بود با این اقدام، دشمنی ارتش مصر را برانگیزد و همچنین نفوذ خود را در این کشور بسیار پرجمعیت عربی از دست بدهد.

دو تن از مقامات آمریکایی به دنبال خشونت‌های دو روز اخیر ارتش مصر علیه اخوان المسلمین اعلام کردند که احتمالاً با لغو رزمایش بزرگ «ستاره درخشان» به این خشونت‌ها پاسخ می‌دهند.

رزمایش مذکور هر دو سال یکبار توسط مصر و آمریکا برگزار می‌شود و نقطه افتخار و غرور ارتش مصر به حساب می‌آید.

یکی از مقامات آمریکایی که اجازه نداشت به طور آشکار درباره این موضوع صحبت کند، گفت: ارتش مصر، نگاه مهمی به این رزمایش دارد.

بر اساس این گزارش، لغو رزمایش مشترک آمریکا و مصر، محکم‌‌ترین و سخت‌ترین سیگنالی است که دولت آمریکا از زمان تصمیم 24 ژوئیه خود برای توقف تحویل جنگنده‌های اف 16 به ارتش این کشور آفریقایی، به قاهره فرستاده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها