کد خبر: ۱۶۲۶۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۱۴ شهريور ۱۳۹۲
یک گروه سیاسی بین المللی موسوم به «حکما» به ریاست «کوفی عنان» دبیر کل سابق سازمان ملل روز چهارشنبه مخالفت خود را با اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کرد.
به گزارش 598 ، گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه بین المللی موسوم به «حکما» روز چهارشنبه، در بیانیه ای مخالفت خود را با اقدام احتمالی نظامی آمریکا علیه سوریه اعلام کرد.

گروه «حکما» که در سال ۲۰۰۷ توسط «نلسون ماندلا» رئیس جمهوری سابق افریقای جنوبی تاسیس شده است، اعلام کرد:« هیچ راه حل نظامی برای این مناقشه وجود ندارد.»

این گروه بین المللی در این بیانیه افزود:« بایستی تمام تلاش ها را برای متوقف ساختن حمام خون و فعال سازی مجدد فرایند سیاسی برای پایان دادن به این درگیری های سویه بکار بست که موجب ویرانی در این کشور شده است.»

این درحالی است که «باراک اوباما» رئیس جمهوری امریکا در صدد حمایت جهانی از حملات تنبیهی علیه رژیم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به ادعای استفاده از سلاح های شیمیایی است.

گروه «حکما» که از «جیمی کارتر» رئیس جمهوری سابق آمریکا، «مری رابینسون» رئیس جمهوری سابق ایرلند و اسقف «دزموند توتو» برنده جایزه صلح نوبل تشکیل می شود، حمله شیمیایی ۲۱ آگوست در حومه دمشق را یک اقدام «غیر انسانی و جنایتکارانه» توصیف و آن را محکوم کرد.

گروه مزبور از رهبران جهان خواست منتظر گزارش بازرسان سازمان ملل و «مشورت های شورای امنیت» پیش از هرگونه اقدامی باشند.

گروه «حکما» در ادامه تأکید کرد:« شورای امنیت برای دستیابی به یک راهکار توافقی و در اولویت قرار دادن منافع ملت سوریه در تصمیماتش به منظور پایان دادن به خشونت و رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز مبتنی بر یک فرآیند سیاسی فراگیر مسئولیت اخلاقی دارد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها