کد خبر: ۱۶۲۷۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۱۵ شهريور ۱۳۹۲
جریان همپیمانی ملی برای حمایت از مشروعیت با محکوم کردن تلاش برای ترور وزیر کشور مصر، از حامیان خود خواست امروز نیز به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه دهند.
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «جریان همپیمانی ملی برای حمایت از مشروعیت» تلاش برای ترور «محمد ابراهیم» وزیر کشور مصر را محکوم کرد.

این هئیت در بیانیه ای تلاش برای ترور وزیر کشور دولت کودتا را محکوم کردند و افزودند که همپیمانی ملی با هرگونه خشونت علیه مردم مصر مخالف است.

این جریان همچنین ابراز نگرانی کرد که ممکن است دولت کودتا از این حادثه به عنوان بهانه ای برای ادامه حالت فوق العاده و ادامه سرکوب و بازداشت فعالان استفاده کند ولی در عین حال بر ادامه اعتراضات مسالمت آمیز خود تأکید کرد.

در همین راستا همپیمانی ملی از حامیان خود خواست در جمعه «حمایت ملت از انقلاب» و اعتراض به برکناری مرسی به خیابان ها بیایند.

پیشتر گروه اخوان المسلمین نیز حادثه را محکوم کرده بود و از حامیان خود خواسته بود در برابر قصر «قبه» تجمع کنند.

نیروهای امنیتی نیز خیابان «الطیران» منتهی به میدان رابعه العدویه را در راستای تظاهرات حامیان اخوان مسدود کرده اند و در پی اقدام برای ترور وزیر کشور مصر، تعداد نیروهای امنیتی حفاظتی از کابینه افزایش پیدا کرده است.

مترو سادات و میدان تحریر نیز شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی است و با وجود پایان حالت منع آمد و شد نیروهای امنیتی خیابان مصطفی محدود را محاصره کرده اند.

روز گذشته افراد ناشناس تلاش کرده بودند که وزیر کشور مصر و همراهان وی را ترور کنند که این اقدام ناکام ماند و تنها یک نفر کشته شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها