کد خبر: ۱۶۱۱۹۳
زمان انتشار: ۰۰:۳۵     ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
معاون رییس‌جمهور در دولت دهم با اشاره به اینکه انتخابات سال ۹۲ را همان دولتی برگزار کرد که در سال ۸۸ مورد هجوم و خدشه واقع شد گفت: کسانی که در سال ۸۸ آن فتنه‌ها را آفریدند باید به اشتباهات خود اعتراف کنند.
 محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی در دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای یک ظرفیت بسیار بالا و گسترده است گفت: در فضای سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران گروه‌ها و جریانات مختلف و همه مردم کشور می‌توانند رشد، فعالیت سیاسی داشته باشند و در نهایت قدرت را به دست بگیرند.

وی افزود: جابجایی قدرت در درون نظام جمهوری اسلامی یک جابه‌جایی کاملاً مردمی و دموکراتیک توأم با رأی و نظر ملت و اخلاق اسلامی است.

معاون رییس جمهور دولت دهم در ادامه  تصریح کرد: البته محور و قطب این نظام سیاسی ولی فقیه است که رهبری نظام اسلامی را بر عهده دارد و ایشان به خوبی این نظام را مدیریت کرده‌اند.

میرتاج‌الدینی گفت: جریان‌های سیاسی نیز با استفاده از این ظرفیت ویژه و گسترده می‌توانند شعارهای و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کرده و مردم نیز آزادانه دست به انتخاب احزاب سیاسی مورد نظر خود بزنند.

وی افزود: در انتخابات سال 88 و با استفاده از همین ظرفیت گسترده مردم به صحنه آمدند و حماسه‌ای گسترده را آفریدند اما متأسفانه عده‌ای به رأی مردم احترام نگذاشته و تنها زمانی از آن حمایت می‌کنند که رأی مردم به نفع آنها باشد از این رو متأسفانه در آن سال بدعتی در فضای سیاسی کشور گذاشته شد که به یک فتنه منتهی شد و اگر مقام معظم رهبری و بصیرت مردم نبود ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران با خطر روبرو می‌شد.

معاون رییس جمهور دولت دهم در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات سال 92 را همان دولتی برگزار کرد که در سال 88 مورد هجوم و خدشه بسیاری واقع شد گفت: کسانی که در سال 88 آن فتنه‌ها را آفریدند باید به اشتباهات خود اعتراف کنند چراکه موضع‌گیری آنها سبب به وجود آمدن مشکلات مختلفی برای نظام و مردم شد در حالی که آن انتخابات نیز کاملاً مردمی بود.

میرتاج‌الدینی گفت: انتخابات در کشور ما کاملاً مردمی است و احزاب گوناگون با استفاده از آزادی کامل می‌توانند در چهار چوب قوانین نظام جمهوری اسلامی در انتخابات شرکت کنند و در صورت پیروزی قدرت را به دست بگیرند.

وی افزود: کسانی که در انتخابات جاری و با سعه صدر نظام توانستند قدرت را در دست بگیرند باید بدانند که در سال 88 با موضع‌گیری‌های خود رأی مردم را با خدشه روبرو کرده‌اند و باید به اشتباهات خود اعتراف کنند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها