کد خبر: ۱۵۸۱۲
زمان انتشار: ۱۷:۱۹     ۲۲ تير ۱۳۹۰

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهوری با بیان این که یکی از بحث‌های مهم در کشور بحث مدیریت است، گفت: 20 هزار کارمند دولت از تهران رفتند.

به گزارش مهر لطف‌الله فروزنده امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به نظام انتصاب ها در کشور گفت:  بحث تثبیت مدیریت و به‌کار گرفتن افراد براساس نظام شایسته‌سالاری یکی از مهم ترین مباحث امروز کشوراست.
 
وی افزود: در قانون مدیریت خدمات کشوری، سطوح مدیریت به دو بخش مدیریت سیاسی وحرفه‌ای تقسیم و برای مدیریت حرفه‌ای آیین‌نامه‌ای تصویب شده است که سابقه، اعتقادات، تخصص، آموزش‌ها و نوع رشته تحصیلی مبنای انتخاب و انتصاب افراد است.
 
فروزنده در ادامه گفت: اگر این قانون از سوی دستگاه‌ها به دقت اجرا شود، نظام مدیریت حرفه‌ای مبتنی بر تعهد و تخصص می شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس‌جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درخصوص آخرین وضعیت انتقال کارمندان از تهران گفت : تاکنون 20 هزار نفر از تهران منتقل شده‌اند،ولی طرح انتقال شامل 14 برنامه بود که یکی از آنها موضوع انتقال کارمندان است.
 
وی افزود: برآورد ما این است که در ماه‌های تیر و مرداد، تعداد دیگری از کارکنان دولت در تهران متقاضی انتقال به استان‌های دیگر خواهند شد و این روند ادامه دارد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس‌جمهور با اعلام این که سه موضوع انتقال پایتخت، مدیریت واحد شهری و حرکت در راستای توسعه متوازن ، در دست مطالعه افزود: عامل اصلی مهاجرت به تهران سه موضوع اشتغال، تحصیل و مسایل اجتماعی است و باید بسترهای ایجاد اشتغال و تحصیل را در استان‌ها فراهم کنیم تا مانع از مهاجرت افراد به تهران شویم.
 
فروزنده ادامه داد: معتقدیم مسیری که شروع کرده‌ایم، مسیر درستی است و باید تلاش کنیم این مسیر را ادامه دهیم.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها