کد خبر: ۱۶۱۷۳۹
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی با اعلام مرخص شدن نلسون ماندلا، قهرمان مبارزه با رژیم آپارتاید این کشور پس از طی سه ماه دوره درمان در بیمارستان تاکید کرد حال وی همچنان وخیم است.

به گزارش 598،  فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نلسون ماندلا، رئیس جمهور اسبق آفریقای جنوبی امروز یکشنبه پس از طی سه ماه دوره درمان در بیمارستان پریتوریا مرخص شد و به منزلش بازگشت.

در این بیانیه آمده است: ماندلا 95 ساله صبح امروز یکشنبه یکم سپتامبر 2013 از بیمارستان پریتوریا محل درمانش مرخص شد اما حالش همچنان وخیم است و برخی اوقات بی ثبات می‌شود.

ماندلا از هشتم ژوئن (خرداد ماه گذشته) بر اثر ابتلا به عفونت ریوی در بیمارستان بستری بود.

ماندلا امروز توسط یک دستگاه آمبولانس با پشتبانی نیروهای پلیس به منزل خود در حومه وهانسبرگ منتقل شد.

در بیانیه ریاست جمهوری آفریقای جنوبی آمده است: ماندلا ممکن است که در منزل تحت درمان‌های فشرده‌ای که در بیمارستان به وی ارائه می‌شد قرار بگیرد و اگر وضعیت سلامت وی ایجاب کند بار دیگر به بیمارستان منتقل می‌شود.

مشکلات تنفسی ماندلا به دوران سه دهه تحمل حبس در زندان رژیم آپارتاید سابق در آفریقای جنوبی باز می‌گردد که در آن زمان در زندان به بیماری سل مبتلا شده بود.

نلسون ماندلا در روز 18 ژوئیه 1918 در روستای کوچک موزو در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. ماندلا پس از تحمل 27 سال حبس بالاخره در سال 1994 به عنوان اولین رئیس جمهور سیاهپوست کشورش انتخاب شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها