کد خبر: ۱۶۲۷۰
زمان انتشار: ۱۶:۵۷     ۰۱ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از پرس تی وی نظاميان بحريني که از حمايت نيروهاي سعودي برخوردار هستند، با حمله به تظاهرکنندگان در روستايي نزديک پايتخت اين کشور، يک بانوي سالمند را کشته و چندين نفر ديگر را زخمي کرده‌اند.

به گفته شاهدان، در پي حمله نيروهاي حامي رژيم منامه به تظاهرکنندگان و استفاده آنان از گاز اشک‌آور براي متفرق‌کردن مردم، يک بانوي سالمند دچار خفگي شد و درگذشت.

اين حادثه جمعه (31 تير) در روستاي بني جمره در نزديکي منامه روي داد.

حال دو نفر از زخمي‌شدگان اين حادثه نيز وخيم گزارش شده است.

پس از نماز جماعت روز جمعه، هزاران بحريني با شرکت در تظاهرات ضددولتي خواستار پايان حکومت آل خليفه بر کشورشان شدند.

تظاهرکنندگان همچنين اشغال کشورشان به دست نيروهاي سعودي را محکوم کرده و بر لزوم عقب‌نشيني هرچه‌سريعتر نظاميان عربستاني از بحرين تاکيد کردند.

در همين حال، هزاران نفر از مردم بحرين با تظاهرات در روستاي الدراز، از تصميم حزب الوفاق براي ترک مذاکرات ملي تحت حمايت دولت، حمايت کردند.

الوفاق بزرگ‌ترين حزب مخالف رژيم بحرين، اعلام کرده است، به دليل بي‌توجهي به خواستار و عقايدشان و همچنين سلطه نمايندگان حامي دولت بر گفت‌گوها، اين مذاکرات را ترک مي‌کنند.

شيخ علي سلمان روز جمعه گفت: "خواسته‌هاي ما همچون گذشته هستند؛ يک حکومت منتخب، پارلمان منتخب، يک راي براي هر شهروند و يک قوه قضائيه مستقل."

گفتني است معترضان بحريني از ماه فوريه با برگزاري تظاهرات مسالمت‌آميز خواستار اجراي عدالت و برابري و برکناري خاندان آل‎خليفه از قدرت شده­اند.

خاندان آل خاليفه تحت حمايت شديد امريکا، انگلستان و عربستان سعودي، بيش از 40 سال است که قدرت را در بحرين در دست دارد.

از آغاز اعتراضات مردمي در بحرين از ماه فوريه تا کنون، ده‌ها مخالف دولت کشته و تعداد زيادي نيز مفقود، بازداشت، شکنجه يا در دادگاه‌هاي نظامي محاکمه شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها