کد خبر: ۱۶۳۳۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به اظهارات اخیر زنگنه درباره پرداخت یارانه گفت: اگر بنا باشد دولت جدید رویه غیرقانونی دولت قبلی را در تأمین یارانه نقدی ادامه دهد، چگونه تمامی آن شعارهای مطرح شده در آغاز دولت قابل هضم خواهد بود.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اظهارات چند روز گذشته زنگنه وزیر نفت که اعلام کرده بود، وزارت نفت 2500 میلیارد تومان از یارانه شهریور را تامین می کند اظهار داشت: اینکه دولت بخواهد از محل منابع شرکت های وابسته به نفت، تأمین منابع مالی پرداخت یارانه های نفدی را انجام دهد، قابل قبول نیست.

وی افزود: من معتقدم دولت جدید که بنای کارش را بر قانون گذاری و قانونمندی گذاشته و اعلام کرده رویه های غلط گذشته باید اصلاح شود، نباید خود رویه های غلط قبلی را تکرار کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم با تأکید بر اینکه به هر شکلی شده دولت باید هرچه زودتر این رویه های خلاف قانون را تعطیل کند، گفت: اگر بنا باشد دولت جدید رویه خلاف قانون دولت قبلی را در تأمین منابع مالی پرداخت یارانه های نقدی ادامه دهد، چگونه تمامی آن شعارها و مسائل مطرح شده در آغاز دولت قابل هضم خواهد بود؟

وی ادامه داد: دولت باید در وهله اول این رویه های غلط را متوقف کند و پس از آن برای تأمین مناسب منابع مالی پرداخت یارانه های نقدی، یا چند دهک را حذف کند و یا با افزایش قیمت ها مطابق قانون اقدام به تأمین منابع مالی هدفمندی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مجوز افزایش 38 درصدی قیمت حامل های انرژی در بودجه سنواتی کشور تصریح کرد: اگر طبق قانون بودجه 92 قیمت ها افزایش یابد منابع مالی پرداخت یارانه های نقدی به طور کامل تأمین می شود و نیازی به استفاده از راههای خلاف قانون نیست.

قادری خاطرنشان کرد: بین استفاده از راههای خلاف قانون و پذیرش راهکارهای قانونی تفاوت بسیاری است، از دولت می خواهیم که به راهکارهای قانونی بپردازد.

به گزارش تسنیم، چند روز پیش، بیژن زنگنه وزیر نفت در یک برنامه تلویزیونی اعلام آمادگی کرد تا از نیاز 3400 میلیارد تومانی دولت برای پرداخت ماهانه یارانه های نقدی، وزارت نفت 2500 میلیارد تومان را تأمین کند. البته وی به منبع تامین این پول هیچ اشاره ای نکرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها