کد خبر: ۱۶۰۲۱۰
زمان انتشار: ۱۸:۴۷     ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، ادامه پیروزی های ارتش و ملت سوریه در برابر تروریست ها و شکست قریب الوقوع و نهایی جبهه مخالف سوریه آنان را به تکاپو وداشته است تا با کلید زدن پروزه سلاح های شیمیایی زمینه دخالت نظامی مستقیم آمریکا وغرب را به نفع تروریست ها فراهم کنند .

اما این مساله با مخالفت سایستمداران عاقل درکشورهای غربی و دیگر کشورها مواجه شده است چرا که جهان به خوبی می داند هرگونه دخالت آمریکا و برخی کشورهای عربی و غربی در بحران سوریه ، سراسر منطقه و چه بسا همه جهان را به کام آتشی درمی اندازد که معلوم نیست چه پایانی برای آن متصور باشد.

آنچه در پیش رو دارید گزارشی است از تحولات چند روز گذشته صحنه سیاسی و تحولات میدانی سوریه:

ــ حمله به اسراییل، پاسخ سوریه به تجاوز آمریکا

معاون سابق وزیر اطلاع رسانی سوریه هشدار داد که هرگونه تجاوز آمریکا علیه کشورش، به گسترش جنگ و درگیری به خارج از مرزهای سوریه منجر خواهد شد.

"خلف المفتاح" تاکید کرد که هرگونه تجاوز آمریکا به سوریه، پیامدهای منفی برای منطقه خواهد داشت و چه بسا زمینه ساز ورود منطقه به مرحله "جنگ جهانی" شود.

وی گفت: آمریکا قادر به تجاوز به سوریه نیست، زیرا قدرت پاسخ گویی سوریه به هرگونه تجاوز آمریکا شفاف خواهد بود و به دنبال این تجاوز، رژیم صهیونیستی که دولت آمریکا را برای حمله به دمشق تحریک می کند، هدف قرار خواهد گرفت.

المفتاح با بیان این که غرب و از جمله آمریکا از مدت ها پیش در صدد یافتن بهانه برای دخالت نظامی در سوریه هستند، افزود: دشمنان سوریه که از سقوط نظام سیاسی دمشق ناامید شده اند، اینک با متهم کردن ارتش به استفاده از سلاح شیمیایی، در صدد دخالت نظامی در این کشور هستند.

ــ ترس نتانیاهو از واکنش سوریه

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی ضمن متهم کردن دولت سوریه به دست داشتن در حمله به «غوطه» شرقی، گفت اسرائیل همواره می‌داند که چطور باید از خود دفاع کند.وی گفت: روند کنونی در سوریه باید متوقف شود.

ــ استفاده تروریست ها از گاز سارین

بر خلاف هجمه تبلیغاتی رسانه های حامی تروریست ها در سوریه، گروه های مسلح تروریست در سوریه عامل استفاده از گاز سمی سارین علیه غیرنظامیان در منطقه الغوطه الشرقیه در استان ریف دمشق هستند.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، تصاویر ویدیویی را به نقل از پایگاه های مخالفان سوری پخش کرد که در آن گروه های مسلح در مورد انتقال و استفاده از گاز کشنده سارین با یکدیگر گفتگو می کنند.

شبکه روسیا الیوم همچنین با اشاره به تصاویر منتشر شده از موشکی که گفته می شود حامل کلاهک شیمیایی و متعلق به ارتش سوریه بوده است، افزود: در واقع این تصاویر قدیمی است و مخالفان سوری پیش از این تصاویر این موشک را در مورد حمله به شهر حمص پخش کرده بودند.

روسیا الیوم همچنین با اشاره به جنگ روانی علیه سوریه افزود: در پایگاه اینترنتی یوتیوب تصویر نوزادی پخش شد که گفته می شود بر اثر استنشاق گازهای سمی در حال مردن است.

شبکه تلویزیونی روسیه در باره جعلی بودن این تصویر نیز خاطرنشان کرد: ابتدا این سوال مطرح است که چه کسی توانسته با صبر و حوصله از این کودک در این شرایط هولناک تصویربرداری کند. مساله دیگر آن که تاریخ این تصویر مربوط به بیستم ماه اوت یعنی یک روز قبل از اعلام استفاده از سلاح شیمیایی در ریف دمشق است. بنابراین مشخص نیست که این تصویر مربوط به کجاست و علت مرگ این نوزاد چیست.

ــ پیش بینی صهیونیستها درباره حمله به سوریه

 رژیم صهیونیستی معتقد است که آمریکا به زودی به سوریه حمله خواهد کرد.

پس از مطرح شدن ادعاهای مخالفان سوریه و حامیان آنها مبنی بر حمله شیمیایی ارتش سوریه به ریف دمشق، سران ارتش های آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها در گفتگوهای تلفنی به تبادل نظر پرداخته اند.

یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، به سایت "یدیعوت آهارونوت" گفته است: "حتی اگر شورای امنیت سازمان ملل هیچ اقدامی نکند، آمریکا به سوریه حمله خواهد کرد."

روز جمعه "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با "بنی گانتز" همتای صهیونیست خود تلفنی صحبت کرد.

بنا بر این گزارش ارزیابی صهیونیست ها این است که آمریکا قطعا به سوریه حمله خواهد کرد.

اخیرا منابع خبری غربی فاش کرده اند که ارتش آمریکا برای حمله احتمالی موشکی از دریا، خود را آماده کرده است؛ اما کاخ سفید تاکنون نظر خود را درباره مخالفت با حمله به سوریه تغییر نداده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز می گویند این حمله محدود خواهد بود و هدفش"مجازات و تنبیه " سوریه است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه هشدار داده است که هرگونه حمله به سوریه، خاورمیانه را به آتش خواهد کشید.

ــ کشف مواد شیمیایی در تونل‌های حفرشده توسط تروریست ها

تلویزیون سوریه گزارش داد سربازان ارتش این کشور در تونل‌های حفرشده توسط مخالفان، عوامل شیمیایی کشف کرده‌اند.

این تونل‌ها در منطقه «جوبر» واقع در حومه دمشق حفر شده و سربازان ارتش سوریه پس از ورود به آن‌ها، با مواد شیمیایی روبرو شده‌اند. بنا بر این گزارش، تعدادی از سربازان به دلیل مجاورت با این عوامل شیمیایی دچار نفس‌تنگی شده‌اند.

ــ ورود نماینده ارشد خلع سلاح سازمان ملل به دمشق

"آنجلا کین" نماینده ارشد خلع سلاح سازمان ملل برای بررسی گزارش‌هایی درباره حمله شیمیایی در سوریه وارد دمشق شد.

کین در این سفر از مقامات دولتی سوریه می‌خواهد که به کارشناسان تسلیحاتی سازمان ملل که در سوریه حضور پیدا کرده‌اند اجازه دهند تا گزارش‌های اخیر درباره استفاده از سلاح شیمیایی در «الغوطه الشرقیه» در حومه دمشق را بررسی کنند.

ــ کشف بشکه‌های مشکوک ساخت عربستان در جوبر

ارتش سوریه از کشف انباری در جوبر خبر داد که تعدادی بشکه مشکوک در آن ذخیره شده‌اند که بر روی آنها عبارت (ساخت عربستان) درج شده است.

این در حالی است که پیشتر تلویزیون سوریه در گزارشی از کشف مواد شیمیایی در تونل‌های حفرشده توسط مخالفان سوری خبر داده بود.

این تونل‌ها در منطقه «جوبر» واقع در حومه دمشق حفر شده و سربازان ارتش سوریه دچار آلودگی شیمیایی شده‌اند و دچار حمله‌های تنگی نفس‌ شده‌اند.

ــ زخمی شدن ۴۰ نظامی ارتش سوریه با گازهای سمی در «جوبر»

شمار نظامیان آسیب دیده ارتش سوریه بر اثر استنشاق گازهای سمی در منطقه «جوبر» دمشق به 40 نفر افزایش یافت.

این افراد اسیب دیده برای مدوا و درمان به بیمارستان‌های منطقه منتقل شدند.

یک منبع مسئول سوری در این خصوص گفت: نظامیان ارتش سوریه پس از ورود به منطقه «جوبر» در دمشق و به دلیل استفاده گروه‌های مسلح از گازهای سمی و شیمیایی دچار حالت‌هایی مانند خفگی و تنگی تنفس و غیره شدند.

ــ حمایت  سوریه از تحقیقات منصفانه درباره حمله شیمیایی

"قدری جمیل" با رد اتهام حمله دولت به منطقه «الغوطه» می‌گوید این حمله را گروه‌های تندرو تحت حمایت اسرائیل و کشورهای غربی انجام داده‌اند تا از برگزاری نشست «ژنو 2» جلوگیری کنند.

جمیل  با رد اتهامات کشورهای غربی مبین بر حمله شیمیایی دولت سوریه به منطقه «الغوطه» در نزدیکی دمشق، گفت چنین عملی تنها می‌تواند کار گروه‌های تندرو خارجی باشد.

ــ تماس تلفنی معلم با ظریف

وزیر امور خارجه سوریه در تماس تلفنی با ظریف ادعای مطرح شده مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی را رد کرد و گفت که گروه‌های تکفیری و تروریستی مرتکب این جنایت شده‌اند.

وی در این تماس تلفنی با اشاره به اینکه ادعای مطرح شده در خصوص استفاده دمشق از سلاح شیمیایی، ترفند جدید دشمنان دولت و ملت سوریه است، این ادعا را قویاً رد کرد و گفت: گروه‌های تکفیری و تروریستی مرتکب این جنایت شده‌اند.

معلم در این تماس تاکید کرد که دولت متبوعش با هیئت تحقیق سازمان ملل که هم اکنون در سوریه به سر می‌برد، همکاری کرده و فرصت بازدید از نقاطی که از سوی این گروه‌ها، مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است را فراهم خواهد کرد.

ظریف نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکوم کردن استفاده از سلاح شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی، به کارگیری اینگونه سلاح‌ها را به هر شکل آن، مخالف اصول انسانی و مقررات بین‌المللی دانست و ضرورت مقابله با اینگونه اقدامات غیر انسانی را خاطرنشان کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه هرگونه رویکردی به جز حل و فصل مسالمت آمیز بحران در سوریه، محکوم به شکست بوده و عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت، بر لزوم حمایت همگان از فرآیند سیاسی حل بحران به عنوان تنها گزینه مطلوب تاکید کرد.

ــ حمله به سوریه در هیچ شرایطی آسان نیست

"عمران زعبی" ضمن هشدار نسبت به هرگونه حمله نظامی به سوریه، گفت دولت به هیچ‌وجه از هیچ‌گونه تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است.

وی که با شبکه تلویزیونی المیادین صحبت می‌کرد، گفت: فشار آمریکا بی‌فایده و وقت تلف کردن است و سوریه از مبارزه با تروریست‌ها دست برنمی‌دارد.

زعبی افزود: حمله به سوریه هیچ‌گاه برای هیچ‌کس ساده نخواهد بود، چراکه چنین حمله‌ای پاسخی جدی خواهد داشت که شعله آن تمام خاورمیانه را به آتش می‌کشد.

ــ عبور از خط قرمز سوریه پیامدهای شدیدی برای کاخ سفید در پی دارد

سردار "سید مسعود جزایری" معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به برخی اظهارنظرهای مقامات غربی مبنی بر استفاده از گزینه دخالت نظامی در سوریه اظهار داشت: جنگ تروریستی موجود در سوریه محصول طراحی و برنامه‌ریزی امریکا و ارتجاع منطقه علیه مقاومت است و با وجود جبهه وسیع دشمن، دولت و ملت سوریه ضمن مقاومت و مقابله با این تهاجم گسترده، پیروزی‌های خوبی نیز بدست آورده‌اند.

وی افزود: هم اکنون دولت و مردم سوریه در جنگ تحمیلی تروریستی استکبار و ارتجاع، دست برتر را دارند و پروپاگاندای رسانه‌ای غربی‌ها، ناشی از موفقیت‌های سوریه علیه دشمنانش است.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به تحولات میدانی در عرصه رویارویی دولت و ملت سوریه با تروریست‌های تکفیری، سلفی و مورد حمایت غرب و ارتجاع عرب خاطر نشان کرد: اکنون مقاومت سوریه به حدی از بلوغ رسیده است که جبهه استکبار قادر به شکست دادن آن نیست.

این مقام مسئول نظامی تأکید کرد: امریکا محدوده خط قرمز جبهه سوریه را می‌داند و هرگونه عبور از خط قرمز سوریه پیامدهای شدید برای کاخ سفید در پی خواهد داشت.

ــ هشدار استرالیا نسبت به مداخله نظامی در سوریه

درحالیکه آمریکا و انگلیس به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در اطراف دمشق به دنبال گزینه نظامی هستند، "کوین راد" نخست وزیر استرالیا درباره دخالت نظامی در این کشور هشدار داد.

کوین راد خواستار حفظ آرامش و اتخاذ ابزارهای مناسب برای پاسخگویی به اتهامات وارد شده در زمینه سلاح شیمیایی و کشته شدن بیش از 300 نفر در سوریه شد.

ــ مخالفت آلمان با مداخله نظامی غرب در سوریه

"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان مخالفت خود را با اقدام نظامی علیه دولت سوریه اعلام کرد.

"اشتفان زایبرت" سخنگوی دولت در این مورد گفت: «ما راهکاری نظامی را در این زمینه دنبال نمی‌کنیم و اعتقادی نداریم که اقدام نظامی از خارج از سوریه بتواند مشکل این کشور را حل کند. به جای این باید در این کشور به دنبال راه حل سیاسی بود.»

ــ مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با مداخله نظامی در سوریه

در حالیکه واشنگتن برای مداخله نظامی احتمالی در سوریه آماده می‌شود، جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی است بیش از ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها مخالف مداخله آمریکا در امور سوریه و نزدیک به ۵۰ درصد از آنها با مداخله نظامی در این کشور مخالفند.

ــ ترکیه خواستار واکنش شورای امنیت به حمله شیمیایی در سوریه

"احمد داوداغلو" وزیر خارجه ترکیه روز شنبه اقدام شورای امنیت سازمان ملل در مورد حمله شیمیایی در سوریه را خواستار شد.

وی که  در آنکارا با "احمد جربا" رئیس ائتلاف معارضان سوری دیدار کرد، مدعی شد که این دولت سوریه است که اجازه نمی‌دهد بازرسان سازمان ملل به منطقه «الغوطه» دسترسی داشته باشند.

ــ شلیک موشک حاوی مواد سی‌فور و نیترات آمونیم به یکی از مناطق دمشق

تروریست ها یکی از مناطق دمشق را با موشک حاوی مواد «سی‌فور»، «بارود» و «نیترات آمونیم» بمباران کردند که بر اثر آن یک شهروند سوری کشته و 40 شهروند دیگر زخمی شدند.

ــ گفت‌وگوی تلفنی جان کری با ولید معلم

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با ولید معلم، از دولت سوریه خواست به بازرسان سازمان ملل اجازه دهد به منطقه «الغوطه» دسترسی داشته باشند.

کری در این مکالمه از دولت سوریه خواست «دسترسی فوری و بدون مانع» بازرسان سازمان ملل به منطقه «غوطه» فراهم شود. وی سوریه را به ادامه حملات با هدف از بین بردن شواهد متهم کرد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا می‌گوید کری در تماس دیشب خود با معلم، گفته است که سران گروه موسوم به ارتش آزاد به وی اطمینان داده‌اند که دسترسی امن بازرسان به منطقه حادثه‌دیده را فراهم کنند.

کری دیشب تماس‌های تلفنی‌ای هم با وزرای خارجه عربستان، اردن و ترکیه داشت. وی در این تماس‌ها بر اهمیت مشخص شدن حقایق در مورد این حمله تاکید کرد.

کاخ سفید می‌گوید در صورتی که اثبات شود دولت سوریه عامل این حمله بوده، پاسخی جدی به آن می‌دهد.

ــ آمریکا جسارت حمله نظامی به سوریه را ندارد

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه جنگجویان سوری برخی مصدومان را با تزریق مواد شیمیایی آلوده کردند تا ارتش مقصر اعلام شود، گفت: آمریکا جسارت حمله نظامی به سوریه را ندارد اما زمینه‌سازی برای کسب امتیاز از روسیه در ژنو ۲ را در دستور کار دارد.

"محمد صادق الحسینی" کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص تحولات اخیر سوریه و بکار گیری سلاح‌های شیمیایی در این کشور گفت: کارزار جنگ افروزی علیه سوریه به یک ایستگاه خطرناک رسیده که البته بازنده اصلی آن باز هم آمریکا و همپیمانانش خواهند بود.

وی با بیان اینکه آغاز این کار را ترکی فیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان کلید زد، اظهار داشت: وی پیش از این از غرب خواسته بود تا برای نشست ژنو 2 توازن میدانی در سوریه را ایجاد کند که این توازن محقق نشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: با ناکام ماندن تلاش‌های آنها، ارتش سوریه توانست غوطه شرقی و غربی را از هم جدا کند و به حالت جزایر جداگانه درآورد.

صادق‌الحسینی افزود: همچنین ارتش اتوبان و راه‌های مواصلاتی درعا متصل به اردن را قطع کرد و از این طریق جنگجویان در محاصره شدید قرار گرفتند که گروهی از مشاوران اطلاعاتی آمریکا، ترکیه و عربستان که در حومه دمشق مستقر و زیر نظر بندر بن سلطان قرار دارند، دستور استفاده از سلاح‌های شیمیایی را می‌دهند که در عکس‌های ماهواره‌ای روسیه مشخص شده و جلسه شورای امنیت علیه سوریه را با ناکامی روبرو می‌کند.

وی با ذکر این نکته که جنگجویان برخی مصدومان را با تزریق مواد شیمیایی آلوده کردند تا ادعا کنند که کار ارتش بوده، یادآور شد: از سوی دیگر تبلیغات گسترده‌ای همراه با زمینه‌سازی میدانی برای یکسره کردن کار ارتش سوریه در پیش گرفته شده بود که این توطئه نیز خنثی شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به روشنگری‌های صورت گرفته در این خصوص از سوی سوریه و روسیه، گفت: با این رویکرد، غرب مجبور به عقب‌نشینی‌ شده و به یک بیانیه اکتفا کرد.

صادق‌الحسینی درباره احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: آمریکا جسارت حمله نظامی به سوریه را ندارد اما زمینه‌سازی است برای کسب امتیاز از روسیه در ژنو 2 و این یک زورآزمایی بین واشنگتن و مسکو است.

ــ هیگل: اوباما دستور صادر کند به سوریه حمله می‌کنیم

"چاک هیگل" تأکید کرد که پنتاگون منتظر صدور حکم «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا است تا به سوریه حمله کند.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: وزارت دفاع مسئولیت دارد تا گزینه‌های احتمالی را در اختیار رئیس‌جمهور قرار دهد و این مسئله نیازمند استقرار نیروهای آمریکایی و تجهیزات است که بتوانند گزینه‌های متفاوتی را اجرا کنند. این نیروها و تجهیزات باید هرگزینه‌ای که احتمالاً رئیس‌جمهور برمی‌گزیند را اجرا کنند.

هیگل تصریح کرد که آمریکا در حال همکاری با جامعه بین‌الملل برای تصمیم‌گیری درباره آنچه که باید در خصوص گزارش‌های منتشر شده در زمینه استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان در هفته جاری صورت گیرد، است.

بر اساس گزارش رویترز، نیروی دریایی آمریکا در صدد است حضور خود در مدیترانه را با چهار کشتی مسلح به موشک کروز افزایش دهد و برای حمله احتمالی علیه سوریه آماده شود.

ــ اوباما و کامرون: حمله شیمیایی دمشق نیازمند «واکنش جدی» است

بعد از نشست روز گذشته کاخ سفید درباره سوریه، رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس طی گفت‌وگویی انگشت اتهام حمله شیمیایی اخیر «دمشق» را به سوی دولت سوریه نشانه رفتند و تأکید کردند که این حمله شیمیایی نیازمند «واکنش جدی» است.

دیدار اوباما و کامرون بعد از نشست کاخ سفید صورت گرفت و رهبران دو کشور آمریکا و انگلیس انگشت اتهام را به سوی دولت سوریه نشانه رفتند به طوریکه سخنگوی کامرون گفت: آنها هر دو عمیقاً نگران حمله‌ای هستند که روز چهارشنبه 30 مردادذ در دمشق صورت گرفت و شواهد و نشانه‌های رو به افزایشی وجود دارد که این یک حمله سلاح شیمیایی چشمگیر بود که رژیم سوریه علیه مردم خود صورت داد.

ــ پنج  کشته و ده‌ها زخمی در حمله خمپاره‌ای به دمشق

حمله خمپاره‌ای به دمشق ۵ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت

این حمله را ناشی از انفجار  یک خودروی بمب گذاری شده بود که شمار قربانیان انفجار در منطقه «القصاع» در «دمشق» به 5 کشته و 20 زخمی افزایش یافت.

ــ آغاز شمارش معکوس برای پاکسازی کامل منطقه «داریا» در ریف دمشق

یک منبع نظامی سوریه با بیان اینکه منطقه «داریا» در ریف دمشق در آستانه پاکسازی کامل قرار دارد،‌ تاکید کرد که عملیات یگان‌های دیگر ارتش سوریه در منطقه «المعضمیة» کمک بسیاری به موفقیت عملیات داریا کرده است.

ــ پیدا شدن سلاح‌های شیمیایی «قذافی» در «ریف دمشق»

برخی منابع رسانه‌ای از وجود مدارکی مبنی بر استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی منتقل شده از لیبی به سوریه در بمباران ریف دمشق خبر دادند.

منابع آگاه رسانه‌ای اعلام کردند که سرویس‌های اطلاعاتی روسی و غربی که فهرستی از سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارد که ویژگی‌های این سلاح‌ها با سلاح‌های شیمیایی که در دهه 90 به قذافی داده شد تطابق دارد واکنون تردیدهایی در خصوص انتقال این سلاح‌ها در ماه‌های اخیر به سوریه وجود دارد

اطلاعات در این زمینه می‌تواند با درخواست هیئت حقیقت‌یاب سازمان ملل از شورای امنیت برای بررسی تصاویر ماهواره‌ای که این شورا در اختیار دارد، تکمیل شود و هویت مسئولان بمباران با مواد شیمیایی ریف دمشق فاش شود. روزنامه السفیر نیز نوشت: آمریکا و روسیه توافق کرده‌اند که بحران شیمیایی سوریه را مهار کنند.

ــ ادامه عملیات بزرگ "سپر پایتخت" برای پاکسازی دمشق

در حالی که رسانه های حامی تروریست ها برای سرپوش گذاردن بر شکسته های سنگین خود، جنجالی با عنوان استفاده از سلاح های شیمیائی در سوریه به راه انداخته اند، ارتش همچنان عملیات "سپر پایتخت " را برای پاکسازی اطراف شهر دمشق ادامه می دهد؛ عملیاتی که بزرگترین عملیات ارتش سوریه در این منطقه محسوب می شود .

ارتش سوریه اعلام کرد که مواضع گروه های مسلح را در سه منطقه مهم جوبر، المعضمیه و السبینه هدف گرفته و به مرکز تجمع افراد مسلح در شهر دوما در نزدیکی دمشق نیز حمله ور شده و کمربند امنیتی محکمی را در اطراف دمشق ایجاد کرده است.

نیروهای ارتش سوریه توانسته اند کنترل بیش از 40 درصد منطقه المعضمیه را به دست بگیرند و بیش از 30 درصد افراد مسلح را در این منطقه ازپای درآورند.

ــ حمله دوباره به شهرک شیعه نشین شمال حلب

منابع خبری از سقوط چندین گلوله خمپاره در شهرک شیعه نشین "الزهراء" در حومه شمالی حلب خبر دادند.

ین گلوله ها از سوی تروریست های مستقر در روستای مایر در نزدیکی این شهرک شلیک شده و مجروح شدن دست کم یک نفر و وقوع خسارات مادی گسترده را موجب شده است.

این چندمین بار است که شهرک شیعه نشین الزهراء از سوی تروریست های تکفیری مستقر در سوریه مورد حمله قرار می گیرد. پیش از این هم دو شهرک الزهرا و نبّل چندین بار مورد هجوم موشکی و خمپاره ای قرار گرفته بودند.

ــ ترور امام جماعت یکی از مساجد قامشلی

عناصر مسلح امام جماعت یکی از مساجد منطقه قامشلی از توابع حسکه در شرق سوریه را ترور کردند. این درحالی است که یگان‌های ارتش سوریه در استان دیر الزور، دیگر استان شرقی سوریه نیز چندین عملیات نظامی را به اجرا گذاشتند.

ــ حمله به محل استقرار تروریست‌ها در ریف حلب

نیروهای ارتش سوریه در جریان حمله به محل استقرار تروریست‌های مسلح در جنوب شرقی ریف حلب، چند دستگاه خودرو و تعدادی سکوی پرتاب موشک تروریست‌ها را منهدم کردند.

ــ هلاکت 20 تروریست آمریکایی و اروپایی در سوریه

یکی از رهبران این جریان افراطی که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت: بیش از 20 نفر از اعضای آمریکایی، اروپایی، فرانسوی و آلمانی  گروه ما در مدت کوتاه اخیر در جریان درگیری با نیروهای سوریه در استان های مختلف این کشور کشته شده اند.

این منبع بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد: حدود 100 نفر از اعضای جبهه النصره در جریان درگیری در سوریه کشته شده اند.

ــ جهاد نکاح زنان چچنی در سوریه

حضور چچنی ها و غیر چچنی ها در سوریه امری بدیهی است، اما مسئله جدید در این میان حضور "زنان جنگجوی چچنی" است که از کوهستان های روسیه، تحت لوای القاعده به سوریه آمده اند تا در چارچوب فتوای القاعده برای جهاد علیه نظام سوریه به "برادران"(!) خود کمک کنند.

به گفته یک منبع آگاه از مسائل پشت پرده گروه های تروریستی، مسئله نیاز جنسی در واقع بخش پنهان مقوله "جهاد" سازمان تروریستی القاعده در سوریه است و این سازمان تلاش می کند تمام "اسباب راحتی" تروریست های خود را فراهم کند، زیرا عقیده دارد که این افراد برای ادامه اقدامات مسلحانه و ماندن در عرصه نبرد، باید آرامش روحی و روانی داشته باشند(!)

براساس اخبار منتشر شده از پایگاه خبری "الحدث نیوز" ارتش سوریه طی عملیاتی توانسته است سه زن چچنی شرکت کننده در جنگ سوریه را در حمص بازداشت کند.

یک منبع نظامی سوریه در این خصوص گفت: نتیجه تحقیقات به عمل آمده بیانگر آن است که این زنان چچنی، تک تیراندازان حرفه ای بوده اند که در کنار گروهی تروریستی در الخالدیه فعالیت داشته اند و ده ها سرباز سوریه را هدف قرار داده اند؛ آنها در داخل ساختمان هایی پنهان شده بودند که شناسایی آن از سوی ارتش کار دشواری بود.

اما نیروهای ارتش سوریه در نهایت طی عملیاتی توانستند مکان اختفای این زنان را شناسایی و 9 تک تیر انداز چچنی از جمله چهار دختر را به هلاکت برسانند و سه تن از آنها را دستگیر کنند.

دختران بازداشت شده چچنی که 27 تا 34 ساله هستند و نشانه های "روسی" آنها کاملا آشکار است، در اعترافات خود خاطرنشان کرده اند که علاوه بر شرکت در اقدامات نظامی، به فتوای جهاد نکاح نیز عمل کرده اند تا نیاز "برادران مجاهد" خود را برآورده سازند!


منبع: ابنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها