کد خبر: ۱۵۹۹۸
زمان انتشار: ۱۷:۳۵     ۲۷ تير ۱۳۹۰
قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين با پيش بيني تكرار ائتلاف 76 توسط هاشمي در انتخابات مجلس، پذيرش شروط خاتمي را غير ممكن دانست و با تبيين نحوه حضور وزراي پيشين دولت احمدي نژاد در عرصه سياسي ضمن ارائه تحليلي از ايدئولوژي جريان انحرافي دعا كرد دولت ازجريان انحرافي جدا شود.

* درخواست اصولگرايان براي داشتن چتر حمايتي روحانيون دليل افزايش كميته 3 نفره

مرتضي نبوي قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص دلايل افزايش تعداد اعضا كميته سه نفره گفت: جريان اصولگرايي همواره خواستار پيوند با روحانيت بويژه 2 تشكل تاثير گذار انقلاب يعني جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز بود.

وي با اشاره به اينكه جريان اصولگرايي در طول فعاليتش خواستار چتر حمايتي و هدايتي روحانيت بر سر خودش بوده است، افزود: در برخي موارد خود روحانيت مبارز و جامعه مدرسين نخواستند به صحنه بيايند و اين ارتباط را با جريان اصولگرايان داشته باشند.

نبوي با اشاره به رايزني‌هاي انجام شده با جامعيتن اظهار داشت: قرار بر اين شد كه آيت‌اله مهدوي كني و آيت‌اله يزدي هر كدام 2 نماينده را به كميته بفرستند كه از طرف آيت‌اله يزدي آقايان حسيني بوشهري و كعبي و از سوي جامعه روحانيت آقايان تقوي و ابوترابي براي عضويت در هسته مركزي و پيوستن به سه عضو اصلي كميته وحدت اصولگرايان معرفي شدند.

* هدف از كميته 15 نفره وحدت است نه سهم خواهي

مرتضي نبوي در خصوص اعتقاد عده‌اي مبني بر اينكه تعداد اعضاي كميته 15 نفره بايد بر اساس  وزن احزاب باشد، گفت: سازوكار اعلام شده يعني پيوستن 2 نفر از هر ضلع اصولگرايي بهترين روش است چرا كه در انتخاب اعضاي اين كميته سهم خواهي و به رخ كشيدن كميته‌ها نيست بلكه سازوكاري براي رسيدن به وحدت و ائتلاف حداكثري ميان اصولگرايان است.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه به دليل گستردگي طيف اصولگرايان نمي‌توان تمامي گروه ها را در كميته 15 نفره جا داد، اظهار داشت: تمامي افراد و احزاب اصولگرا به نوعي با كميته 15 نفره مرتبط هستند و نظر اكثريت اصلوگرايي تامين شده است.

وي خاطرنشان ساخت: نمي‌توان انتظار داشت تمامي افراد شاخص اصولگرا در كميته 15 نفره حضور پيدا كنند چرا كه در اينصورت يك لشكر 40 نفره بدون كارايي خواهيم داشت كه از آن نمي‌توان انتظار پيروزي در انتخابات را داشت.

نبوي افزود: در كميته 15 نفره هم براي ارائه ليست نهايي اصل به انتخاب اصلح گذاشته شده و شايسته‌سالاري ملاك انتخاب افراد است.

* ائتلاف 76 توسط هاشمي تكرار مي‌شود

قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين گفت: براي انتخابات مجلس نهم همان ائتلاف سال 76 مجدداً تكرار مي‌شود چرا كه شرايط برخي چهره‌هاي سياسي مانند سال 76 است.

وي درخصوص طيف هاشمي اظهار داشت: گروه‌هاي اصلاح طلب و كارگزاران با هاشمي ائتلاف كنند.

* هاشمي در انتخابات مجلس نهم با صراحت از اصلاح‌طلب ها و كارگزارن حمايت نمي كند

وي با اشاره به هوشمندي سياسي هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: صحبت در خصوص آقاي هاشمي كار ساده‌اي نيست چرا كه وي به شيوه‌هاي مختلف تسلط دارد اما به نظر مي‌رسد در انتخابات مجلس نهم حمايت صريح خود را از ائتلاف اصلاح‌طلب و كارگزاران اعلام نمي‌كند اما چتر حمايتي خود را بر سر آن ها كه جريان اصلاح‌طلب به آن نيازمند است باز مي‌كند.

* اصلاح طلبان بعد از مجلس نهم برخورد مجلس ششم را با هاشمي تكرار مي كنند

اين فعال اصولگرا خاطرنشان ساخت: جريان اصلاح طلب بعد از ورود به مجلس نهم چتر حمايتي هاشمي را خراب مي‌كنند،‌ اتفاقق كه در مجلس ششم افتاد.

* سكوت و مواضع دو پهلوي هاشمي در برابر فتنه 88 مورد نقد است

قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينكه سكوت هاشمي و مواضع دو پهلوي وي در قبال فتنه 88 مورد نقد است، گفت: عموم از هاشمي انتظار موضع گيري صريح‌تر وي را نسبت به جريان فتنه و آشوب داشتند و به همين دليل كمتر كسي است كه از موضع گيري وي راضي باشد.

وي با اشاره جايگاه هاشمي بعنوان رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام، اظهار داشت: هنوز هم مسئولان و مردم منتظر موضع گيري شفاف از سوي وي هستند.

* پذيرش شروط خاتمي با ضربه هايي كه فتنه گران به نظام و انقلاب وارد كردند ممكن نيست

مرتضي نبوي با اشاره به اينكه مواضع خاتمي در قبال فتنه زير ذره بين و مورد سوال است، گفت: خاتمي در اولين گام بايد مواضع روشني در قبال جريان فتنه اتخاذ كند تا سخنانش ميان مردم خريدار داشته باشد و شنيده شود.

وي با بيان اينكه يكي به نعل و يكي به ميخ زدن هاي خاتمي فايده اي ندارد، افزود:‌ شرط هاي وي مبني بر ناديده گرفتن آشوب هاي سال 88 و پس از آن كه خسارات زيادي به نظام مردم و منافع ملي وارد آورده اند امكان پذير نيست و اينكه عده اي بعد از توبه كردن و اعلام برائت مشمول رافت اسلامي شده اند بحث ديگري است.

* خاتمي به دنبال تبرئه جريان فتنه است

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت با اشاره به اينكه سخنان خاتمي به گونه اي است كه خواهان تبرئه جريان فتنه است، اظهار داشت: وي بايد مرزبندي خود را از جريان فتنه مشخص كند چرا كه اگر مواضع دو پهلو مشكل گشا بود در دوره رياست جمهوري خاتمي به كمك وي مي آمد.

* خاتمي مي خواست با دو پهلو رفتاركردن همه را خشنود كند اما همه از وي ناراضي شدند

وي خاطرنشان كرد:‌ خاتمي از ابتدا به گونه اي موضع گيري مي كرد كه تمامي طيف ها را خشنود نگه دارد و اين در حالي است كه با چنين موضع گيري هاي مبهم هيچ گروهي خشنود نخواهد بود.

* نگراني خاتمي از خالص شدن جريان اصولگرايي خلاف اخلاق سياسي است

قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين در خصوص نگراني خاتمي از وحدت ميان اصولگرايان و خالص شدن اين جريان گفت: وحدت اصولگرايان و خالص شدن اين جريان و تداوم آن براي كسي ايجاد نگراني نمي كند مگر كساني كه پيروزي خود را در شكست ديگران جستجو مي كنند كه اين امر با اخلاق سياسي سازگار نيست.

وي با اشاره به اينكه وحدت اصولگرايان نبايد براي يك جريان سياسي و شخصيت ها ايجاد نگراني كند، افزود: تمامي جريان ها از جمله اصلاح طلبان بايد تلاش كنند با كساني كه ساختارشكن نبوده و از خطوط قرمز عبور نكرده اند تعامل كرده و ائتلاف حداكثري به دست آورند.

* اصولگرايي تنها با اصلاح طلباني كه مرز خود را با جريان فتنه تعيين كردند گفتمان خواهد داشت

نبوي در خصوص گفتمان با اصلاح طلبان گفت: يقينا ساختار شكنان و كساني كه به عنوان اصحاب فتنه معروفند مشروعت نداشته و اصولا گفتگو با آن ها بي معنا است.

وي افزود: در جريان اصلاح طلب كساني هستند كه مرزبندي خود را با فتنه و ساختارشكنان مشخص كرده و علاقه مند به فعاليت در چارچوب قانون اساسي هستند و گفتمان تنها با آن ها امكانپذير است چرا كه از اعتبار خوبي برخوردار بوده و از شخصيت هاي موثر در عرصه سياست هستند.

* شركت جريان اصلاحات در انتخابات مجلس ضامن مشاركت حداكثري مردم

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تاثيرات مثبت حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات مجلس گفت: نظام ما نشان داده طرفدار مشاركت حداكثري در انتخابات است و اصولگرايان هم از اين موضوع حمايت مي كنند كه در اين ميان حضور اصلاح طلبان داراي مرزبندي شفاف با فتنه گران به دليل پايگاه اجتماعي و سابقه اي كه دارد مي تواند سطح مشاركت را بالا برده و رقابت را جدي تر كند.

* كرسي اصلاح طلبان در مجلس نهم بيش از مجلس هشتم خواهد بود

نبوي در خصوص امكان تقويت اصلاح طلبان در مجلس نهم گفت:‌ براساس روند انتخابات مجلس در دوره هاي گذشته به نظر مي رسد اقليت اصلاح طلبان تقويت شده و آن ها كرسي هاي بيشتري را نصيب خود كنند.

* اصلاح طلبان هميشه از شوراي نگهبان طلب كار بوده اند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به لزوم عبرت گرفتن اصلاح طلبان از گذشته خود، اظهار داشت: اين انتظار مي رود جريان اصلاحات از گذشته عبرت گرفته و از به كارگيري روش هاي گذشته خود پرهيز كنند.

وي با اشاره به اينكه اصلاحات همواره نسبت به دستگاه هاي ناظر بر انتخابات انتقاد داشته اند، گفت:‌ اصلاح طلبان هر دوره در انتخابات شركت داشتند از شوراي نگهبان طلبكار بوده و نسبت به دستگاه هاي برگزار كننده انتخابات اعتراض داشتند كه اين شيوه با اخلاق و رويه سياسي جور در نمي آيد.

نبوي خاطرنشان كرد: اين شيوه اصلاح طلبان كه در صورت شكست به دستگاه هاي اجرايي و نظارتي انتخابات تهمت مي زدند شيوه اي غير اخلاقي بوده و در صورت پيروزي اصلاحات مشروعيت خودشان را زيرسوال مي برند.

* اظهار نگراني از تقلب در انتخابات شيوه انحرافي است

قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به طرح اظهار نگراني برخي اصولگرايان از تقلب در انتخابات، گفت: اين موضوع تقليد از جريان اصلاح طلب بوده و يك شيوه انحرافي است كه مشروعيت كساني كه اين سخنان را مطرح مي كند زيرسوال مي برد و از دوستان اصولگرا مي خواهم خط سياسي اصلاح طلبان را تكرار نكنند.

وي با اشاره به سلامت نظام انتخاباتي كشور، اظهار داشت: استقبال مردم از انتخابات و حضور پرشور آنان در اين عرصه خود دليلي محكم بر سلامت انتخابات و اعتماد مردم به آن است چرا كه هيئت هاي ناظر و مجري انتخابات از بدنه مردم انتخاب شده است.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت با اشاره به مطرح كردن صيانت از آراء بدور از متانت سياسي است، اظهار داشت: نگراني و طرح موضوع صيانت از آراء سايه فتنه شد و رمز فتنه تلقي مي شود و خارج از مرزها از آن سوء استفاده كرده اند من نقد شديد خودم را نسبت به اصولگراياني كه درباره صيانت از آراء سخن به ميان مي آورند اعلام مي كنم و اين كار آن ها را تقبيح مي كنم.

* اصلاح طلبان حتي انتخاباتي كه خود مجري آن بودند را قبول نداشتند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه در انتخابات بارها قدرت ميان دو جريان اصلاح طلب و اصولگرا دست به دست شده است، گفت: اصلاح طلبان به انتخابات سال 84 كه مجري آن خاتمي بود اعتراض كرده و مدعي تقلب در آن شدند.

وي افزود: اصلاح طلبان با اين ادعاي كذب، بيشتر از نظام انتخاباتي، جريان خود را  زير سوال مي برد.

نبوي با اشاره به اينكه بيگانگان همواره در تلاش اند تامردم سالاري ديني را زير سوال ببرند، خاطرنشان ساخت: جريان اصلاح طلب همواره در تلاش است خود را اپوزيسيون نشان مي دهد كه اين امر بسيار نامعقول است.

وي با اشاره به اينكه برخي چهره هاي خاص اصولگرايي از طرح صيانت از آراء سخن به ميان آورده اند، اظهار داشت: تنها عده اي خاص به اين موضوع توجه دارند كه نمي توانند سخنگوي يك جريان باشند چرا كه جريان اصولگرايي در خصوص سلامت انتخابات نگراني نداشته و در مقام تشكيل كميته صيانت از آراء نيستند.

نبوي ادامه داد: طرح صيانت از آراء كه توسط عده اي از اصولگرايان مطرح مي شود، ‌تنها نظر عده اي خاص از اين جريان است كه برخلاف دارا بودن سوابق خوب از نظر سياسي كج سليقه بوده و متوجه آثار منفي مترتب بر اظهاراتشان نيستند.

* وزراي خارج شده از دولت به دنبال ايجاد يك هويت جديد سياسي در اصولگرايي هستند

قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين، بااظهار بي اطلاعي از خبرهايي مبني بر تشكيل شوراي حكميت اصولگرايي توسط وزراي خارج شده از دولت، گفت: اگر اين خبر صحت داشت باشد، شوراي حكميت معنا ندارد چرا كه حكميت براي ايجاد صلح و آشتي ميان دو گروه است. اين در حاليست كه دور هم جمع شدن اين وزرا براي ايجاد يك هويت سياسي جديد در جريان اصولگرايي است.

* وزراي خارج شده از دولت به دنبال تاييد آيات عظام

وي در خصوص خبرهايي مبني بر جلب نظر آيات عظام مصباح، خوشوقت،‌ جنتي و حجت الاسلام آقا تهراني توسط وزاري خارج شده از دولت، افزود: تلاش اين افراد براي ارتباط با شخصيت هاي طراز اول مانند آيت اله مصباح، براي اين است تا يك هويت جديد درون اصولگرايي تعريف كنند كه اين افراد توسط دولت احمدي نژاد به جامعه معرفي شده اند و چهره هايي كارآمد و ناب اصولگرا هستند.

* وزراي پيشين دولت احمدي نژاد منتقد جريان انحرافي هستند

نبوي با اشاره به اينكه وزراي خارج شده از دولت منتقد جريان انحرافي هستند، اظهار داشت: اين افراد چهره هاي جديد اصولگرايي هستند كه نه اصولگرايي به آن ها اقبال دارد و مي توانند نظر بدنه اجتماعي اصولگرايي را جلب كنند.

* وزراي خارج شده از دولت بيش از آنكه در مجلس نهم ديده شوند در رياست جمهوري آينده موثرند

نبوي در خصوص تلاش وزراي اخراجي دولت براي تشكيل هويت جديد اصولگرايي، اظهار داشت: اين تشكل براي انتخابات مجلس نمي تواند چندان تاثيرگذار باشد و اين تشكل گروهي است كه براي انتخابات رياست جمهوري بعدي تاثيرگذار خواهد بود.

وي با اشار به اينكه در اصولگرايي وزراي اخراجي دولت شكي وجود ندارد، خاطرنشان كرد: ما در اصولگرايي اين جماعت ترديد نداريم چرا كه اين افراد پرتلاش و زحمتكش همواره بر مباني اصولگرايي پايبند بودند و كسي در اصولگرا بودن آن ها ترديد ندارد.

* مدل "7+8" قوي تر از "6+5 است

قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به تلاش هاي جريان انحرافي براي تاثيرگذاري در انتخابات مجلس نهم، گفت: اين جريان در تلاش است در انتخاب آتي مجلس حضور داشته و تاثير گذار باشند اما روش و راهبردهاي اين افراد كه به اصول، اصولگراي پايبند نيستند،‌ را نمي دانم.

وي با اشاره به ساز و كار قوي7+8 براي انتخابات مجلس افزود: اين سازوكار كه از مدل 6+5 كاربردي تر است براي به نتيجه رساندن رقابت هاي سالم درون اصولگرايي به يك ليست مشترك و واحد است و نتيجه تفرقه نيست.

* برگزاري رقابت مجلس نهم با دو ليست برجسته اصولگرا و اصلاح طلب

نبوي با بيان اينكه رقابت در مجلس نهم ميان اصلاح طلبان و اصولگرايان است، گفت: رقابت انتخابات مجلس نهم ميان دو ليست برجسته اصولگرايي و اصلاح طلبي خواهد بود.

وي خاطرنشان كرد: هنوز چگونگي ظهور و بروز جريان انحرافي در انتخابات مجلس مشخص نيست.

قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به احتمال ارائه ليست هاي پراكنده اصولگرايي و اصلاح طلبي اظهار داشت: ارائه ليست هاي پراكنده محلي از اعراب نداشته و بيانگر و تفرقه در جريان اصولگرايي نيست.

وي در خصوص خبرهايي مبني بر ارائه ليست جداگانه از سوي نمايندگان تهران در دور هشتم مجلس شوراي اسلامي  خاطرنشان كرد: افرادي كه اين موضوع را طرح كردند جريان عمده منتخب به دولت و به نام "رايحه خوش" هستند كه ائتلاف آن ها در اصولگرايان پيش بيني شده و در اين ائتلاف بزرگ و سراسري جبهه متحد اصولگرايي نماينده دارند و اين خبرها كذب است.

* ادعاي ملوك الطوايفي بودن تلاش عده اي براي تخريب كميته 15 نفره

نبوي در واكنش به اظهاراتي مبني بر ملوك الطوايفي بودن كميته 15 نفره و اتهامات مختلفي كه عده اي به اين كميته وارد مي آورند، گفت: عده اي با ائتلاف گسترده ميان اصولگرايان مخالف بوده و همواره در تلاشند اين ائتلاف را به هم بزنند.

وي خاطرنشان ساخت:  افرادي كه در تلاشند ائتلاف حداكثري اصولگرايان به سرانجام نرسد تنها عده اي خاصي بوده و سخنگوي يك جريان بزرگ نيستند.

 * جريان انحرافي به دنبال تبيين سنت گرايي آمريكايي

قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين در خصوص زمينه رشد جريان انحرافي گفت: اين جريان بدليل نفوذ در دولت شكل گرفته است چرا كه وجود امكانات در دولت زمينه هاي رشد جريان انحرافي را فراهم آورده است.

وي با اشاره به اينكه اين جريان از نظر فكري، اعتقادي سياسي، اقتصادي و فرهنگي داراي مشكلات عديده مي باشد و براي ماندن در قدرت احتياج به يك ايدئولوژي دارند، اظهارداشت: جريان انحرافي براي ماندن در قدرت و كسب آراء ميانه در جامعه به دنبال آرائي است كه انتخابات 88 به سبد اصلاح طلبان ريخته شد و احتياج به يك ايدئولوژي دارند.

نبوي در خصوص ايدئولوژي جريان انحرافي گفت: اين جريان به اين نتيجه رسيده كه در جامعه ايران براي مردم علاوه بر مواضع سياسي نياز به معنويت هم وجود دارد و تلاش كردند سنت گرايي مورد تأييد آمريكا و اروپا را به ارمغان آورد.

* ايدئولوژي جريان انحرافي انتظار منهاي شريعت است

وي با بيان اينكه در اين ايدئولوژي اشتراكات تمام اديان الهي و دنيوي يعني انتظار را جلب كرده و آن را منهاي شريعت عرضه كردند، اظهار داشت:‌جريان انحرافي اعلام مي كند تنها به خدا اعتقاد دارند و طرفدار صلح و امنيت و ايرانيت هستند اما در چارچوب شريعت وارد شده و ولايت فقيه و شريعت را قبول ندارد و تلاش گسترده اي براي ترويج اين ايدئولوژي انجام داده است .

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: منشاء رفتن سراغ چنين ايدئولوژي تنها، ماندن برسر قدرت است.

* دعا مي كنم دولت از جريان انحرافي جدا شود

نبوي در خصوص دلايل سخت بودن جدايي دولت از جريان انحرافي بدون اظهار نظر گفت: در خصوص چنين موضوعي صحبت نمي كنم.

وي افزود: دعا مي كنم و اميدوارم اين اتفاق هر چه سريعتر بيفتد و دولت خودش را از جريان انحرافي جداكند.

* حضور نمايندگان لاريجاني و قاليباف در كميته 15 نفره مانعي براي ائتلاف رضايي وجود ندارد

قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به حضور نمايندگان قاليباف و لاريجاني ميان اعضاي كميته 15 نفره گفت: من در خصوص حضور نماينده آقاي رضايي در اين كميته خبري در دست ندارم اما اگر اين افراد خواهان ائتلاف با اصولگرايان و كميته 15 نفره باشند، منعي وجود ندارد.

* تلاش دشمنان براي شكست پيوند ميان دين، ولايت فقيه و مردم

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه مهم ترين مؤلفه انقلاب، اسلام، مردم و ولايت فقيه است، گفت: پيوند اين سه ضلع انقلاب را بوجود آورده و به آن استمرار بخشيده و به جمهوري اسلامي مقاومت عظيمي را در برابر نظام سلطه موهبت كرده است.

وي با اشاره به تلاش دشمنان براي دستكاري افكار و عقايد مردم وزير سوال بردن ولايت فقيه، افزود: دشمنان با گسترش شبكه ها و تلويزيون هاي مختلف انحرافي و با روش جنگ نرم در تلاشند ولايت فقيه را ناكارآمد جلوه دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها