کد خبر: ۱۶۰۵۲۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
چندی بیش برای گفتگو پیرامون موضوعی رسیدم خدمت خادم، حافظ و قاری بزرگ قرآن کریم، استاد حاج سید مرتضی سادات فاطمی، تقریبا همه ی ما در گوشه و کنار و از طرق مختلف صدای قرآن و اذان این استاد عظیم الشأن قرآن کریم را شنیده ایم، چه از رادیو و تلویزیون و چه از مناره های بلند مسجد مقدس گوهرشاد.

به گزارش وبلاگستان 598، حسین اسدی در وبلاگ گفتمان برتر نوشت:

هرکس که در مشهدالرضاعلیه السلامبخواهد کار قرائت را بصورت حرفه ای دنبال کند به اولین جایی که رهنمون میشود مسجد کرامت و محفل قرآنی حاج مرتضی سادات فاطمی و اخوان گرامیشان خواهد بود، اساتید بزرگواری که در طول عمر شریفشان، قاریانی بین المللی همچون حامد شاکرنژاد و .... تحویل جامعه ی قرآنی کشور و دنیا داده اند.

اخوان سادات فاطمی در معیت مقام معظم رهبری
(اخوان سادات فاطمی در معیت مقام معظم رهبری)

در حینگفتگو بمناسبت خاطرات ناب و دست اولی را از ارتباط و رفاقتشان با مقام معظم رهبریحفظه اللهکه از قبل انقلاب شروع شده و تا به اکنون ادامه دارد، بیان فرمودند که حقیقتا هرکدام از آنها حاوی نکات ظریف و دقیقی از عظمت علمی و معنوی رهبر معظم انقلابحفظه اللهاست.

تبرکا 4 مورد از آنها را تقدیم دیدگان شریف اعزه ی گرامی مینمایم.

1

قبل از اینکه شحات انور به ایران بیاید، آقا در جمعی فرمودند که او موسیقیدان عظیمی است. ایشان شحات را ندیده بودند اما نوارهایش را گوش داده بودند. بعد از اینکه برای اولین بار به ایران آمد در مصاحبه اش گفته بود که من 2 سال تخصصی بر روی موسیقی و نغمات مطالعه کرده ام. آقا صرفا از خواندنش به این مسئله پی برده بودند. این نشان میدهد که ایشان در همه ی فنون قرآنی متخصص و صاحب نظراند.

شحات انور
(شحات انور)

2

رادیو قرآن به دستور حضرت آقا راه افتاد، مسئول رادیو فرآن روزی به من می گفت: « یکبار رفته بودم خدمت آقا، ایشان به بنده فرمودند چرا نوارهای کامل یوسف را پخش نمیکنید؟! برای من جای تعجب بود که آقا کامل یوسف را از کجا میشناسند؟! » من(استاد سادات فاطمی) به او گفتم: کجای کاری آقا جان؟! ایشان بسیاری از قراء را از قبل از انقلاب میشناختند و نوارهای آنها را داشته اند.

من خودم قبل از انقلاب، جزء اولین افرادی بودم که به شیوه ی جدید و اصطلاحا مصری میخواندم، اگر 10 نفر مصری بلد بودند یکیش من بودم، اما مصطفی اسماعیل را نمیشناختم! تا اینکه آقا یکروز به من گفتند حیف نیست شما مصطفی اسماعیل نمیخوانید؟! نوارهایش را ایشان به من دادند و از آنجا با او آشنا شدم. آقا واقعا در همه ی مسائل خبره هستند.

3

در یک محفل قرآنی خدمت مقام معظم رهبری بودیم، آقای سعیدیان قاری معروف آیاتی را تلاوت کردند. رسم است که قاری بعد از تلاوت خدمت حضرت آقا میرود و با ایشان خوش و بش میکند، آقای سعیدیان که رفته بودند خدمت آقا، ایشان فرموده بودند: «شما یک وقف"میم لازم"را عبور کردید!» آقای سعیدیان بعد از جلسه به بنده گفتند:« بنظرم آقا اشتباه کردند، من خیلی مراقب بودم که در قرائتم اشتباهی رخ ندهد» من گفتم:« امکان ندارد آقا اشتباه کرده باشند، قرآن همراهتان هست؟» قرآن جیبیشان را درآورده و آیاتی که تلاوت فرمودند را باز کردند، دیدیم که بله، حضرت آقا صحیح فرموده بودند، ایشان خیلی دقیق قرائت آقای سعیدیان را بررسی کرده و اشتباهشان را متذکر شده بودند.

محفل انس با قرآن در حضور رهبر انقلاب
(عکس غیر مرتبط)

4

اخیراً برای نماز مشرف شده بودیم خدمت ایشان در تالار آینه حرم مطهر رضوی، بعد از نماز برخی آقایان جلسه ی نسبتا خصوصی تلاوت در محضرایشان ترتیب دادند، افراد دور ایشان حلقه زده بودند و حضرت آیت الله طبسیحفظه اللههم در کنار ایشان نشسته بودند. بنده نیز بدلیل زانو درد با فاصله ی کوتاهی از حلقه نشستم. نوجوان کم سن و سالی در محضر ایشان اختلاف قرائت خواند که انصافا هم زیبا خواند، حضرت آقا پرسیدند شما چند سالتان است؟ استادتان کیست؟ نوجوان گفت کلاس پنجمم و شاگرد آقا مجتبی سادات فاطمی. حضرت آقا رو کردند به حاج آقای طبسی و فرمودند:«ببینید، اصلا مشهد مرکز پرورش قاری است» و بعد رو کردند به بنده و فرمودند:«البته آقا مرتضی سادات فاطمی هم نقش بسیار مؤثری است» بنده متقابلا رو به ایشان عرض کردم:«ما هر چه داریم از برکت وجود شما داریم آقا جان، ما همه شاگرد و ارادتمند شماییم» حقیقتا ایشان همیشه نسبت به ما لطف و محبت داشته و دارند.

محفل انس با قرآن در حضور رهبر انقلاب
(عکس غیر مرتبط)

پ.ن:

1. جملات همگی نقل به مضمون است، البته سعی شده تا حد امکان عین عبارت تقدیم گردد.

2. به مدد پیشرفت تکنولوژی، بحمدالله وبلاگ نویسی در اتوبوس را هم تجربه کردیم!

3. خاطره ی آخر داغ داغ است، محدَث در تاریخ 5 شنبه 31مرداد 92!

4. خبر خوش اینکه انشاءالله بزودی عملیات ثبت خاطرات استاد سادات فاطمی بمنظور تولید کتاب خاطرات ایشان آغاز میشود، خاطرات ناب و فوق العاده ای که یقینا تاکنون نشنیده ایم، خاطراتی از جلسات قرآنی قبل و بعد از انقلاب رهبری معظم، گعده های خصوصی ایشان با برخی فعالین انقلابی مثل شهید هاشمی نژاد و شهید کامیاب و...، سفرهای استاد همراه با شهید هاشمی نژاد، خاطراتی از مرحوم آیت الله زنجانی و...

در حدود 2 ساعتی که توفیق نصیب نگارنده گشته و فرصت گفتگوی با استاد برایم فراهم گردید، لحظاتی سرشار از شگفتی و شعف و حسرت را تجربه کردم، خاطراتی ناب از چشمه ای فیاض که با بیان شیوای گوینده، هر شنونده ای را مسحور خود میکند.

5. اخیرا گوشه ی کوچکی از آرشیو استاد سادات فاطمی به همت دوستان مجموعه ی صهبا تحت عنوان طرح کلی اندیشه اسلامی (سلسله جلسات استاد سید علی حسینی خامنه ای در مسجد امام حسن مجتبیعلیه السلام) چاپ و توزیع گردیده، همگان را به خواندن (بلکه خوردن!) این کتابتوصیه می کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها