کد خبر: ۱۶۲۹۲۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۰     ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک باند 6 نفره زورگیر افغانی در تهران همراه با یک پرونده قطور جرم و چندین زورگیری در هر شب خبر داد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان درباره این باند گفت: این 6 تبعه افغانی با تشکیل باند زورگیری خشن در شمال پایتخت و به کارگیری سه موتورسیکلت سرقتی اقدام به زورگیری از مردم در ساعت 7 شب به بعد در مسیر خیابان انقلاب تا تجریش می‌کردند.
با دستگیری سه متهم پرونده و انتقال آنها به اداره پنجم از مالباختگان برای مراجعه به پلیس آگاهی و شناسایی متهمان دعوت انجام و ده‌ها نفر از آن‌ها موفق به شناسایی سه متهم شدند.
متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به ناچار لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف به ده‌ها فقره زورگیری انواع موتورسیکلت و سرقت از عابران پیاده، سرکرده گروه به نام «فرید.ر» را معرفی کردند.
تحقیقات برای دستگیری سردسته این گروه از سارقان ادامه داشت تا این که کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرکرده گروه دو روز قبل از دستگیری سه عضو گروه سارقان توسط کلانتری 103 گاندی دستگیر و برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه سوم قرار گرفته است.
سرکرده گروه که در زمان دستگیری خود را با هویت ایرانی پوریا ریحانی معرفی کرده بود پس از انتقال به اداره پنجم و با توجه به دلایل، مدارک موجود و شناسایی توسط مالباختگان به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به صورت اکیپ‌های چند نفره راهی سرقت می‌شدیم. هر دو نفر با یک موتور و از 6 نفر کمتر نمی‌شدیم. همه با هم به صورت گروهی به راه می‌افتادیم و با دیدن سوژه دو نفر در کنار سوژه، دو نفر چند متر پایین‌تر و دو نفر هم چند متر بالاتر توقف می‌کردند. در حقیقت ما راه را می‌بستیم تا دو نفری که قصد سرقت داشتند به راحتی بتوانند نقشه‌شان را اجرا کنند. بعد از سرقت دوباره به راه می‌افتادیم.
سرکرده گروه ادامه داد: عمده مسیر سرقت‌های ما از خیابان انقلاب به سمت تجریش بود اما هر بار مسیر جدیدی را انتخاب و به طرف میدان تجریش می‌رفتیم. برای سرقت‌هایمان نیاز به موتور داشتیم، به همین علت ابتدا چند موتورسیکلت سرقت کرده و پس از زورگیری به سراغ سرقت‌های بعدی با استفاده از موتورهای جدیدتر می‌رفتیم.متهم در رابطه با نحوه سرقت موتورسیکلت‌های استفاده شده در زورگیری‌ها نیز گفت: پشت چراغ قرمز با دیدن یک موتورسوار، کنارش می‌رفتیم و دعوا راه می‌انداختیم. در این گیر و دار سوئیچ موتور را به بهانه این که صاحب موتور فرار نکند برداشته و او هم چون موتورش خاموش شده بود به ناچار آن را به کنار خیابان می‌کشاند. ما هم در این مرحله چاقو و قمه‌مان را درمی‌آوردیم و با تهدید، موتور را سرقت می‌کردیم. معمولا از ساعت 7 شب به بعد سرقت‌هایمان را انجام می‌دادیم و هر بار که راهی سرقت می‌شدیم ده‌ها فقره سرقت انجام می‌دادیم و در پایان هر بار سرقت به پارکی در نزدیکی افسریه می‌رفتیم و آنجا تمام اموال سرقتی را جمع و گوشی‌های تلفن همراه مسروقه را طبق مارک گوشی‌هایشان بین خودمان تقسیم می‌کردیم.
سرهنگ محمدیان در پایان تاکید کرد: با توجه به اعتراف صریح متهمان در خصوص سرقت‌های به عنف و با تهدید سلاح سرد و تعدد سرقت‌های انجام شده و احتمال افزایش جرایم ارتکابی دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است. از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها