کد خبر: ۱۶۰۹۹۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 ،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد و قائم مقام برگزاری این جشنواره در گفتگو با خبرنگار فردو نیوز هدف از برگزاری این جشنواره رانزدیکی علم شیمی با عمل، بالا بردن روحیه اعتماد به نفس در دانش آموزان،دوستی و حفظ محیط زیست،انجام کار گروهی توسط دانش آموزان و آشنایی با رشته های علوم پایه بخصوص رشته شیمی دانست.

دکتر نجفی با بیان اینکه این جشنواره از سال 1999 تا کنون در دنیا با محوریت دانشجویان رشته های شیمی و مهندسی شیمی بر گزار شده است؛ افزود: در ایران نیز برای اولین بار در سال 1383 آغاز و تاکنون هفت دوره از آن برگزلر شده و هشتمین دوره آن نیز در مهر ماه امسال در دانشگاه علم و صنعت بر گزار می شود .

دکتر نجفی در خصوص چگونگی بر گزاری این جشنواره گفت: این جشنواره در دو مرحله تئوری و عملی بر گزار میشود.

وی تصریح کرد:در مرحله تئوری مجموعه ای از سوالات به مدارس ارسال شد و دانش آموزان از طریق بخشنامه های آموزش و پرورش و معاونین آموزشی و رابطین پژوهشی از این مرحله آزمون مطلع شده و به صورت گروهی پاسخ دادند.

وی اظهار داشت:پاسخ سوالات و نقاشیهای ضمیمه آن از طریق مدارس و پژوهش سراهای نواحی به پژوهش سرای زرین آقبال ارسال و از آنجا به دبیر خانه جشنواره دانشگاه آزاد اسلامی قم ارسال شده که پس از بررسی پاسخ نامه 256 گروه شرکت کننده در مرحله اول 200 گروه برای  مرحله دوم انتخاب شدند.

وی همچنین گفت:جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با نحوه بر گزاری مرحله دوم از تاریخ چهارم تا ششم شهریور ماه کارگاههای علمی و عملی بر گزار شدکه در این کارگاهها ،بچه ها با مبانی علم شیمی ، شیمی سبز، شیمی محیط زیس، رشته های مرتبط با علم شیمی و....در سمینار عمومی و همچنین با مبانی علمی ساخت ماشینهای شیمیایی و روشهای عملی آن در سمینار آشنا شده و فعالیت خود را برای حضور در مرحله دوم در هفته آخر مهر ماه شروع کردند.

دکتر نجفی در خصوص نحوه استقبال دانش آموزان برای شرکت در این جشنواره افزود:ما با استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان روبرو شدیم.بطوریکه بیش از 250 تیم 3 تا 4 نفره دانش آموزی در این جشنواره شرکت کردند.

وی تاکید کرد:حضور و استقبال این دانش اموزان در کارگاهها نیز بسیار قابل توجه بود وحتی در این جشنواره چندین تیم دانش آموزی از شهر کاشان نیز حضور دارند.

وی در پایان سخنان خود از برگزاری مسابقه نهایی ماشین های شیمایی دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره در اواخر مهر ماه خبر داده وگفت: در مهر ماه 200 گروه سه تا 4 نفره از دانش آموزان ماشین های شیمیایی خود را که با سوخت های تمیز کار می کنند به رقابت خواهندگذاشت.

یاد آوری می گردد: این جشنواره اولین جشنواره از هشتمین جشنواره بچه های شیمی کشور است که با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم وشرکت دانش آموزان دختر وپسر مقاطع مختلف راهنمایی ودبیرستان ها در استان قم برگزار می شود.

میهمانان ویژه این جشنواره آقایان:دکتر قاسمی،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم ورئیس جشنواره - دکتر تشکری رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی قم - مهندس زند منفرد،دبیر علمی این جشنواره - دکتر غلامی معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی قم - دکتر نجفی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم وقائم مقام جشنواره - دکتر زرگر،معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قم  - دکتر بهاری فرد - رئیس هیئت علمی گروه شیمی وخانم ها دکتر یا مولا،دبیر بخش دانش آموزی جشنواره واستاد دانشگاه آزاد اسلامی قم ودکتر شریف مدیر پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی قم بودند.















نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها