کد خبر: ۱۶۰۸۱۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۰     ۰۵ شهريور ۱۳۹۲
یک عضو سابق فرقه رجوی با اشاره به اقدامات منافقین در جریان فتنه ۸۸ گفت: سازمان اشخاصی را می‌فرستاد تا آنها شروع به کارهای خشونت‌آمیز کنند و سپس عکس و فیلم‌ تهیه می‌کردند و در یوتوب قرار می‌دادند.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم،  در نشست خبری 2 تن از آزادشدگان فرقه رجوی که به مناسبت هشتم شهریور سالروز ترور شهیدان رجایی و باهنر توسط منافقین انجام شد، مریم سنجابی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در سازمان مجاهدین از زنان و کودکان سوءاستفاده می‌شود، گفت: من چند سال در قسمت پرسنلی بودم ولی اصل مشخصی وجود نداشت که سن و سالی را برای جذب مشخص کنند و یا حقوق بشر را رعایت کنند.

وی در مورد عدم وجود قوانین حقوق بشری و بین‌المللی در سازمان مجاهدین خلق اظهار داشت: آنها کسانی را که خانواده‌هایشان در کمپ اشرف بودند، با ترفند اینکه می‌خواهند خانواده‌هایشان را به آنها نشان دهند جذب می‌کردند و سپس روی آنها کار می‌کردند. بر این اساس در حدود 280 نفر از کودکان زیر 18 سال و حتی افراد 7 و 8 سال در کمپ اشرف آوردند که این نشان می‌دهد نه قانونی وجود دارد و نه قوانین حقوق بشر و بین‌المللی در سازمان مجاهدین است.

ابراهیم خدابنده دیگر آزاد شده سازمان مجاهدین خلق در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا درست است که سازمان با استفاده از مهاجرت‌ها جذب را انجام می‌دهد، گفت: جذب در سازمان مجاهدین پنهان است و اینگونه نیست که مسعود رجوی زنگ بزند و بگوید شما را برای عضویت در سازمان مجاهدین دعوت می‌کنم؛ بلکه آنها از آگهی و کاریابی استفاده می‌کنند.

وی با طرح مثالی در این رابطه اظهار داشت: یک نفر در آنکارا به اسم علی آنکارایی بود و تا زمانی که اشرف نرفته بود، کسی نفهمید که این شخص عضو مجاهدین است و معمولا این شخص می‌گفت شما را به آلمان می‌برند و مشکلات پناهندگی و شغل شما را حل می‌کنیم، ولی در نهایت اشخاص سر از قرارگاه اشرف در می‌آوردند.

این عضو سابق سازمان مجاهدین خلق ادامه داد: همچنین ممکن است آرش صامتی‌پور را پشناسید. این شخص زمانی که آمریکا بود می‌خواست با خانمی ازدواج کند، ولی به او گفتند، اگر می‌خواهی ازدواج کنی باید به قرارگاه اشرف بیایید. این شخص می‌گوید بعد از اینکه به آنجا رفتم نفهمیدم که چه شد که کلت به دست در مقابل فرمانده پلیس تهران ایستادم تا او را ترور کنم.

خدابنده با تاکید بر اینکه فرقه رجوی از هیچ دشمنی کوتاهی نخواهد کرد و اگر جایی دستش هم برسد با شیطان هم همکاری می‌کند تصریح کرد: مسعود رجوی در مورد استراتژی مقابل خود می‌گوید یک پروژه‌ زدن سران رژیم را داریم که در 7 تیر و 8 شهریور انجام شد و بعد از آن نیز پروژه سر انگشتان زدن را دنبال کردیم و الان باید از مرزها عبور کنیم و وقت ارتش‌ها رسیده است.

وی افزود: من از مسئول مافوق خود که سیدالمحدثین مسئول روابط بین‌الملل سازمان مجاهدین بود پرسیدم که چرا شما ارزش آزادی‌بخش می‌خواهید، ولی در سطل آشغال بمب‌ می‌گذارید چه استراتژی را دنبال خواهید کرد، گفت: سیدالمحدثین مشخصا گفت این کار به سفارش صدام انجام شده است و استراتژی ندارد.

این عضو سابق سازمان مجاهدین خلق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان مجاهدین در جریان حوادث بعد از انتخابات سال 88 ایران چه نقشی در اغتشاشات خیابانی داشت نیز گفت: در جریان حوادث 88 سازمان مجاهدین اتفاقا علیه اصلاح‌طلبان و کسانی که مدعی تقلب در انتخابات 88بودند نیز موضع‌گیری کرد، ولی جایی که امکان خرابکاری وجود داشت، بمب می‌گذاشت و اصلا بحث سیاسی نداشت که فلان شعار را بدهند، زیرا فقط می‌خواستند چیزی جلوی صاحب کار بیندازند.

مریم سنجابی نیز در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه در حوادث انتخابات سال 88 سازمان مجاهدین از همین مباحث مربوط به جذب خبرنگاران استفاده می‌کرد، گفت: سازمان طرفدارانی نداشت، ولی روی این جریان سوار شد و یک علت اساسی که انتخابات به سمت خشونت رفت، کار و هدایت سازمان مجاهدین خلق بود و سازمان نیز اشخاصی را می‌فرستاد تا آنها شروع به کارهای خشونت‌آمیز کنند و سپس عکس و فیلم‌هایی را تهیه می‌کرد و یا حتی فیلم‌هایی را می‌ساختند و در یوتوب قرار می‌دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها