کد خبر: ۱۵۹۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۲۵ تير ۱۳۹۰
همایش واکاوی قطعنامه 598 با رویکردی به اندیشه‌های دفاعی حضرت امام خمینی‌(ره) از سوی مؤسسه مستشهدین وصال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند، دبیر علمی دبیرخانه دائمی 598 در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: همایش واکاوی قطعنامه 598 با رویکردی به اندیشه‌های دفاعی حضرت امام خمینی‌(ره) به همت مؤسسه مستشهدین وصال، 30 تیرماه در قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش واکاوی قطعنامه 598 در سال گذشته، افزود: این همایش بنابر ضرورت و تبیین این حادثه تاریخی که یکی از نقاط عطف جنگ هشت ساله دفاع مقدس محسوب می‌شود، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بهداروند ادامه داد: سال گذشته از محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه برای سخنرانی در مراسم دعوت به عمل آمد، اما ایشان نپذیرفتند و جلسه با حضور حسین علائی از سرداران سابق سپاه و حجت‌الاسلام محمدمهدی میرباقری تشکیل شد.

وی همچنین گفت: به مناسبت نخستین همایش واکاوی قطعنامه 598، ویژه‌نامه‌ای در روزنامه ایران شامل ارائه دیدگاه‌ها و نظرات پانزده نفر از صاحب‌نظران درباره قطعنامه با مقاله، مصاحبه و یادداشت به چاپ رسید و کتابی نیز با نام «قاب قطعنامه 598 و زبان تصویر ما» منتشر شد که در آن تحلیل‌های عمیقی درباره زمینه‌های پذیرش قطعنامه انجام شده بود.

دبیر دبیرخانه دائمی قطعنامه 598 با بیان این‌که امسال برای دومین بار همایش واکاوی قطعنامه 598 برگزار می‌شود، گفت: امسال دبیرخانه دائمی این همایش تأسیس و پایگاه اطلاع‌رسانی آن شامل سخنرانی‌ها، پیام‌ها و مصاحبه‌های پیرامون قطعنامه به نشانی http://www.598news.com افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال هم مانند سال گذشته از عناصر اصلی و تأثیرگذار در پذیرش قطعنامه 598 مانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، رحیم صفوی و علی شمخانی برای سخنرانی در این مراسم دعوت شد که متأسفانه نپذیرفتند.

حجت‌الاسلام بهداروند افزود: در دومین همایش واکاوی قطعنامه 598، سردار محمد کوثری، نایب رییس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اسماعیل لاریجانی، رییس بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی و عباس ملکی از اعضای هیأت ایرانی سال 1367 در سازمان ملل متحد که پیگیر قطعنامه بودند، سخنرانی خواهند کرد.

وی همچنین اظهار داشت: کتاب «جستاری در پایان جنگ» و کتاب «نگاهی نو به ابعاد قطعنامه 598» شامل مجموعه مقالات ارائه شده به فراخوان مقاله این همایش چاپ و در روز همایش به مخاطبان ارائه خواهد شد.

دبیر دبیرخانه قطعنامه 598 ادامه داد: ویژه‌نامه‌ای هم در جدیدترین شماره نشریه پنجره، 23 تیرماه شامل مصاحبه‌ها، مقاله‌ها و یادداشت‌های برخی مسؤولان سیاسی، امنیتی و نظامی کشور به چاپ رسیده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار تبیین صحیح مقاطع حساس دوران دفاع مقدس برای نسل جوان شد و با بیان این‌که تبیین این رخداد عظیم از ضرورت‌های جدی انقلاب اسلامی است، گفت: هر فردی خواسته یا ناخواسته به ایفای این نقش نپردازد با آرمان‌های انقلاب بازی کرده است.

گفتنی است، همایش واکاوی قطعنامه 598 با رویکردی به اندیشه‌های دفاعی حضرت امام خمینی‌(ره)، پنجشنبه 30 تیرماه از ساعت 17 تا 20 در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی قم به نشانی بلوار جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۰
۰
۰
ما از جانبازان و فرماندهان دفاع مقدس هستیم و گله ما از این است که چرا تابحال به ما اطلاع رسانی نشده است؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها