کد خبر: ۱۵۹۰۹۱
زمان انتشار: ۰۰:۲۶     ۳۰ مرداد ۱۳۹۲

جام کشکول؛ در ایالت "شنگژو" چین برای راحتی زنانی که فرزندان خود را با شیر مادر تغذیه میکنند در اتوبوسها مکانهای خاصی آماده شده است تا مادران شیرده به راحتی از آن استفاده کنند.
در این پروژه یک صندلی مخصوص که دورتادور آن با پرده پوشانده شده است در اتوبوسها تعبیه شده است که مادران شیرده میتوانند به دور از هیاهو و شلوغی اتوبوسها به نوزادان خود شیر دهند.

 

 

پرداد به نقل از میرور نوشت: دولت چین تمهیدات فراوانی به کار برده است تا زنان را به تغذیه نوزادان با شیر مادر ترغیب کند . طبق آمار منتشر شده تنها 28 درصد نوزادان زیر 6 ماه در این کشور با شیر مادر تغذیه میشوند. مسائلی نظیر رسوم سنتی چینین ها زنان را از شیردادن به نوزادانشان در مکانهای عمومی برحذر میدارد. موسسه جهانی یونیسف به منظور ارتقای سطح کیفی تغذیه کودکان از دولتها خواسته است تا در فضاهای عمومی برای راحتی مادران شیرده جایگاه مخصوص در نظر گرفته شود.
گفته میشود تغذیه با شیر مادر هم برای نوزاد و هم مادر با اهمیت است و از بسیاری از بیماریها جلوگیری میکند. این پروژه جدید چینی در این کشور با استقبال گسترده ای روبرو شده است و زنان اعلام کرده اند میتوان به آینده این پروژه امیدوار بود چرا که آنان در این مکانها به راحتی میتوانند به نوزادان خود شیر دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها